Moderator: Redaktörer
Farbror Siegfried visar i sina Excelark att 150 W åttaohmseffekt ( vilket du helt säkert förfogar över ) ska vara tillräckligt för att driva dina XLS till och något förbi sin begränsning i den djupaste basen.
Prova att sätta sub ut på låg nivå och subampen på hög nivå. Då riskerar du inte att MiniDSPn överstyr. Värt att testa.
Ivil skrev:Tack Roger! Jag ska posta lite bilder ikväll så får ni se vad jag har ställt till medProva att sätta sub ut på låg nivå och subampen på hög nivå. Då riskerar du inte att MiniDSPn överstyr. Värt att testa.
Nu hänger jag inte alls med?!
Har en Onkyo 818 som förstärkare om det hjälper. Jag har kollat att bygeln är satt på 0,9V i minidspn (2x4). Men förstår inte alls vad du menar med hög och låg nivå? Jag har provat att ställa upp subwoofer på +12 (max) i onkyon och kopplat in laptoppen i minidspn. Ser att jag ligger långt ifrån att nå rött på inputstapeln (ser inte stapeln alls om jag inte har den på max). På output ligger jag högre, men är aldrig uppe på rött där heller.
Har du undersökt vad den där dippen runt 80Hz beror på? Ser lite ut som att basar och toppar inte summerar ordentligt? Om det är så känns det knepigt att ha audyssey att fylla i luckan med en boost.
Om du tar bort audyssey och fasvänder basen vad händer med den där dippen då?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster