Förfalskade 24-bitars album

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Zzombie
Semesterfirare

Förfalskade 24-bitars album

Inläggav Zzombie » 2015-03-17 19:47

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Re: Förfalskade 24-bitars album

Inläggav Svante » 2015-03-17 23:15

Ja, det är förstås upprörande med falsk marknadsföring. Jag kan samtidigt inte låta bli att reflektera över hur många som ändå vill ha 24-bitsversionen och inte märker att det är fusk. Och hur fruktansvärt liten skillnaden skulle ha varit om det hade varit en äkta 24-bitskopia av ett analogt band.

Jag skulle också vilja se en video 3 där han har försökt nulla bort signalen med en remastrad version av något. Det kommer inte att bli tyst och det kommer att låta apa.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2015-03-18 01:25

Trist. Vem kan man lita på liksom? Kabeltillverkare som säljer Biltema-kabel och kontakter till överpriser och nu detta :-(
Slår vad om att det finns dyyyyyra slutsteg som bara är enkla steg i fina lådor också. Och falska rörförstärkare där rören bara är ögongodis. Vart är världen på väg? Det här måste vara de största utmaningar mänskligheten någonsin mött.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
nissling

Inläggav nissling » 2015-03-18 05:04

Ja det är ingen tvekan om att detta kommer att bli samhället avgrund. När seriösa aktörer saknas i musikbranschen så finns det inget hopp kvar för mänskligheten. :(

Minns att jag läste ett inlägg på ett annat forum där en amerikansk HiFi-försäljare påstod att den viktigaste kärnan i alla anläggningar (oavsett pris eller prestanda) var ifall man använde 16-bitars CD eller 24-bitars DVD-A vid uppspelning. Om man hade spenderat över en sexsiffrig summa på ett par högtalare så var valet av CD-spelare snäppet viktigare dock i hans värld. Tur att man inte handlade något av honom när man var mindre påläst gällande okomprimerade digitala ljudformat. :)

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2015-03-18 12:04

Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
Laila

Inläggav Laila » 2015-03-18 13:56

:lol: :lol: :lol:
Sterio . . . krävs dä tvillingar för å lyssna på´t åsså, typ . . . ?
Sedan mitt andra jag gick bort lyssnar jag mest på monio . . . typ.

Återgå till Generellt om hifi