"Hihihihihi
Jag bara väntade på dina kommentarer Mayro.
Min förstärkare kanske inte är imponerande i dina ögon sett men jag är väldigt nöjd med den. Om du nu vill ha ett pris på den när det begav sig så ska du få det här. Den kostade 15 000 kr 1998 och var Pioneers toppmodell då när det gäller Hemmabio förstärkare, THX klassad och utrustad med Dolby digital. Jag bifogar spec: "
Jag tror du absolut tar helt fel på en sak. Jag har INGA fördommar om saker folk lirar med. Vart enbart intreserad av att veta utgångsläget av din testlyssning.. Jag åker till mats hififrälsaren för att lyssna på hans hemmabio lika gärna som en stero för en mille. Så där tar du totalfel...
Sedan så har jag själv faktiskt haft sentec separata enheter då jag var yngre. Så detta märke är ett för mig märke som funnits sedan min uppväxt och hifiliv.. Såsom grunden som las en gång..
Så inga förutfattade tankar finns hos mig...
Undrar om jag inte också var med en kort sväng i LTS på 90 talet?? hmm. minns fasiken inte riktigt.. Jag ville få molt för att läsa om saker som debaterats en del.. Handlade om masiva ledare såsom högtalarkablar. Och detta kom ifrån LTS hållet tror jag.. Så minns inte om jag gick med eller endast prenumrerade på tidningen..
Taskigt minne ibland här..tyvärr.men så var det nog angående detta...nåt av sakerna är rätt i alla fall. Så även om jag satt med svindyra kablar själv så ville jag kolla upp fakta och gjorde så också..
Så tror en del här ofta missbedömmer mig såsom en till "sån där" tomte..
Men det är ok för mig. Jag VET vad jag kan och inte kan. Och jag VET vad jag är nyfiken på ännu.
Och detta är att hitta MER bra teknik till att få njuta av det jag tyvärr inte kan själv. Nämligen spela musiken själv.. Denna kärlek till detta ämne som vi kallar hifi är och förblir mina grunder till att sända inlägg eller att läsa dom ni skriver...
Någonstans i era inlägg även om jag inte delar mångas synsätt finns det "guldkorn" att ta tillvara. Även om man spelar en för många "larvig" hemmabio...
Oj vad bra tips man fått ibland ifrån totalt otippade mäniskors uppfinningsrikedom. SPECIELT ifrån folk som INTE har råd att bara köpa den häftiga färdiga saken dom vill ha.
Dessa söker egna vägar och kommer titt o tätt på smågrejor som fungerar kanon....
Så även om jag inte tror detta inlägg förändrar synen på mig, Så kanske en del slutar att i alla fall tro saker som att jag dissar folks grejor
Jag satt själv med Prosons högtalare för 6 månader sedan och en hemmabiostärkare ifrån JVC på 7X120 W 23 kg tung...Men hemmabio gav mig inte nirvana tyvärr. Jag skulle ju sluta med stereo.....

Som tur var lät det rena skiten i mina öron. Och film såg jag knappt på.. Så bytet till 2 kanals gick fort för mig...
Tror inte detta med hemmabio var min bag direkt....