http://www.bang-olufsen.com/en/sound/lo ... /beolab-18
Jag tycker att de är riktigt fräna. Snygga och trådlösa. Någon som tycker
något om dessa?
Moderator: Redaktörer
bassman skrev:I like.. Dom låter säkert helt ok också.
Linn har ju presenterat sitt nya system Exakt, dom drar mot samma lajfstajl-stuk som B&O, och naturligtvis är den nyaste sååå mycket bättre
KarlXII skrev:De senaste årgångarna av B&O har ju inte imponerat tycker jag.
Snygga grejor naturligtvis och fungerar antagligen bra men skrikigt och onaturligt ljud. Det låter helt enkelt illa.
Strmbrg skrev:KarlXII skrev:De senaste årgångarna av B&O har ju inte imponerat tycker jag.
Snygga grejor naturligtvis och fungerar antagligen bra men skrikigt och onaturligt ljud. Det låter helt enkelt illa.
Men det gör nog inget för de förblindade märkesmänniskorna.
De VET vad som är bäst och struntar förmodligen i vad som är bra.
Strmbrg skrev:Precis! Det är JAG som dummar mig. Ingen annan.
Jag tycker att det är jätteviktigt att bygga upp min identitet kring några hifiprylsfabrikat.
Äh, vad jag menar är att det ju finns de som köper exempelvis B&O för att de är övertygade om att det är jättebra grejor.
Och så kan det ju få vara, fast just jag TYCKER att det är knäppt.
Men det betyder ju inte alls att jag menar att det ÄR knäppt.
Dvs knäppt för andra.
Och just de där högtalarna kanske är väldigt bra, åtminstone bör de ju vara väldigt bra för de som tycker just det.
Strmbrg skrev:Äh, vad jag menar är att det ju finns de som köper exempelvis B&O för att de är övertygade om att det är jättebra grejor.
Bill50x skrev:Strmbrg skrev:Äh, vad jag menar är att det ju finns de som köper exempelvis B&O för att de är övertygade om att det är jättebra grejor.
Eller så tycker de att B&O är skitsnygga och tillräckligt bra (apropå en annan diskussion...).
/ B
celef skrev:Strmbrg skrev:Precis! Det är JAG som dummar mig. Ingen annan.
Jag tycker att det är jätteviktigt att bygga upp min identitet kring några hifiprylsfabrikat.
Äh, vad jag menar är att det ju finns de som köper exempelvis B&O för att de är övertygade om att det är jättebra grejor.
Dvs knäppt för andra.
Och just de där högtalarna kanske är väldigt bra, åtminstone bör de ju vara väldigt bra för de som tycker just det.
Jag tror inte för ett ögonblick att den som skaffar b&o gör det för att denne tror att deras grejor låter jättebra eller bäst, utan prylarna köps för att fylla en funktion och det ska se bra ut, det får inte kännas mossigt utan vara starkt futuristiskt
Harryup skrev:celef skrev:Strmbrg skrev:Precis! Det är JAG som dummar mig. Ingen annan.
Dvs knäppt för andra.
Jag tror inte för ett ögonblick att den som skaffar b&o gör det för att denne tror att deras grejor låter jättebra eller bäst, utan prylarna köps för att fylla en funktion och det ska se bra ut, det får inte kännas mossigt utan vara starkt futuristiskt
Har träffat massor med B&O-ägare som tror dom köpt det bästa som finns eftersom det är så kostsamt.
Och inte bara i Sverige. En del av dom känner inte till att det finns en HiFi-bransch och inte få av dom besöker konserthus och operan ofta.
Mvh/Harryup
Harryup skrev:Folk går till stormarknader eller till sin radioaffär i stor utsträckning och bor man i närheten av en B&O-butik så kanske man besöker en sådan.
Kan inte tänka mig att alla som jobbar på elgiganten ens vet att det finns speciella hifibutiker.
mvh/Harryup
shifts skrev:Jag gillar Bang & Olufsen, mycket tack vare ett helhetstänk där deras system ska fungera väl ihop, samt att de i mångt och mycket är bakåtkompatibla. Grym service när det kommer till reservdelar. I helgen fick jag veta att man till och med kan beställa de gamla kartongerna till många av högtalarna för en ringa summa. Otroligt häftigt tycker jag.
När det kommer till systemtänk, användarvänlighet och bakåtkompabilitet kommer jag bara att tänka på ett annat märke som tänker på detta: Apple.
Bill50x skrev:Vad B&O lider av är att de fortfarande vill synas. Varför inte konstruera system som är inbyggda och mer eller mindre osynliga?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster