Mälar-GÖS improviserat möte i värmland - var supermysigt!

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34924
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Mälar-GÖS improviserat möte i värmland - var supermysigt

Inläggav Morello » 2016-08-04 08:33

Håller helt med föregående talare!
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26686
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Mälar-GÖS improviserat möte i värmland - var supermysigt

Inläggav hifikg » 2018-02-21 01:09

Om ingen redan har gjort det så rekommenderar jag härmed Frisk och så har vi genast en medlem till :)
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
JanA Igen
 
Inlägg: 65
Blev medlem: 2016-02-05

Re: Mälar-GÖS improviserat möte i värmland - var supermysigt

Inläggav JanA Igen » 2018-05-27 19:37

Ni är helt ute och cyklar!
Så här ser en Mälargös ut och inte låter den illa heller, eller ja den låter inte alls om sanningen ska fram...
Bilagor
9,1kg gös.jpeg
9,1kg gös.jpeg (372.56 KiB) Visad 4669 gånger
Det tar sig sa bagar'n och sket i ugnen.

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48424
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Mälar-GÖS improviserat möte i värmland - var supermysigt

Inläggav IngOehman » 2018-05-27 21:31

Mälar-Gös var vad vi hade i helgen, hos Komorok och hos Undertäcknad.

Ett värmlandsbesök var grundbulten. Sen adderade sig både en f d värmlänning och en lös figur.

Blev helt yr i kockmössan av ett underligt TV-spel, där man skulle hjälpa varandra! 8O Crazy.


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26686
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Mälargös i Västmanland

Inläggav hifikg » 2019-07-13 22:12

Idag har Fostex besökt en Gös-träff, helt utan en tanke på att det var just en sådan, tror jag. Själv kom jag inte på det förrän nyss. Vi hann lyssna på några låtar, men någon vällagad gös hanns inte med. Den här gången.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Fostex
 
Inlägg: 2710
Blev medlem: 2003-10-09
Ort: Stockholm

Re: Mälar-GÖS improviserat möte i värmland - var supermysigt

Inläggav Fostex » 2019-07-17 15:58

Ja det har du ju helt rätt i! Det var mycket trevligt, trots att vi båda hade lite kort om tid. Ser fram emot ett längre besök. :)
Mycket kul - lite tid

Frisk
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2008-10-27

Re: Mälar-GÖS improviserat möte i värmland - var supermysigt

Inläggav Frisk » 2020-02-24 22:48

hifikg skrev:Om ingen redan har gjort det så rekommenderar jag härmed Frisk och så har vi genast en medlem till :)


Med inspiration av en granntråd känner jag att det är dags att hitta på något!
Jag själv är inte riktigt redo att bjuda in närmsta veckorna, men behöver all spark där bak jag kan få att faktiskt fixa klart och inte bara fastna i musik och film.

Dessutom är vattnet borta därifrån där det inte skulle vara så huset i övrigt snart bör kunna komma i lite ordning-nytt golv på väg.

Utmanas man eller utmanar man eller bjuder man helt enkelt bara in?

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26686
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Mälar-GÖS improviserat möte i värmland - var supermysigt

Inläggav hifikg » 2020-02-24 22:53

Mälargös handlar bara om träffar :)
Så du har varit med på några redan och haft hos dig
Sitter nöjd :)

Frisk
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2008-10-27

Re: Mälar-GÖS improviserat möte i värmland - var supermysigt

Inläggav Frisk » 2020-02-24 22:57

hifikg skrev:Mälargös handlar bara om träffar :)
Så du har varit med på några redan och haft hos dig

Men...

4. Det diskuterades även att ha en räckviddsgräns för utmaning, det vill säga att vem som helst, som bor var som helst får utmana vem som helst - så länge det inte är mer än 5 mil mellan dem!
. . . Det betyder att tävlandet kan driva över landet, och man vet aldrig var det kan hamna. Vi kom väl inte riktigt fram till om vi skulle ha med den regeln, men vi kan väl säga att den ligger på remiss.


Nu kanske det inte var någon absolut punkt men tyder på något slags utmanande?

Jag behöver som sagt ha lite press för att komma vidare, finns intresse, oavsett form typ >4 veckor framåt?

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48424
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Mälar-GÖS improviserat möte i värmland - var supermysigt

Inläggav IngOehman » 2020-02-27 21:06

Man kan absolut utmana inom MälarGös, om man vill.

Allt är tillåtet och välkommet. Allt snällt alltså. :)

Kul aktiviteter av valfritt slag. En inspirationskälla när MälarGös började kontempleras var de norrländska hifi-safarisarna.


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26686
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Mälar-GÖS improviserat möte i värmland - var supermysigt

Inläggav hifikg » 2020-02-28 00:04

Hade en gösträff hos mig idag. Vi delade på en semla och lyssnade på en matta. Bland annat.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48424
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Mälar-GÖS improviserat möte i värmland - var supermysigt

Inläggav IngOehman » 2020-02-28 10:20

Toppen!

Du brukar ju gilla klingande rum och därför inte alltid applådera mattor. Hur gick det denna gång?


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26686
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Mälar-GÖS improviserat möte i värmland - var supermysigt

Inläggav hifikg » 2020-02-28 10:53

Mattor på golv gillar jag, förutom att de är tunga o bökiga att flytta undan i tid och otid :)

Den här gången hängde jag mattan på väggen bakom högtalarna (spelade på duettorna). Det ingreppet leder till att mitt rum får en helt annan karaktär. En mattstump på mindre än 2x3 meter. Första gången jag provade upplevde jag rummet som väldigt instängt och hade det inte varit så stort som det ändå är hade jag inte kunnat andas i det. Efter en tids tillvänjning har jag börjat uppleva vissa fördelar med arrangemanget. Mer finns att läsa i min medlemspresentation. Med bilder o allt :)

Musik som spelades var bl a
Bilagor
snorre.jpg
snorre.jpg (59.72 KiB) Visad 3623 gånger
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Mälar-GÖS improviserat möte i värmland - var supermysigt

Inläggav distad » 2020-10-30 10:46

Då väcker vi den här tråden även om det är Covid tider och det verkar sprida sig som en löpeld nu så någon sammankomst för tillfället får kanske ligga på is. Så jag anmäler mig som medlem om jag blir godkänd.
Sedan såg jag att Kalle dussin hade en synpunkt som jag tycket var bra: Det vore ju synd om man är GÖS och inte får reda på GÖS-möten förrän efteråt, kan jag tycka om jag vore GÖS. Om det är några som tänker träffas så skulle det ju vara kul att få veta det om man bor i närheten, eftersom upptagningsområdet verkar vara överallt i Sverige. Något att tänka på över framöver.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26686
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Mälar-GÖS improviserat möte i värmland - var supermysigt

Inläggav hifikg » 2020-10-30 13:24

FBK skrev:Då väcker vi den här tråden även om det är Covid tider och det verkar sprida sig som en löpeld nu så någon sammankomst för tillfället får kanske ligga på is. Så jag anmäler mig som medlem om jag blir godkänd.
Sedan såg jag att Kalle dussin hade en synpunkt som jag tycket var bra: Det vore ju synd om man är GÖS och inte får reda på GÖS-möten förrän efteråt, kan jag tycka om jag vore GÖS. Om det är några som tänker träffas så skulle det ju vara kul att få veta det om man bor i närheten, eftersom upptagningsområdet verkar vara överallt i Sverige. Något att tänka på över framöver.


Fast många gös-möten är inte planerade, de bara uppstår. Deltagarna vet knappt själva att de deltar i en GÖS-träff, så spontant och okonstlat är det för det mesta. Skulle det till en större GÖS-träff kommer det nog att gå ut någon form av kallelse.

Du är härmed rekommenderad och accepterad som medlem i GÖS. Ditt medlemsdiplom får du göra själv ;)
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Mälar-GÖS improviserat möte i värmland - var supermysigt

Inläggav distad » 2020-10-30 13:30

Jag ska ta dina Carlson Emblem om det finns på dina burkar och rama in dem i en tavla och hänga på väggen. :wink: Det duger väl som medlemsdiplom :mrgreen:
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26686
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Mälar-GÖS improviserat möte i värmland - var supermysigt

Inläggav hifikg » 2020-10-30 13:34

FBK skrev:Jag ska ta dina Carlson Emblem om det finns på dina burkar och rama in dem i en tavla och hänga på väggen. :wink: Det duger väl som medlemsdiplom :mrgreen:


Du kan få ta en bild på dem ;)
Bilagor
gata0248oa52.jpg
gata0248oa52.jpg (165.25 KiB) Visad 3076 gånger
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Mälar-GÖS improviserat möte i värmland - var supermysigt

Inläggav distad » 2020-10-30 13:44

hifikg skrev:
FBK skrev:Då väcker vi den här tråden även om det är Covid tider och det verkar sprida sig som en löpeld nu så någon sammankomst för tillfället får kanske ligga på is. Så jag anmäler mig som medlem om jag blir godkänd.
Sedan såg jag att Kalle dussin hade en synpunkt som jag tycket var bra: Det vore ju synd om man är GÖS och inte får reda på GÖS-möten förrän efteråt, kan jag tycka om jag vore GÖS. Om det är några som tänker träffas så skulle det ju vara kul att få veta det om man bor i närheten, eftersom upptagningsområdet verkar vara överallt i Sverige. Något att tänka på över framöver.


Fast många gös-möten är inte planerade, de bara uppstår. Deltagarna vet knappt själva att de deltar i en GÖS-träff, så spontant och okonstlat är det för det mesta. Skulle det till en större GÖS-träff kommer det nog att gå ut någon form av kallelse.

Du är härmed rekommenderad och accepterad som medlem i GÖS. Ditt medlemsdiplom får du göra själv ;)

Jo men det är ju det som är lite synd, för alla har inte möjligheten att ta emot många medlemmar. Bor man i en etta så kan man inte ta emot 8 stycken utan kanske max 5-6. Det är en annan sak om 2stycken ska komma och hälsa på och ha lite samkväm då förstår jag mycket väl att det egentligen är något spontant och ingen gös, håller du inte med ? Har alltså inget emot spontant och okonstlat, men eftersom det inte sker möten så ofta så kanske den som ska ha det får känna efter om han skulle vilja bjuda in fler. För det är ju den som har det som avgör hur många som kan komma,personen kanske bara vill ha en litet sk. samkväm. Man kanske ska skriva i den här tråden om man vill ha ett lite större samkväm eller så håller man det litet och inte skriver något om det innan. Lite svårt detta utan det är bara sådant som dyker upp i mitt huvud.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Mälar-GÖS improviserat möte i värmland - var supermysigt

Inläggav distad » 2020-10-30 13:46

Aha, de går nog att ta loss :twisted: :wink: Får väl se till att du dricker många öl så du måste pinka, sedan kommer du inte märka att de är borta 8) :wink: :lol:
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26686
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Mälar-GÖS improviserat möte i värmland - var supermysigt

Inläggav hifikg » 2020-10-30 18:37

FBK skrev:
hifikg skrev:
FBK skrev:Då väcker vi den här tråden även om det är Covid tider och det verkar sprida sig som en löpeld nu så någon sammankomst för tillfället får kanske ligga på is. Så jag anmäler mig som medlem om jag blir godkänd.
Sedan såg jag att Kalle dussin hade en synpunkt som jag tycket var bra: Det vore ju synd om man är GÖS och inte får reda på GÖS-möten förrän efteråt, kan jag tycka om jag vore GÖS. Om det är några som tänker träffas så skulle det ju vara kul att få veta det om man bor i närheten, eftersom upptagningsområdet verkar vara överallt i Sverige. Något att tänka på över framöver.


Fast många gös-möten är inte planerade, de bara uppstår. Deltagarna vet knappt själva att de deltar i en GÖS-träff, så spontant och okonstlat är det för det mesta. Skulle det till en större GÖS-träff kommer det nog att gå ut någon form av kallelse.

Du är härmed rekommenderad och accepterad som medlem i GÖS. Ditt medlemsdiplom får du göra själv ;)

Jo men det är ju det som är lite synd, för alla har inte möjligheten att ta emot många medlemmar. Bor man i en etta så kan man inte ta emot 8 stycken utan kanske max 5-6. Det är en annan sak om 2stycken ska komma och hälsa på och ha lite samkväm då förstår jag mycket väl att det egentligen är något spontant och ingen gös, håller du inte med ? Har alltså inget emot spontant och okonstlat, men eftersom det inte sker möten så ofta så kanske den som ska ha det får känna efter om han skulle vilja bjuda in fler. För det är ju den som har det som avgör hur många som kan komma,personen kanske bara vill ha en litet sk. samkväm. Man kanske ska skriva i den här tråden om man vill ha ett lite större samkväm eller så håller man det litet och inte skriver något om det innan. Lite svårt detta utan det är bara sådant som dyker upp i mitt huvud.


Det behöver väl inte heta något alls om man inte vill. Skapa en tråd där du skriver att "vi samlas i min trevna etta för att avlyssna stor-petters gångvals i sju olika tappningar, med fokus på 78-varvsinspelningen från Rimbo 1927. Anmäl dig här i tråden. Först till svarven gäller och jag kan maximalt hysa 29 personer... "
Sitter nöjd :)

Kralle
 
Inlägg: 1526
Blev medlem: 2018-01-07

Re: Mälar-GÖS improviserat möte i värmland - var supermysigt

Inläggav Kralle » 2020-10-30 21:25

hifikg skrev:stor-petters gångvals i sju olika tappningar, med fokus på 78-varvsinspelningen från Rimbo 1927

Kunde vara hämtat från Galenskaparna :)

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26686
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Mälar-GÖS improviserat möte i värmland - var supermysigt

Inläggav hifikg » 2021-10-24 22:53

Kanske dags för fler gösar nu när pandemin börjar släppa sitt grepp och folk ändå springer runt o gnider sig mot varandra. Kom nyss hem från en mini-gös där ingen av deltagarna hade en tanke på att det handlade om en GÖS. Högtalare var MBL och musiken var bl a Kari Bremnes och Ekseption.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger
 
Inlägg: 9639
Blev medlem: 2003-09-17
Ort: Stockholm

Re: Mälar-GÖS improviserat möte i värmland - var supermysigt

Inläggav Johan_Lindroos » 2021-10-25 00:42

Mälargös igår hos MHR1229 - hifimässa av Perfect Sense på Ulfsunda slott- mälargös igen idag hos mig.

På mässan träffade man ju många glada faktisktianer, LTS:are och kollegor, mycket trefvligt! :D
//Johan Lindroos

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26686
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Mälar-GÖS improviserat möte i värmland - var supermysigt

Inläggav hifikg » 2021-10-25 01:18

Johan_Lindroos skrev:Mälargös igår hos MHR1229 - hifimässa av Perfect Sense på Ulfsunda slott- mälargös igen idag hos mig.

På mässan träffade man ju många glada faktisktianer, LTS:are och kollegor, mycket trefvligt! :D


Min ursprungliga plan var att övernatta, i husvagnen, i Stockholm efter kvällen på Fasching, klämma mässan och sedan åka till en föreställning i Västerås Konserthus, men insåg att det skulle bli en aning stressigt, så jag offrade mässan den här gången. Kul att den blev en Mälar-GÖS!
Bilagor
karlotto.jpg
karlotto.jpg (113.48 KiB) Visad 2092 gånger
Sitter nöjd :)

Föregående

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: PerStromgren och 8 gäster