Insomnia - Vi vägrar sova!

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Insomnia - Vi vägrar sova!

Inläggav distad » 2022-07-10 02:41

Nu blir det en natt utan sömn igen.....min kropp funkar inte som den ska... Huvudsaken att man är pigg på Måndag kväll då man ska hitta skillnader mellan Dac:ar.. :D eller inte.... :?
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

MacBruce
 
Inlägg: 3606
Blev medlem: 2007-10-29

Re: Insomnia - Vi vägrar sova!

Inläggav MacBruce » 2022-07-10 10:26

Jag tror att jag har glömt hur man gör, när man skall sova. Har just passerat två dygn utan sömn. Lite mat kanske kan ge koma för några timmar... ;-)
Antropomorfiera mera!
Det är skönt att kunna tekniken. — TfA.
Medlem av ABC-klubben, http://www.abc.se

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Insomnia - Vi vägrar sova!

Inläggav distad » 2022-07-10 16:40

MacBruce skrev:Jag tror att jag har glömt hur man gör, när man skall sova. Har just passerat två dygn utan sömn. Lite mat kanske kan ge koma för några timmar... ;-)

2 dygn utan sömn..... det låter inte bra... händer mig också ibland, men då är man slut och sover länge. Det längsta jag varit vaken är Ca:4 dygn med 1-2 timmar sömn per natt och då var inte Danderyd helt nöjda med att jag inte kontaktat sjukvården innan detta utan på 5: dagen. Men då var hjärnan borta då jag hade fått psykoser så kroppen funkade liksom inte, och jag fick lite piller och sov myyyycket länge. Nu vet man bättre kring sådant så detta kommer inte upprepas.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

MacBruce
 
Inlägg: 3606
Blev medlem: 2007-10-29

Re: Insomnia - Vi vägrar sova!

Inläggav MacBruce » 2022-07-10 23:05

FBK skrev:
MacBruce skrev:Jag tror att jag har glömt hur man gör, när man skall sova. Har just passerat två dygn utan sömn. Lite mat kanske kan ge koma för några timmar... ;-)

2 dygn utan sömn..... det låter inte bra... händer mig också ibland, men då är man slut och sover länge. Det längsta jag varit vaken är Ca:4 dygn med 1-2 timmar sömn per natt och då var inte Danderyd helt nöjda med att jag inte kontaktat sjukvården innan detta utan på 5: dagen. Men då var hjärnan borta då jag hade fått psykoser så kroppen funkade liksom inte, och jag fick lite piller och sov myyyycket länge. Nu vet man bättre kring sådant så detta kommer inte upprepas.


En portion "Chili con carne med vuxensmak" á la Myllymäki fixade koman så att jag fick sova några timmar, tills en granne började köra en skottkärra med järnhjul fram och åter på kullerstensgatan utmed mitt sovrumsfönster... Två dygn utan sömn har jag inga större problem med – har rätt så mycket träning i den sporten sedan jag jobbade för industrin. Vid mindre installationer brukade man få tillgång till arbetsplatsen fredag kväll, och på måndag morgon skulle "skiten bara fungera"...
Antropomorfiera mera!
Det är skönt att kunna tekniken. — TfA.
Medlem av ABC-klubben, http://www.abc.se

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26691
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Insomnia - Vi vägrar sova!

Inläggav hifikg » 2022-07-10 23:44

Alanis Morisettes senaste album, The Storm Before The Calm, kan söva vem som helst. Streama och sov gott!
Sitter nöjd :)

MacBruce
 
Inlägg: 3606
Blev medlem: 2007-10-29

Re: Insomnia - Vi vägrar sova!

Inläggav MacBruce » 2022-07-11 08:33

hifikg skrev:Alanis Morisettes senaste album, The Storm Before The Calm, kan söva vem som helst. Streama och sov gott!


Tack, det skall prövas i nästa vända! :-)
Antropomorfiera mera!
Det är skönt att kunna tekniken. — TfA.
Medlem av ABC-klubben, http://www.abc.se

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Insomnia - Vi vägrar sova!

Inläggav distad » 2022-07-26 05:25

Nu är kl. 05:25 och jag ska försöka sova några timmar.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
Mirage
 
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2008-11-17
Ort: Arvika

Re: Insomnia - Vi vägrar sova!

Inläggav Mirage » 2022-07-26 09:55

Vad jag förstår så handlar den här tråden om vad man lyssnar på när man inte kan sova. Alla inlägg om andra aktiviteter torde därför anses vara utanför ämnet och flyttas till en egen tråd i avdelningen Öppen diskussion.
Med vänliga hälsningar
Erik
Medlemspresentation

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Insomnia - Vi vägrar sova!

Inläggav distad » 2022-07-26 12:41

Mirage skrev:Vad jag förstår så handlar den här tråden om vad man lyssnar på när man inte kan sova. Alla inlägg om andra aktiviteter torde därför anses vara utanför ämnet och flyttas till en egen tråd i avdelningen Öppen diskussion.

Vad ? Den här tråden handlar om dem som inte kan sova på nätterna som vanligt folk och inget med musiklyssning :? Så du är ute och cyklar totalt.....
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
Mirage
 
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2008-11-17
Ort: Arvika

Re: Insomnia - Vi vägrar sova!

Inläggav Mirage » 2022-07-26 14:55

I trådens första inlägg frågas vad man lyssnar på när man inte kan sova, så då torde det vara det den var tänkt att handla om.

Om det var musik den skulle handla om så borde avdelningen Musikstugan vara mer lämplig än Generellt om hifi.

Om tråden inte ska handla om varken musik eller hifi så borde den ligga under Öppen diskussion, precis som andra "chatt-trådar". Fast budskap om vad man äter eller när man går och lägger sig passar väl egentligen bättre på Facebook.
Med vänliga hälsningar
Erik
Medlemspresentation

Användarvisningsbild
Ted_B
 
Inlägg: 1488
Blev medlem: 2014-05-02
Ort: Virsbo

Re: Insomnia - Vi vägrar sova!

Inläggav Ted_B » 2022-07-26 15:25

Eargasm skrev:
...Så, den här tråden är för oss som nattsuddar då och då, vad lyssnar vi på? Vad funderar vi på? Borde vi gå och sova? Eller så kan vi skriva precis vad som ligger på hjärtat!...



Så här står det i första inlägget.
" Eller så kan vi skriva precis vad som ligger på hjärtat!..."
The World's Mine Oyster

Användarvisningsbild
Mirage
 
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2008-11-17
Ort: Arvika

Re: Insomnia - Vi vägrar sova!

Inläggav Mirage » 2022-07-26 15:39

Nu kortade du allt lite väl mycket! I huvudsak så står det om musik.

Eargasm skrev:Men god kväll!
Hur ofta har man inte somnat aka gamnacke vid 22.15 i soffan för att sedan vakna till liv just före 01.00, förbannat sig själv som somnat så tidigt en Fredag eller Lördag?
Så i ren protest mot sovandet skall man slå på svarven!

Sova kan man göra i graven, nu är det musik som gäller :D

Så, den här tråden är för oss som nattsuddar då och då, vad lyssnar vi på? Vad funderar vi på? Borde vi gå och sova? Eller så kan vi skriva precis vad som ligger på hjärtat!

Jag måste givetvis börja, jag har somnade vid 22.00, vaknade just före 01.00, tänkte gå upp till sängen, men nej fanken jag ville nog lyssna på ett par plattor, och hittills har följande vinyler gått ett helvarv, Pearl Jam - Dissident, live in Atlanta 93, Pearl Jam - Pearl Jam (2-sidan), Alice in chains - Dinos, Pearl Jam - Yield, och nu snurrar Alanis Morisette - Jagged Little Pill - inne på första sidan nu så en stund kvar innan den är klar.

Så vad lyssnar du på såhär vid halv fyra? :D


Men om tråden inte ska handla om musik, eller hifi, så är det obegripligt att den ligger här.
Med vänliga hälsningar
Erik
Medlemspresentation

Användarvisningsbild
jonasz
 
Inlägg: 1235
Blev medlem: 2003-07-23

Re: Insomnia - Vi vägrar sova!

Inläggav jonasz » 2022-07-26 16:13

Som jag uppfattar det från trådinledningen så kan man skriva om vad som helst. Fast tråden borde faktiskt ligga under Öppen diskussion! :)
"Det är bara Joakim von Anka och andra med personlighetsstörning som har pengar som mål" Hans Rosling

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Insomnia - Vi vägrar sova!

Inläggav distad » 2022-07-26 19:20

Jag förstår inte varför folk stör sig på trådar och vill flytta dem hit och dit. Denna tråd handlar om sömn, är det så svårt att acceptera ?
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Insomnia - Vi vägrar sova!

Inläggav distad » 2022-07-27 03:04

Klockan är 03:00 och jag ska sortera tvätt.... vanligt att man gör det mitt i natten :mrgreen:
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
jonasz
 
Inlägg: 1235
Blev medlem: 2003-07-23

Re: Insomnia - Vi vägrar sova!

Inläggav jonasz » 2022-07-27 03:52

FBK skrev:Klockan är 03:00 och jag ska sortera tvätt.... vanligt att man gör det mitt i natten :mrgreen:


Ja detta har ju inget med hifi att göra. Tråden passar under Öppen diskussion.

Hoppas du somnar FBK!
"Det är bara Joakim von Anka och andra med personlighetsstörning som har pengar som mål" Hans Rosling

Användarvisningsbild
Maccis
 
Inlägg: 5229
Blev medlem: 2009-11-12
Ort: Småländska höglandets pärla - Nässjö

Re: Insomnia - Vi vägrar sova!

Inläggav Maccis » 2022-07-28 10:31

FBK skrev:Jag förstår inte varför folk stör sig på trådar och vill flytta dem hit och dit. Denna tråd handlar om sömn, är det så svårt att acceptera ?


Nä - den handlar väl om bristen på sömn..... :wink:
Jag tycker det är kul med vinyl.......

Problem med en Mac?
Lösningen finns hos mig, http://www.appleverkstan.se www.facebook.com/appleverkstan.se

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Insomnia - Vi vägrar sova!

Inläggav distad » 2022-07-28 14:30

Maccis skrev:
FBK skrev:Jag förstår inte varför folk stör sig på trådar och vill flytta dem hit och dit. Denna tråd handlar om sömn, är det så svårt att acceptera ?


Nä - den handlar väl om bristen på sömn..... :wink:

:mrgreen:
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Insomnia - Vi vägrar sova!

Inläggav distad » 2022-08-03 04:05

Vaken som vanligt....
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Insomnia - Vi vägrar sova!

Inläggav distad » 2022-09-06 05:49

God morgon folk, nu går jag och lägger mig. Ja, jag vet, knasigt :roll: Suttit och gått igenom en låda med en massa kablar som jag sparat och som jag inte hade koll på vad jag hade.. :oops:
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26691
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Insomnia - Vi vägrar sova!

Inläggav hifikg » 2022-09-06 07:38

Mirage skrev:Men om tråden inte ska handla om musik, eller hifi, så är det obegripligt att den ligger här.


Får du svårt att sova av att fundera på det? :)
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Insomnia - Vi vägrar sova!

Inläggav distad » 2022-09-06 18:36

FBK skrev:God morgon folk, nu går jag och lägger mig. Ja, jag vet, knasigt :roll: Suttit och gått igenom en låda med en massa kablar som jag sparat och som jag inte hade koll på vad jag hade.. :oops:

Jag sov till 12:00 och sedan frukost, sedan blev det lite mer sömn mellan 16:00-18:00 och nu är jag säkert uppe till i morgon bitti igen... Ja,ja jag kommer nog få någon rätsida på detta vad det lider.
Fick i alla fall gjort en del igår.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
E
 
Inlägg: 21102
Blev medlem: 2005-05-02
Ort: <hist.> ä. vikt

Re: Insomnia - Vi vägrar sova!

Inläggav E » 2022-11-20 06:35

Knuff för ökad förvirring.

Lyssnar på Zelmani.

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

Användarvisningsbild
xmag
 
Inlägg: 2798
Blev medlem: 2021-01-12

Re: Insomnia - Vi vägrar sova!

Inläggav xmag » 2022-11-20 11:29

Jag är väldigt noggrann med sömnen. Går alltid och lägger mig tidigt. Dvs, jag lägger mig alltid exakt 03:00 varje morgon och går upp 8:45. Därefter kan jag ta en tupplur på dagen. Jag somnar direkt jag lägger mig, ibland räcker det med att luta sig tillbaka och blunda. När jag vaknar efter en timma stå fortfarande lödkolven på.
Sluta trakassera eller kränka varandra, det är ett effektivt sätt att jaga bort folk från forumet och det vill vi ju inte, eller hur!

Föregående

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 24 gäster