Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:De är riktigt bra.
Jag köpte Nagrefs egna utvecklingshögtalare och klassar dem långt, långt högre än priset på komponenterna.
Han var riktigt grym på det där Anders.
jeff_belowski skrev:Jag väntar fortfarande på lite sexiga bilder...
aisopos skrev:Du, nu går det jättebra att bifoga bilder direkt in i inläggen här.
Gör det, så försvinner dom inte sen med att forumbilder.se försvinner.
Men du måste storleksreducera dom lite, här funkar 200-400kB nånstans. Jag kan inte gränsen, men stötte i den en gång.
aisopos skrev:Under rutan där man skriver sitt inlägg finns någon ruta för "bifoga bilaga".
Där lägger du in det.
Det verkar finnas en limit satt på max tre inlagor per post.
Vill man så kan man lägga in bilderna på rätt ställen i den löpande texten. Ladda först upp bilderna och skriv inlägget, sen ställer du markören där du vill infoga bilden och klicka den där knappen som heter typ "infoga i inlägget".
BPM Skrev:
Kom idag över, för en spottstyver, ett par defekta EPS-2. Lådorna är väbyggda, försänkta element, Wavecore basar i nyskick, fina filterkomponenter (verkar vara Martens filterrevision) med luftlindat och Mundort M-cap..
Diskanterna, Visaton DTW 72, är dock av någon märklig anledning stendöda båda två. Kommer signal genom filtrets diskantutgångar men just elementen är tysta t.o.m försiktigt matade direkt via högtalarkabeln från receivern.
Erfarenheter av denna konstruktion? Diskanterna är billiga, runt 160:- styck plus frakt. En kostnad värd att ta, eller ska man använda lådor och basar i andra, kommande projekt?
Marteen skrev Ang EPS-2:
Bas: 1mH i serie (1-1.4mm tråddiameter) med bas och 10uF parallellt.
Diskant: 2.2uF och 7 ohm i serie. Seriereistansen kan ändras någon/några ohm hit eller dit om man vill justera nivån.
Jag har provat massor av olika värden, men ovanstående är det bästa jag hittills lyckats komma fram till.
grannilsson skrev:låt dem var så behåller man dem som det var tänkt av konstruktören.
Mvh Göran Nilsson

Elfsberg skrev:Fegt att inte borra..!

Nattlorden skrev:Provade du att mäta ifrån några andra vinklar också?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster