Moderator: Redaktörer
Almen skrev:Aha, "Hur är det, Quad?"!
PerStromgren skrev:Almen skrev:Aha, "Hur är det, Quad?"!
Jag har varit på vippen och tagit fram mina redaktörsmöjligheter och satt in det där kommat, men har hejdat mig. Jag hoppar till varje gång jag ser rubriken!
Men detta är en viktig fråga som inte ska solkas ner med sådan världsliga saker som kommatering.
PerStromgren skrev:Almen skrev:Aha, "Hur är det, Quad?"!
Jag har varit på vippen och tagit fram mina redaktörsmöjligheter och satt in det där kommat, men har hejdat mig. Jag hoppar till varje gång jag ser rubriken!
Men detta är en viktig fråga som inte ska solkas ner med sådan världsliga saker som kommatering.
Almen skrev:Hm.Tvärtom, va? Varje sakfråga är bara en förevändning för att kunna starta en semantisk definitionsdiskussion.
RogerGustavsson skrev:Jo, att Quad ingår i IAG Group är ju känt och där ingår en drös av andra brittiska varumärken, http://www.iaggroup.com/IAG%20UK%20Ltd.html
Tidigare var deras goda service välkänd och tror det var så även här i Sverige. Själv har jag två defekta 405-2 ståendes i garderoben, inköpta i januari 1982/3 (när de kom). Hade även 44-försteget under 8 år. Var kan man numera se och höra Quad i Sverige? Generalagenten verkar finnas i Helsingborg. Någon som är bekant med företaget och hur är deras service? Kvalitetsproblem berörs längre upp i tråden. Köper man ett par elektrostater för stora pengar får man hoppas att det finns goda möjligheter till god service. I vilket fall är dyr hifi ingen storsäljare idag och någon nämnde att det inte finns speciellt många ESL-63 sålda i Sverige, är det så?
RogerGustavsson skrev:Har nu ändrat rubriken eftersom ett "med" föll bort från tanke till inknappning...
Jo, Jerker kan fixa en del men han är ju inte någon auktoriserad Quad-reparatör, finns det ens någon sådan i Sverige? Quad ESL var tidigare en sorts referens i audiobranschen och det kan man väl knappast säga är fallet idag?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster