Jo... Stereon får sig nu en rejäl översyn. In kommer pi60s och tanken var att också haka på ett par bs60 ganska snart. Det enklaste är ju som bekant att koppla på bs60 ifrån huvudhögtalarna, något som nu medfört vissa bryderier gällande kablaget. EEK är uteslutet pga av styvheten, så supra ply och förgyllda stackningsbara bananer är införskaffat.
Eftersom jag inte är lödningskunnig, eller har lust att lära mig (dessutom har bananerna ett isolerande plasthölje), var tanken att lite enkelt skruva på bananerna. Jag läste runt lite lätt på forat och såg att det normalt sett inte rekomenderades, men hur illa kunde det va gick tanken. Nu däremot så har inlägg om kontaktdistorsion, guld/tenn-problem m.m. legat och gnagt tillräckligt mycket att jag börjar känna mig lätt missnöjd över skruvningsvarianten. Tanken var ju att göra ett rejält ryck med stereon för att sedan glömma bort den igen, och då vill jag ju att det blir rätt från början.
Om jag klämmer på en förgyld krympningshylsa över de förtenta kardelerna, försvinner mina bryderier då?
Bananerna har två skruvar, varav en kan skruvas in i plasthöljet på kabeln, så risken att den ska trilla ur ser jag som liten. Nackdelen är ju såklart att jag måste köpa en sådan tång. Har ni några andra lösningar så hör jag gärna dem också!