Moderator: Redaktörer
genstruktur skrev:Nattlorden skrev:och anorektiskt alltför ofta.
Smal ljudbild?
Nattlorden skrev:genstruktur skrev:Nattlorden skrev:och anorektiskt alltför ofta.
Smal ljudbild?
Nej, klangmässigen. Kanske i tekniska termer betyder för lite bas?
genstruktur skrev:Dynaudio har jag gillat de gånger jag hört. B&w har jag inte varit så imponerad av, audiovector har jag bara hört en gång såhar iinte mycket att säga där. Men jag har lyssnat för lite på alla tre för att ge ett ordentligt omdöme känner jag.
sprudel skrev:genstruktur skrev:Dynaudio har jag gillat de gånger jag hört. B&w har jag inte varit så imponerad av, audiovector har jag bara hört en gång såhar iinte mycket att säga där. Men jag har lyssnat för lite på alla tre för att ge ett ordentligt omdöme känner jag.
Dynaudio har för mycket imp-faktor för min del, för mycket på! Blir lite hetsigt när man lyssnat en längre stund.
Audiovector kan bli fint om man kombinerar med rätt försteg, tex ASR, då blir det ganska njutbart tycker jag.
genstruktur skrev:sprudel skrev:genstruktur skrev:Dynaudio har jag gillat de gånger jag hört. B&w har jag inte varit så imponerad av, audiovector har jag bara hört en gång såhar iinte mycket att säga där. Men jag har lyssnat för lite på alla tre för att ge ett ordentligt omdöme känner jag.
Dynaudio har för mycket imp-faktor för min del, för mycket på! Blir lite hetsigt när man lyssnat en längre stund.
Audiovector kan bli fint om man kombinerar med rätt försteg, tex ASR, då blir det ganska njutbart tycker jag.
En bullemiskt karaktär låter det som:-).
Men visst, jag säger inte emot. Har bara hört dem en kvart "där" och tio minuter "här".
JockeX skrev:Jag älskar kategoriska uttalanden om hur ett specifikt märke låter. Speciellt roligt är det när det blir diametralt olika uppfattningar från person till person.
bensnake skrev:Vill tillägga att mina tidigare S3 Avantgarde lät fullkomligt gudomligt med riktigt högkvalitativa inspelningar. Helt fantastiskt. Det som gjorde att jag tröttnade var att antalet vax som spisades reducerades till ett fåtal. Riktigt tråkigt när man upptäckte att det alltid låg en Stockfishplatta i släden när man skulle till att lyssna...
Jag tycker svaren är ganska lika, men påvisar olika preferenser, vilket är helt naturligt. Om en högtalartillverkares modeller inte har samma karaktär så har de i min mening ingen koll. De slår lite tärning och ibland får de till det bra ibland inte, det är mer slump än skicklighet.JockeX skrev:Jag älskar kategoriska uttalanden om hur ett specifikt märke låter. Speciellt roligt är det när det blir diametralt olika uppfattningar från person till person.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster