Moderator: Redaktörer
shifts skrev:Nu kommer jag flytta utomlands, men det ska ju finnas en anläggning där också. Har en liten med mig, men ska känna efter vad behov, lust och plånbok säger när jag väl är på plats.
bensnake skrev:shifts skrev:Nu kommer jag flytta utomlands, men det ska ju finnas en anläggning där också. Har en liten med mig, men ska känna efter vad behov, lust och plånbok säger när jag väl är på plats.
Spännande!Vilken destination och what purpose?
Objektivisten skrev:bensnake skrev:shifts skrev:Nu kommer jag flytta utomlands, men det ska ju finnas en anläggning där också. Har en liten med mig, men ska känna efter vad behov, lust och plånbok säger när jag väl är på plats.
Spännande!Vilken destination och what purpose?
Shifts kanske ska flytta till Bremen?
shifts skrev:Ska jag klaga på något är det nog att mittfokus ibland blir väl otydligt och att ljudbilden är en smula bågformad. Det är dock inget som är konsekvent, utan verkar variera mellan inspelningar. Det upplevde jag aldrig under demot på Sheraton för några vintrar sedan, där en prototyp till en centerhögtalare var inkopplad och hjälpte till med att förankra mittpunkten.
paa skrev:shifts skrev:Ska jag klaga på något är det nog att mittfokus ibland blir väl otydligt och att ljudbilden är en smula bågformad. Det är dock inget som är konsekvent, utan verkar variera mellan inspelningar. Det upplevde jag aldrig under demot på Sheraton för några vintrar sedan, där en prototyp till en centerhögtalare var inkopplad och hjälpte till med att förankra mittpunkten.
Ja mitthögtalaren integrerades och höll ihop ljudbilden där på Sheraton, utan att ge den känsla av mono och platthet som det annars brukar bli med mitthögtalare inkopplad.
Väntar med spänning på att funktionen av den processorn ska presenteras i den utlovade vitboken.
RogerGustavsson skrev:paa skrev:shifts skrev:Ska jag klaga på något är det nog att mittfokus ibland blir väl otydligt och att ljudbilden är en smula bågformad. Det är dock inget som är konsekvent, utan verkar variera mellan inspelningar. Det upplevde jag aldrig under demot på Sheraton för några vintrar sedan, där en prototyp till en centerhögtalare var inkopplad och hjälpte till med att förankra mittpunkten.
Ja mitthögtalaren integrerades och höll ihop ljudbilden där på Sheraton, utan att ge den känsla av mono och platthet som det annars brukar bli med mitthögtalare inkopplad.
Väntar med spänning på att funktionen av den processorn ska presenteras i den utlovade vitboken.
Magnepan gjorde något liknande nyligen i Las Vegas, alltså med tre högtalare där man "förankrar" mitten av ljudbilden. Användes en tokdyr processor från Bryston.
mrGaskill skrev:trevligt![]()
men då är det två par ägg rakt upp och ner som gäller?
shifts skrev:Ja, vi pratade lite om det där jag och Peter. Min referens är framför en stereo i princip. Peter vill återskapa konsertupplevelsen. På de bästa inspelningarna känns det inte långt från att vara i rummet vid (ett imaginärt i mitt fall) inspelningsögonblick.
Men tyckte ändå det var lite bågformad ljudbild stundtals.
petersteindl skrev:mrGaskill skrev:trevligt![]()
men då är det två par ägg rakt upp och ner som gäller?
Det är en bra början![]()
Mvh
Peter
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 20 gäster