Rega R1, lite snabbt. :)

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör

Rega R1, lite snabbt. :)

Inläggav Ranefjord » 2005-03-29 20:16

Bild

Precis varit o lyssnat lite snabbt på ett par R1or, de nya små stativarna från Rega. CD: Planet2k, Förstärkare: Brio. Rega rätt igenom mao! 8)

Lätt och luftig som en fjäder med ett mellanregister som ger dig feeling! Emotional! *yeah!* En del av Regas svar på gåtan? Simplicity! Mycket enkelt delningsfilter mao. Om mitt ljudminne inte sviker mig så påminner de om PMC. Dynamik? Ja då. Mikrodynamiken är finfin! Bas? Lite grann i allafall. :) Jag tycker den är skitbra!

Resultat: Jag är ännu mer Regad än nånsin. Hoppas bara att jag kan få lyssna mer på de lite större modellerna någon gång(Demonstrationen på Köpenhamnsmässan var som sagt ett bottenapp rent servicemässigt).

Pris? ca 4500:- ...om jag har fått rätt info.

Jag tycker de konkurerar fint med Quad 11L.

http://www.rega.co.uk/html/R1.htm
Glöm inte #faktiskt.se @ quakenet :). IRC är ju trots allt IRC.

Meridian

Inläggav Meridian » 2005-03-29 21:45

Rega är grymt duktiga på att bygga småhögtalare (stora också för den delen) :wink:

Jag har ett par Kyte som sovrummshögtalare, också skitrolig och går att hitta för runt en tusing beg! 8)

Bild
Jonas, Branchkoppling till Ljudmakarn

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör

Inläggav Ranefjord » 2005-03-29 22:33

Ska bli mycket intressant att höra de andra lokala HiFi-nissarnas omdömmen nu i veckan. :)

Rega P2000, Brio och R1 är rätt skoj, men vilken Rega högtalare ger mest för pengarna? R3 kanske?
Glöm inte #faktiskt.se @ quakenet :). IRC är ju trots allt IRC.

Återgå till Generellt om hifi