av mangrove » 2014-05-12 13:44
Hehe, jag hade gjort mycket grundlig research, och gick in i flera butiker bara för att testa vad som skulle hända... ja givetvis hade de det objektivet jag var ute efter... nej jag fick inte titta på det... kunde de intressera mig för det här andra mycket bättre objektivet... ja jag fick självklart köpa det objektiv jag ville ha... till extremt högt pris... prutning... nej jag fick fortfarande inte se det (det fanns självklart inget objektiv, iaf inte i butiken) och jag fick absolut inte öppna kartongen i vilket fall. När man bjöd vad det kostade i andra affärer var de inte längre intresserade av att sälja.
De var mycket skickliga och välsmorda i munlädret. Jag köpte sedermera mina grejer på Fortress, i en affär ute på ön. På märkesprylarna (Sony) var det ändå i princip samma pris överallt.
Och TROTS detta så gick vi ändå på en nit! Mitt resesällskap behövde ett nytt minneskort till kameran, och det snabbt, så trots mina muttranden gled vi in i en sådan affär på Nathan Road och köpte ett SD-kort av välkänt märke. Flera månader senare kontaktade hon mig då alla bilder blivit korrupta. Kortet var i själva verket mycket skickligt piratkopierat och hade betydligt mindre kapacitet än uppgivet (kortet rapporterade att det var av större storlek än det fanns faktiska minneschip i), så när man kom över en viss gräns började det skriva över data i början...