Moderator: Redaktörer
Vallejos skrev:Jag skönjer en lukrativ affärsidé för en duktig högtalarkonstruktör och makare![]()
Med tanke på alla sveriges kyrkor, skulle det kunna vara lönande att ta kontakt med de olika stiften och presentera sina tjänster och kvaliteter
genstruktur skrev:Vallejos skrev:Jag skönjer en lukrativ affärsidé för en duktig högtalarkonstruktör och makare![]()
Med tanke på alla sveriges kyrkor, skulle det kunna vara lönande att ta kontakt med de olika stiften och presentera sina tjänster och kvaliteter
Ino audio har väl en serie högtalare anpassade för kyrkor? I alla fall enligt manifestet.
Nattlorden skrev:OCH briljant namngivna!!
roggaro skrev:en förrättare, Präst eller Prost med ljudlig stämma borde väl konkurrera ut vilket HT system som helstär intimiteten helt bortglömd i våra kyrkor?
Perfector skrev:För att återge en kommentar ur galenskaparna.
"Blanda inte in mig i vårat förhållande"
AndreasArvidsson skrev:Perfector skrev:För att återge en kommentar ur galenskaparna.
"Blanda inte in mig i vårat förhållande"
Är inte det Lorry-gänget? Från filmen Yrrol om jag inte misstar mig.
Vallejos skrev:Jag skönjer en lukrativ affärsidé för en duktig högtalarkonstruktör och makare![]()
Vallejos skrev:Jag var nyligen på en begravning. Den ägde rum i ett litet kapell, med stora vackra fönster från golv till tak och utsikt över en vik och ut över sjön. Fantastiskt vackert. Mellan kapellet och viken var det litet ängsmark och något vinternaket träd sträckte grenarna likt fingrar mot himlen. En flock starar flög förbi i det gråmulna diset. Så stilla så vackert. Underbart ljus i kapellet och säkert sex meter högt i tak och lika höga fönster. Där satt vi en skara sörjande och lyssnade på vacker musik, lyssnade till begravningsförättarens fina ord om vår vän. Det enda som inte var i paritet med ljus, utsikt och vackert tal, var ljudkvalitén. Detta var ett helt bortglömt kapitel. Man hade satt in ett par vita Bose-högtalare, en på varje sidovägg. Det lät skit. Allt annat var så vackert och musikvalet fint och representativt för den avlidne, men ljudkvaliteten var bedrövlig och under all kritik. Det var nästan så att de vackra blomstearangemangen vissnade ned av dessa undermåliga högtalares veka och sorgliga ljudbild. Tänk om man lagt litet krut på ett par riktiga högtalare och riktigt förstärkeri. Det hade inte behövt kosta skjortan.
Jag funderar faktiskt på att skriva ett mejl i ärendet och skicka till kyrkoförvaltningen eller höga vederbörande. Någon ordning får det ju faktiskt vara!
Användare som besöker denna kategori: nasse och 17 gäster