DENVER 816???

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

akelius

DENVER 816???

Inläggav akelius » 2005-04-02 23:31

Någon som har lyssnat på denna DVD spelare som har blivit så omtalade på HIFI Forum? 8O

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-04-03 11:44

Vill INNAN ev debatt drar igång igen nämna att det INTE är orginalmaskiner som når bra resultat. Utan lite moddade med bättre nätkablar osv. En del har moddat mer inne också..

Ville bara lägga in detta direkt. För jag har sett det är många som INTE fattade detta om moddade.

Sedan i MIN trådstart så skrev jag inte den är världsbäst eller nåt. Utan jag frågade hur det kan vara möjligt att en så medioker spelare KUNDE spela så att dyra maskiner såldes ut och så vidare...

Förlåt jag la mig i. MEN viktiga infon INNAN man väcker björnen igen om Denvers vara eller inte vara..

:) :) 8)

Användarvisningsbild
dawen
Inoit

Inläggav dawen » 2005-04-03 12:20

En anledning till att en så medioker spelare kan spela så att dyra spelare säljs är nog att cdspelare ofta är svåra att höra skillnad på. Billiga cdspelare presterar väldigt bra, och dyrare spelare behöver inte ha all budget lagd på återgivningsbiten, utan finish och andra saker är viktiga. Dessutom görs billiga spelare ofta i väldigt stora serier.

Det är min gissning :)
Common sense is not that common.

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don

Inläggav avr7000 » 2005-04-03 15:25

Som info innan ni springer benen av er för att köpa en är att denna spelare inte spelar HDCD skivor på ett korrekt sätt (6 dB lägre nivå, avrullad diskant och med dålig dynamik) detsamma gäller 802...

jag köpte 3 st för att testa men alla hade samma problem. HDCD-skivor är ju inte så ovanliga och det går ju inte att köpa en "icke HDCD-utgåva" av en specifik platta...

Jag mailade Denver Danmark i frågan och de hade ingen lösning på problemet... det är en felaktig implementering av HDCD-chippet i maskinen...

Mvh

/Stefan

Återgå till Generellt om hifi