Här är några av mina upplevelser under 10 år:
Strömkablar
Jag bad någon byta strömkabel i garderoben (hon fick välja mellan 8 kablar) medan jag var utomhus. Det lät som ingen strömkabel jag hört. Det lät som en viss kabel men extra kantigt som att kabeln inte var tillräckligt djupt inkopplad och det läckte in RFI genom gapet. Jag öppnade garderoben och jag hade rätt på både kabel och gapet.
Tweaks
Jag lyssnade på musik en kväll. För första gången på länge lät som något var fel med ljudet, jag kunde inte komma på vad. Jag trodde mina öron var skadade. Efter 2 timmar böjde jag mig ner under bordet, på datorchassit brukade det vara 4 VibraDome, men nu fanns det bara 2.
Sedan kollade jag DAC:en bakom min datorskärm. Megalodon Hanger vidrörde bordet (den låter bäst i luften).
När jag var utomhus hade min dotter tagit VibraDome och rört DAC:en. Hon trodde de tillhörde hennes gosedjur som har samma färger.

FLAC vs WAV
Jag har lyssnat på WAV i ett år, samma låtar hela tiden.
Jag ville lyssna på andra låtar jag inte lyssnat på förut. I min 600 GB mapp har jag FLAC, WAV och mp3. Jag flyttade mappen till Foobar och minimerade fönstret. Musiken lät kantig och skadad, som att lyssna på en helt annan anläggning, jag kollade vilket format det var = FLAC.
Jag konverterade filen till WAV och det lät silkeslent, samma ljud som min standard.
Foobar buffer
För flera år sedan lyssnade jag på FLAC. Jag brukade använda 30000 ms buffer i Foobar. Efter ett par år installerade jag om Windows. Det lät kantigt och jag fick huvudvärk. Jag hade helt glömt bort att ändra buffer från 1000 ms till 30000 ms.
Foobar ABX test
Jag tyckte WAV lät mjukare än FLAC. Jag öppnade Foobars ABX test. Plötsligt hörde jag inga skillnader alls, det lät samma varje gång. Jag förstod inte varför. Sedan kollade jag i mappen som Foobar skapade när den gjorde ABX testet. Jag såg att FLAC konverterades till WAV innan testet börjades. Så jag jämförde WAV mot WAV.
Kall anläggning
Jag var utomhus och kom hem. När jag lyssnade på min anläggning lät det öppet, kantigt, brusigt och mikrodetaljerna var borta. Det lät som det hade varit ett strömavbrott. Jag frågade min pappa vad som hade hänt, han sa att han hade kopplat av strömmen i några minuter under dagen.

, du skulle inte få ihop någonting fungerande över huvud taget förutom kablar, då dessa kan skruvas ihop av vilken djävla pajas som helst från begåvningsreserven.
 , du skulle inte få ihop någonting fungerande över huvud taget förutom kablar, då dessa kan skruvas ihop av vilken djävla pajas som helst från begåvningsreserven.