Moderator: Redaktörer
celef skrev:Jag tycker inget var snyggt här, fina saker får man se massor av på euphonia, bara ett tips
Martin_Dewens skrev:Rå, vacker och funktionell design.
lennartj skrev:Vissa träslag kan vara oerhört vackra när de hanteras så snyggt som LP12 i länken ovan.
Exemplen med TD124 gillar jag inte alls. Jag föredrar stram enkelhet:
Enkla geometriska element som vita rektanglar kombinerade med svarta trianglar och cirklar kan också bli design som när jag kompletterade Lallerstedts två figurer på tvåvägshögtalaren med en tredje (cirkeln) när jag byggde ut den till trevägssystem, men man måste vara varsam med proportionerna.
Bara det faktum att mattan skymmer baslådans underkant förtar proportionerna en aning.
jbass skrev:Lätt vulgär i svart och guld, men kan inte leva utan denna! (Bilden korpad från hifisentralen.no, men min egna är lika vacker)
Mitt första inlägg på detta forum, så hej på er!
lennartj skrev:Enkla geometriska element som vita rektanglar kombinerade med svarta trianglar och cirklar kan också bli design som när jag kompletterade Lallerstedts två figurer på tvåvägshögtalaren med en tredje (cirkeln) när jag byggde ut den till trevägssystem, men man måste vara varsam med proportionerna.
lennartj skrev:@Rosita-8523:
Tack,
det är så trevligt att få lite positiva kommentarer.
Om du tycker att högtalarna ser omoderna ut kan det bero på att jag köpte dem för 30 år sedan, då de alldeles nyss kommit ut på marknaden.
Det enda som är kvar i dem sedan dess är ett par Rockwool-block, annars är precis allt bytt.
Kanske det är färgen du hänger upp dig på? Vitt var fortfarande populärt i mitten av 1980-talet, inte minst på bilar, så den Peugeot 205GTI
jag köpte på hösten samma år var också vit.
Kan inte låta bli att bjuda på en riktig nördbild från STDI's besök hos mig:
Sedan några år är det ju populärt med vita bilar igen, men Hifi-branschen verkar vara lite i ofas med färgerna, men det börjar komma
platt-TV i vitt och andra färger som alternativ till allt svart.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 29 gäster