Moderator: Redaktörer
Alexi skrev:Världens största förstärkare måste det vara iaf?
Jag gillar den gigantiska volymkontrollen.
petersteindl skrev:...världens största förstärkare är Pivetta Opera One.
Komorok skrev:Pivetta Opera One är inte så imponerande tycker jag. 12x1600W. För 2Mdollars. Muppigt värre.
Naimen är jag inte heller impad av. T.o.m Emotiva XPR-2 som kostar under 20000kr ger effekt i den storleksordningen.
WHAT HI*FI skrev: The Pivetta Opera Only
The 2.5m-tall, 1500kg amplifier, built at a cost of some €1.5m (£1.275m), is capable of delivering 160kW.
And it does that either as two 80kW channels or in six-channel form, where it delivers 6x20kW in Class A, topping out at that 160kW total.
Mad enough for you? If not, the amp stands a mere 1.9m tall, and is a 1.25m-diameter twelve-sided cylinder when in standby (left).
Power it up, and it opens, dividing into six sections, and extends to its full height and a diameter of 1.85m, and is then ready for action.
petersteindl skrev:Komorok skrev:Pivetta Opera One är inte så imponerande tycker jag. 12x1600W. För 2Mdollars. Muppigt värre.
Naimen är jag inte heller impad av. T.o.m Emotiva XPR-2 som kostar under 20000kr ger effekt i den storleksordningen.
Det skall ju naturligtvis stått Pivetta Opera Onlysom är en vidareutveckling av hans lilla Opera One
WHAT HI*FI skrev: The Pivetta Opera Only
The 2.5m-tall, 1500kg amplifier, built at a cost of some €1.5m (£1.275m), is capable of delivering 160kW.
And it does that either as two 80kW channels or in six-channel form, where it delivers 6x20kW in Class A, topping out at that 160kW total.
Mad enough for you? If not, the amp stands a mere 1.9m tall, and is a 1.25m-diameter twelve-sided cylinder when in standby (left).
Power it up, and it opens, dividing into six sections, and extends to its full height and a diameter of 1.85m, and is then ready for action.
http://www.whathifi.com/blog/introducing-the-%E2%82%AC15m-15-tonne-160kw-amplifier
Mvh
Peter
petersteindl skrev:Alexi skrev:Världens största förstärkare måste det vara iaf?
Nej, världens största förstärkare är Pivetta Opera One.
1½ ton tror jag den väger![]()
/Peter
Fjonkalicious skrev:petersteindl skrev:Alexi skrev:Världens största förstärkare måste det vara iaf?
Nej, världens största förstärkare är Pivetta Opera One.
1½ ton tror jag den väger![]()
/Peter
Gillar att den är kopplade till två relativt små golvare.
Komorok skrev:Pivetta Opera One är inte så imponerande tycker jag. 12x1600W. För 2Mdollars. Muppigt värre.
Komorok skrev:Naimen är jag inte heller impad av. T.o.m Emotiva XPR-2 som kostar under 20000kr ger effekt i den storleksordningen.
Bill50x skrev:Komorok skrev:Naimen är jag inte heller impad av. T.o.m Emotiva XPR-2 som kostar under 20000kr ger effekt i den storleksordningen.
Och jag vet högtalare som är dubbelt så stora som dina som bara kostar en tiondel. Alltså, vad har effekten med det hela att göra?
/ B
Komorok skrev:Bill50x skrev:Komorok skrev:Naimen är jag inte heller impad av. T.o.m Emotiva XPR-2 som kostar under 20000kr ger effekt i den storleksordningen.
Och jag vet högtalare som är dubbelt så stora som dina som bara kostar en tiondel. Alltså, vad har effekten med det hela att göra?
/ B
Fråga trådskaparen som ju endast angav den parametern och vikt. Det var ju tydligen just effekt som hade med saken att göra.
Objektivisten skrev:Komorok skrev:Bill50x skrev:Komorok skrev:Naimen är jag inte heller impad av. T.o.m Emotiva XPR-2 som kostar under 20000kr ger effekt i den storlekkonstruerat
/ B
Fråga trådskaparen som ju endast angav den parametern och samtliga t var ju tydligen just effekt som hade med saken att göra.
Ehh, nej, det var de enda data jag hittade lite snabbt. Håller med Bill förövrigt.
JB skrev:Komorok skrev:Pivetta Opera One är inte så imponerande tycker jag. 12x1600W. För 2Mdollars. Muppigt värre.
Speciellt inte när man för dom pengarna (13 000 000 SEK) kan köpa så pass många Behringer A500 steg som i bryggat läge då totalt skulle leverera.... håll i hatten:
2,78 miljoner (!) watt RMS @ 8 ohm och 1% THD! =D
(7435 stycken A500 får man för dom pengarna om man beställer från Thomann, och jag är övertygad om att man kan pruta med gratis frakt om man beställer så pass många)
Helt fläktlöst blir det ju också
BORIS skrev:Komorok skrev:Pivetta Opera One är inte så imponerande tycker jag. 12x1600W. För 2Mdollars. Muppigt värre.
Humor
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster