Moderator: Redaktörer
JB skrev:Du får nog helt enkelt ge din fru ett Spotify abonnemang istället =P
FBK skrev:Eller åka till Hallstahammar, där finns det visst 2 skivbutiker
RogerGustavsson skrev:Jo, det börjar bli svårt med CD. Personligen skulle jag uppskatta om det funnes möjlighet att köpa nedladdningar av albummen i losslessformat, oftast är det bara MP3 som står till buds. Att hålla på att distriburera plastbitar börjar kännas lite gammalmodigt.
RogerGustavsson skrev:Jo, det börjar bli svårt med CD. Personligen skulle jag uppskatta om det funnes möjlighet att köpa nedladdningar av albummen i losslessformat, oftast är det bara MP3 som står till buds. Att hålla på att distriburera plastbitar börjar kännas lite gammalmodigt.
Panelguy skrev:RogerGustavsson skrev:Jo, det börjar bli svårt med CD. Personligen skulle jag uppskatta om det funnes möjlighet att köpa nedladdningar av albummen i losslessformat, oftast är det bara MP3 som står till buds. Att hålla på att distriburera plastbitar börjar kännas lite gammalmodigt.
Då är jag gammalmodig då jag vill ha en fysisk skiva, bok, tidning eller vad det nu är och inte nå´t nedladdat krafs. Tyvärr är skivbutiker på utdöende, tragiskt men sant.
petersteindl skrev:Inga problem. Jag föreslår att du åker till New York eller till LA. Då kan du köpa massor med cd.
petersteindl skrev:Inga problem. Jag föreslår att du åker till New York eller till LA. Då kan du köpa massor med cd.
RogerGustavsson skrev:petersteindl skrev:Inga problem. Jag föreslår att du åker till New York eller till LA. Då kan du köpa massor med cd.
Fast då blir det nog inte så mycket europeiskt musik utanför det breda spåret och "frakten" (resan) kostar ju...
RogerGustavsson skrev:Är det inte någon restriktion med import från USA numera? Amazon finns förstås även inom EU.
nuffe skrev:petersteindl skrev:Inga problem. Jag föreslår att du åker till New York eller till LA. Då kan du köpa massor med cd.
Japp en snabbis nu före jul![]()
Henrik
FBK skrev:Eller åka till Hallstahammar, där finns det visst 2 skivbutiker
Svante skrev:Får jag vara lite motvalls här och tycka att butiker faktiskt har spelat ut sin roll. Inte CD-mediet, men butikerna. Det finns inte en chans att varje butik kan lagerhålla det som ens den genomsnittliga musikbrukaren vill ha.
petersteindl skrev:nuffe skrev:petersteindl skrev:Inga problem. Jag föreslår att du åker till New York eller till LA. Då kan du köpa massor med cd.
Japp en snabbis nu före jul![]()
Henrik
Kolla in
http://www.amoeba.com/our-stores/video-tour/hollywood/
Där kan du även se och höra CODY. Han jobbar där och kommer in efter ung 1:30.
Mvh
Peter
Kalejdokom skrev:Ja, man vill gärna ha ett fysiskt medium (?) att hålla i handen....
Själv brukar jag handla några gånger per år via Naxosdirect (klassiskt och jazz) eller CDON. Eftersom butiksdöden redan är ett faktum har jag inte dåligt samvete för det.
Däremot handlar jag inte hos Amazon, då jag hört och läst mycket om hur illa de behandlar sin personal. Svårt att veta vad som är sanning och det förekommer förstås i många branscher. Så här kan det t.ex. låta:
http://www.ehandel.se/nya-rapporter-om- ... ,3333.html
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster