Moderator: Redaktörer
Sanny_X skrev:Om vi skapar ett apparatregister på faktiskt.se där medlemmarna skriver upp vad de äger/har ägt så blir det lätt att veta vem man ska fråga inför köp eller om apparaten strular.
Jag tänkte mig tre kategorier; äger, har ägt, intresserad av att köpa.
Vad tycker ni?
Svante skrev:Mumma för en inbrottstjuv.
ante_77 skrev:Svante skrev:Mumma för en inbrottstjuv.
Man behöver väl inte ange adress?
Svante skrev:Mumma för en inbrottstjuv.
Sanny_X skrev:Om vi skapar ett apparatregister på faktiskt.se där medlemmarna skriver upp vad de äger/har ägt så blir det lätt att veta vem man ska fråga inför köp eller om apparaten strular.
Vad tycker ni?
Bill50x skrev:Det låter bra med ett sådant register, men man behöver nog se över konsekvenserna. Alla är som sagt inte anonyma, och det vore ju mumma för en inbrottstjuv att veta vad dessa personer har hemma. Å andra sidan kan man tänka sig att alla här på forumet har bättre/dyrare grejor än gemene man så bara av den anledningen kan det ju löna sig med ett "besök". Är man en seriös tjuv kan man dessutom lista ut ganska mycket bara genom att följa trådarna. Frågan är hur mycket skada ett register kan göra?
Totalt sett skulle jag nog ändå avråda, inte bara för säkerheten utan också för nyttan. Många radar ju upp sina grejor i en signatur, knappast någon håller inne med vad de har i alla fall. Om inte alltid så berättar man (oftast) gärna via PM. Registret behövs nog inte.
Ett alternativ är ett anonymiserat register, dvs man anger bara vilka prylar det gäller och i vilken stad de finns. Och sammanställt i en tråd vars skapare är helt anonym och alla kan redigera inläggen när det passar. Men hur kontaktar man tex en fd ägare av Pryl XX för att få ett omdöme? PM'a "Du som har haft en Krell i Söderhamn, var god kontakta mig"?
Näää, för svårhanterat.
Efter att ha tänkt högt/skriftligt... nä, tror inte på ett sådant register.
/ B
Å andra sidan så kanske man kan nå samma syfte med att helt enkelt skapa en tråd med den frågeställning man har
jbass skrev:"FRA - den enda myndigheten som faktiskt lyssnar på dig"
PerStromgren skrev:Våra kollegor fotograferna har en sådan funktion, "Min kameraväska". Jag gissar att värdet på den utrustningen inte ligger långt efter motsvarigheten här hos oss.
Så här, till exempel, kan det se ut (ja, det är min):
PerStromgren skrev:Våra kollegor fotograferna har en sådan funktion, "Min kameraväska". Jag gissar att värdet på den utrustningen inte ligger långt efter motsvarigheten här hos oss.
Så här, till exempel, kan det se ut (ja, det är min):
Vad tycker ni?
Användare som besöker denna kategori: MPE och 40 gäster