Moderator: Redaktörer
Men inte använder han väl minoxkameran idag?PerStromgren skrev:Med jämna mellanrum kommer tanken att det ju inte går att få riktig hifi hemma, så jag kan väl lika gärna sälja allt och köpa en Tivoliradio!
Har någon annan tänkt samma tanke? Kanske gjort slag i saken?
PS. Detsamma händer med kamerautrustningen. En kompis till mig sålde sitt Nikonsystem på 80-talet med ett flertal hus och en trave objektiv, för att ersätta med en Minox. Han säger att han inte saknar sina Nikon.
Naqref skrev:Heter det verkligen "byta ned dig"? Jag skulle hellre skriva; "byta ner dig".
paa skrev:Men inte använder han väl minoxkameran idag?PerStromgren skrev:Med jämna mellanrum kommer tanken att det ju inte går att få riktig hifi hemma, så jag kan väl lika gärna sälja allt och köpa en Tivoliradio!
Har någon annan tänkt samma tanke? Kanske gjort slag i saken?
PS. Detsamma händer med kamerautrustningen. En kompis till mig sålde sitt Nikonsystem på 80-talet med ett flertal hus och en trave objektiv, för att ersätta med en Minox. Han säger att han inte saknar sina Nikon.
schmutziger skrev:Har man inte förköpt sig till att börja med i så fall?
Man kan ju byta/bytta ner/ned sej/sig i "anseendeprylar" men ändån ha bra ljud och få tillbaka lite pengar om det är där skon klämmer.
PerStromgren skrev:schmutziger skrev:Har man inte förköpt sig till att börja med i så fall?
Man kan ju byta/bytta ner/ned sej/sig i "anseendeprylar" men ändån ha bra ljud och få tillbaka lite pengar om det är där skon klämmer.
Jovisst kan man ha förköpt sig, men jag tror att det är lätt gjort när man tycker sig närma sig målet man har. Att sedan upptäcka att målet är för långt borta kan få åtminstone mig att tappa sugen.
PerStromgren skrev:schmutziger skrev:Har man inte förköpt sig till att börja med i så fall?
Jovisst kan man ha förköpt sig, men jag tror att det är lätt gjort när man tycker sig närma sig målet man har. Att sedan upptäcka att målet är för långt borta kan få åtminstone mig att tappa sugen.
shifts skrev:Ja, det har jag funderat på. Inte för att jag inte är nöjd, men för att en ordentlig anläggning lätt blir skrymmande. Så länge man, som jag, bor i en etta är det svårt att inte hela tiden se den. Anläggningen vore bättre om den var mer osynlig (vilket i viss mån går att göra ngt åt, så lite får jag skylla mig själv).
DVD-ai skrev:shifts skrev:Ja, det har jag funderat på. Inte för att jag inte är nöjd, men för att en ordentlig anläggning lätt blir skrymmande. Så länge man, som jag, bor i en etta är det svårt att inte hela tiden se den. Anläggningen vore bättre om den var mer osynlig (vilket i viss mån går att göra ngt åt, så lite får jag skylla mig själv).
exakt samma här !
bor i en 1a och då vill jag extra gärna ha en så estetiskt tilltalande setupp som bara möjligt![]()
Och den får inte vara för skrymmande så att den "tar över" rummet heller.
KarlXII skrev:PerStromgren skrev:Det vore intrssant att ha SnikGÖK-tävling! Utrustningen ska rymmas i en stor resväska och vara till salu efter tävlingen för 2000:-, eller nå't!
Inga problem.
shifts skrev:PerStromgren skrev:Det vore intrssant att ha SnikGÖK-tävling! Utrustningen ska rymmas i en stor resväska och vara till salu efter tävlingen för 2000:-, eller nå't!
Folkracehifi!
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 25 gäster