Moderator: Redaktörer
akelius skrev:Hej Johan_Lindroos,kör du med slusteg i samma serie?
Morello skrev:akelius skrev:Hej Johan_Lindroos,kör du med slusteg i samma serie?
Jag tar mig friheten att svara. Johan har ett antal NAD208.
Johan_Lindroos skrev:Jag vet i stort sett inget om slutsteget. Själv har jag ett Signature 1.0 försteg som låter mycket "rent o klart".
akelius skrev:Hej.Tänkte skaffa en HK Slusteg i Signature serien 1.3 detta är en 3 kanalare på 100 w, 100amp.,undrar om det är någon som vet någonting om detta slusteg,bra/dåligt? Vill driva min frontsystem med den som består av 3st. Pip högtalare.,som försteg har jag en Yamaha DSP-E800.
Tack i förväg för alla kommentarer och råd,hoppas på nykomling tur.
M.V.H.
Akelius
akelius skrev:Jag har ett signature 1.3, men jag har bara använt det till mina surroundhögtalare och basmoduler. Vågar därför inte säga så mycket om ljudkvalitén.
Byggkvalitén känns förtroendeingivande, steget är väldigt tungt och massivt. Mycket trevligare än femkanalaren på den punkten. Det orkar driva låga impedanser utan problem. Om man verkligen plågar steget kan det bli väldigt varmt, men det ska mycket till innan det ger upp.
om du andvänder det har steget(som jag själv tycker är ganska "biffigt")för att driva surround kanalerna,vad andvänder du då för dina frontar
Johan_Lindroos skrev:Tobias, jag har inte gjort några seriösa lyssningsjämförelser. När jag skaffar grejor till min egen anläggnig så tar jag inte så blodigt på eventuella imperfektioner. Däremot gör jag ju det om jag måste skriva om apparaten ifråga. Jag gillar fjärren till HK:n samt att den som sagt låter påfallande "rent o klart". Dock är det någon vajsing med den, för om man sätter på rec-out på samma som man lyssnar på, då blir det kraftigt dämpat ljud samt låter mycket illa. Är det så på din också? Det borde ju i alla fall inte vara så tycker jag.
Denon 2105 är F/E-lyssningstestad och fanns vara mycket bra dock inte helt perfekt. Då var den alltså lyssnad med analog ingång och med slutsteget inkopplat. Det är möjligt att försetet enbart låter renare, men det är alltså inte provat. Fast 2105 är nästan väldigt bra.
akelius skrev:om du andvänder det har steget(som jag själv tycker är ganska "biffigt")för att driva surround kanalerna,vad andvänder du då för dina frontar
Tobias skrev:Okej, anledningen till min undran är nämligen att jag tycker det låter bättre med 1.0:an än med 2105:an som förförstärkare. Jag hade tänkt byta ut 1.0 eftersom jag vill kunna koppla in datorn digitalt för att få surround i spel. Men nu har jag blivit osäker, vill ju inte få sämre ljud när jag spelar musik.
Jag har inte använt rec out innan. Det är väl bara att trycka på rec out och på källan som man lyssnar på? Så det lyser grönt ovanför knappen för den valda ingången och gult under? Jag märker ingen skillnad varken i ljudstyrka eller renhet om jag gör så. Fast jag har ingen apparat inkopplad på rec out om det har någon betydelse.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 20 gäster