Moderator: Redaktörer
WhereNextColumbus skrev:Har precis installerat ett nytt. Det är insmort och fint. Kanske måste byta ut eller justera gummibandet till motorn. Snurran måste liksom sitta för högt. Den hade snurrat upp en bit på motoraxeln tidigare, men nu har jag sett till att den är nere så långt det går.
WhereNextColumbus skrev:Har precis installerat ett nytt. Det är insmort och fint. Kanske måste byta ut eller justera gummibandet till motorn. Snurran måste liksom sitta för högt. Den hade snurrat upp en bit på motoraxeln tidigare, men nu har jag sett till att den är nere så långt det går.
It is recommended to leave the turntable running during a record playing session. Switch on before the session and only switch off after you have finished.
WhereNextColumbus skrev:Ok hörni. Men skivtallriken ser ut att gå lite ojämnt, hur reder jag ut om det är skivtallriken eller lagret under som är ojämnt? Och hur pass jämn gång kan man räkna med?
WhereNextColumbus skrev:Ska kolla det när jag kommer hem från jobbet. Tanken slog mig att det kanske bara finns ett behov av att snurra ett tag för att allting ska sätta sig på plats ordentligt och oljan ska spridas ut jämnt.
Vad använder man för att rengöra lager?
WhereNextColumbus skrev:Ska kolla det när jag kommer hem från jobbet. Tanken slog mig att det kanske bara finns ett behov av att snurra ett tag för att allting ska sätta sig på plats ordentligt och oljan ska spridas ut jämnt.
Vad använder man för att rengöra lager?
WhereNextColumbus skrev:Nej det förstår jag också, men hur är toleranserna på sånt här egentligen? Man kan ju tycka att när man gör en produkt med en enda viktig uppgift så borde man ju kunna lyckas med detta. Att två av två av dessa som jag har skulle ha samma fel, tillverkade med så många års mellanrum... det får mig att fundera på om någonting annat är roten. Skulle den här effekten kunna komma av att själva lagerbrunnen inte sitter fixerat helt rakt vertikalt?
WhereNextColumbus skrev:Ska se om svalander kan skicka mig ett nytt kit. Tycker mig kunna se att det går ojämnt även när det är bortkopplat. Frågan är om det nya kommer vara bättre, eftersom båda jag har är dåliga. Måste man köpa svindyra moddelar till regan från groovetracer o dyl för att den ska fungera som den ska?
Användare som besöker denna kategori: sammel och 21 gäster