Då har jag köpt nya högtalare. Då mitt vardagsrum möblerats med alltför många och stora akvarier så har jag ställt undan mina stora elektrostater och köpt några mindre 2-vägs golvhögtalare som jag får i morgon. Kef C7 av Hifi-Gurun Mikael i Timrå. Helt nya. Omdömen kommer. Någon annan som lyssnat på dem?
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005 Numera pensionär. Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.
Provisorisk uppställning och provlyssning. Vilken pondus och auktoritet i basen. Djup, torr och snabb. Bättre blir det när de är inspelade. Mellanregistret är heller inte fy skam, men diskanten lite rå och vass. Blir bättre med tiden. Har bara spelat drygt en halvtimme än, men jag gillar det jag hör.
Grab the keys, start the car Take me home, to where my records are Hit the gas, take the open road I'm turning on the stereo first thing when I get home
Några omdömen då om dessa högtalare. Sjukt prisvärda är de iaf. Djup, torr, snabb och korrekt bas. Mellanregistret är underbart och nu efter ett antal timmars spelning så har även diskanten mjukats upp. Dessutom går det att spela mycket starkt med dem.