Moderator: Redaktörer

Bubben skrev:Du låter din nuvarande rigg vara som den är, och kompletterar med en receiver/processor med pre-out för minst frontakanalerna.
Sedan ansluter du pre-out från recievern till lågnivåingången på Naim'en, och skriver att makro som gör att när du startar något surroundläge så ställs volymen på Naim till "0", altså utan begränsning, utan förstärkning. Kan det inte förresten vara så att Unitiqute har ett Bypass-läge?
Vid tvåkanals-streaming så fungerar det som idag, och vid film så ställer du volymen i Naim på noll altt Bypass, och sköter volymen via receivern.

Illuminatus skrev:Ursäkta min okunnighet, den är pinsam...
Illuminatus skrev:...och förresten.
1. Exakt vad händer när AV Fixed Volume är YES respektive NO?
2. Kommer jag få ut HD-ljud med denna konfigurationen eller kommer det bara ges till surround samt center som är inkopplade på själva processorn/receivern?
3. Vart skall sladdarna från Analogue In, in i själva processorn/receivern? De måste ju in i någon slags output från processorn/receivern?
Måste vara i Analogue Out, FL & FR på tex Nuforce AVP-18?
Ursäkta min okunnighet, den är pinsam...
AndreasArvidsson skrev:"Frågar man ingenting så får man ingenting veta" sägs det ju. Jag tycker att det är ett tecken på intelligens att faktiskt fråga när man inte vet.
Nattlorden skrev:Illuminatus skrev:...och förresten.
1. Exakt vad händer när AV Fixed Volume är YES respektive NO?
2. Kommer jag få ut HD-ljud med denna konfigurationen eller kommer det bara ges till surround samt center som är inkopplade på själva processorn/receivern?
3. Vart skall sladdarna från Analogue In, in i själva processorn/receivern? De måste ju in i någon slags output från processorn/receivern?
Måste vara i Analogue Out, FL & FR på tex Nuforce AVP-18?
Ursäkta min okunnighet, den är pinsam...
1. Bör vara att man gör bypass på volumkontrollen internt
2. Ja.
3. De skall UT från receiver från FR/FL och IN i Analogue In. (Går du på processor så behöver du lösa slutsteg för alla andra kanaler också).
Nattlorden skrev:AndreasArvidsson skrev:"Frågar man ingenting så får man ingenting veta" sägs det ju. Jag tycker att det är ett tecken på intelligens att faktiskt fråga när man inte vet.
Håller med. Den stora faran är de saker man kanske inte inser man bör fråga om, för man inte förväntar sig något problem i det området.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster