Nån annan som ovanliga högtalare i sin ägo?har inte sett nån tråd i ämnet och tängte det kanske kan va kul att se va folk har i sina gömmor

Moderator: Redaktörer

Glasmannen skrev:Såg väldigt fina ut. Låter dom trevligt?
Martin_Dewens skrev:Shit vad snygga! Är det 15 tummare i basen?
De påminner om ett par Coral basar jag hade i min ungdom.
15L70 tror jag att de hette.

ErikAndersson skrev:Under min tid som HiFi handlare sålde jag Pioneer HPM 100 tror jag toppmodellen hette då. Jag sålde även JBL mm mm. De högtalare jag då tyckte bäst om var AR10p samt AR11. Jag undrar hur gårdagens högtalare skulle spela idag kopplade till bla SET förstärkare ? Carlsson högtalare tyckte jag lät tunt och tråkigt på den tiden, det tycker jag definitivt inte idag.
zapanasta skrev:
Konstruktören bakom hpm serierna heter/hette Bart Locanthi värvad från jbl..
zapanasta skrev:ErikAndersson skrev:Under min tid som HiFi handlare sålde jag Pioneer HPM 100 tror jag toppmodellen hette då. Jag sålde även JBL mm mm. De högtalare jag då tyckte bäst om var AR10p samt AR11. Jag undrar hur gårdagens högtalare skulle spela idag kopplade till bla SET förstärkare ? Carlsson högtalare tyckte jag lät tunt och tråkigt på den tiden, det tycker jag definitivt inte idag.
Hpm 150 hette toppmodellen,hpm 1100 som jag har är efterföljaren som såldes mellan 1980-82, det tvistas lite på utlänska sidor har jag sett vilka som är bäst
Konstruktören bakom hpm serierna heter/hette Bart Locanthi värvad från jbl..
zapanasta skrev:Japan står det bak på dessa![]()
[img]http://www.minhembio.com/bilder/hq/?pic_id=471005.jpg/img]

bakerman22 skrev:Jag vet en kille som har ett par högtalare som det bara finns ett enda par av i hela världen. Det är ganska sällsynt.
Han finns dessutom på det här forumet.

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster