av HiLo » 2014-04-02 16:28
Något jag faktiskt saknar över lag är en marknadsplats för DIY projekt, att hitta dem på nätet är inte direkt lätt.
Tänker mig att det är ett sätt att lära sig mer på, och tror att folk skulle bygga mer om man visste att ens alster går att avyttra för i närheten av byggkostnaden när ett projekt är i hamn, för jag kan tänka mig att många bygger just för att lära sig mer om beräkningar och konstruktioner men hemmas av att inte få igen pengarna för studiematerialet.
Dessutom vore det kul att kunna få äran att äga något man följt utvecklingen av i DIY delen på forumet.
Marknadsplatser för dussinvaror finns det gott om så där ser jag ingen vits att uppta minneskapasitet från forumet, men just när det gäller DIY finns ett glapp i marknaden som jag ser det.
Tycker för övrigt att det bör vara en medlemmar endast avdelning just för att alstren skall komma i rätt händer.
Som exempel så jagar jag ju bassystem nu och är rätt ointresserad av finish så jag hade gärna köpt någons prototyp låda/lådor men sådant är ju stört omöjligt att finna, men borde finnas i massor ute i garagen/förråden hos medlemmar här som bygger mer regelbundet, och det måste kännas trevligare att även de får leva vidare än att att de hamnar på tippen.
Men det är bara en tanke från mig.