Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Tell
 
Inlägg: 2087
Blev medlem: 2015-10-27

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Tell » 2019-01-12 19:04

Belker skrev:
sprudel skrev:Streamers av olika kvalitet, med sk femticlock reps utan. Har en Auralic Aries och leker med nu. Någonting händer definitivt med ljudet. 8O


Det vore verkligen intressant att få dessa heldigitala mellanhänder utredda. Hör man skillnad jämfört med dacen direkt kopplad till dator i ett Roonbaserat system? Gör dessa apparater någon nytta, eller är det bara något branschen hittat på för att sälja en låda till nu när cd-spelare och annan hårdvara försvinner?
Den här t.ex, om vi bortser från ev. nytta av streamingmöjliheter och enbart synar de ljudförbättrande påståendena: https://www.project-audio.com/en/product/stream-box-s2-ultra/


This.

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Tangband » 2019-01-12 19:56

Tell skrev:
Belker skrev:
sprudel skrev:Streamers av olika kvalitet, med sk femticlock reps utan. Har en Auralic Aries och leker med nu. Någonting händer definitivt med ljudet. 8O


Det vore verkligen intressant att få dessa heldigitala mellanhänder utredda. Hör man skillnad jämfört med dacen direkt kopplad till dator i ett Roonbaserat system? Gör dessa apparater någon nytta, eller är det bara något branschen hittat på för att sälja en låda till nu när cd-spelare och annan hårdvara försvinner?
Den här t.ex, om vi bortser från ev. nytta av streamingmöjliheter och enbart synar de ljudförbättrande påståendena: https://www.project-audio.com/en/product/stream-box-s2-ultra/


This.


Jo, det vore intressant. Men då kanske medlemmar måste låna ut sina apparater för testet gratis eftersom Lts knappast har råd att betala för en streamer för 50000:- bara för att testa den :) .

Hur många tror du skulle vara intresserade av det ? ( att låna ut alltså )

Håller med om att speciellt hifipress både i pappersform och på nätet trycker hårt på att det skulle finnas skillnader i den digitala domänen- dvs att vissa firmor gör det digitala signalen mer rätt och därmed ger ett bättre ljud än billigare apparater.

Eftersom en del av detta kanske är ormolja så skulle det vara väldigt intressant med en test. Jag skulle nog gå med i föreningen om det skedde.

Aurelius aires är inte den enda apparaten som skulle vara intressant. Det finns ju andra företag som säljer betydligt dyrare apparater och som påstår att de låter bäst, tex naim med deras streamers och Linns DS- spelare.

Varför inte testa en sådan ?

Om det skulle visa sig i ett stort Lts-test av streamers att det skulle räcka med en Rasberry pi som komplett streamer för 1500:- så skulle många kunna lägga sina 50000:- på högtalare , akustikfix och förstärkare istället.

Just nu lever vi i ovisshet.
Senast redigerad av Tangband 2019-01-12 20:09, redigerad totalt 1 gång.

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Tangband » 2019-01-12 20:01

Bagaget skrev:
Michael skrev:
goat76 skrev:Kanske jag missförstår frågan för jag har inte sett testerna ni pratar om, men på iPhone 5 och 6 så kom man förbi telefonens interna hörlursförstärkare om man kopplade från lightning-uttaget till usb.

Ännu konstigare... jag har inte hört talas om analoga signaler i usb... det är rätt säkert (100%) ingen standard och mycket konstigt. Och varför i sjutton ha de i usb kontakt om de kommer från lightning-uttaget?! Då tas de ju bättre direkt från lightning-uttaget! och däri är det väl hörlursutgång - tror jag efter snabb googling.

//Michael


Apples lilla Lightning->3,5-adapersladd har inbyggd DAC och hörlursförstärkare.
——-.


Jo, men bara från iPhone 7 och uppåt. Hörlursutgången togs bort fr.om. iPhone 7. iPhone 6 och 6s har inbyggd hörlursutgång med dac som mäter oerhört bra ( källa kenrockwell ). Dessa två telefoner mäter bäst av alla iPhones, en aning bättre än dongeln som följer med iPhone 7-10.

Att ta ut en digital ljudsignal via lightningkontakten har kunnat göras sedan iPhone 5 och framgent.
Senast redigerad av Tangband 2019-01-12 20:44, redigerad totalt 2 gånger.

Tell
 
Inlägg: 2087
Blev medlem: 2015-10-27

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Tell » 2019-01-12 20:20

Ja jag vet inte alls hur LTS jobbar, men brukar man inte kunna få låna hem streamers från div affärer för att testköra?

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Tangband » 2019-01-12 20:42

Tell skrev:Ja jag vet inte alls hur LTS jobbar, men brukar man inte kunna få låna hem streamers från div affärer för att testköra?


Bra fråga

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav goat76 » 2019-01-12 23:57

Tangband skrev:
Tell skrev:
Belker skrev:
Det vore verkligen intressant att få dessa heldigitala mellanhänder utredda. Hör man skillnad jämfört med dacen direkt kopplad till dator i ett Roonbaserat system? Gör dessa apparater någon nytta, eller är det bara något branschen hittat på för att sälja en låda till nu när cd-spelare och annan hårdvara försvinner?
Den här t.ex, om vi bortser från ev. nytta av streamingmöjliheter och enbart synar de ljudförbättrande påståendena: https://www.project-audio.com/en/product/stream-box-s2-ultra/


This.


Jo, det vore intressant. Men då kanske medlemmar måste låna ut sina apparater för testet gratis eftersom Lts knappast har råd att betala för en streamer för 50000:- bara för att testa den :) .

Hur många tror du skulle vara intresserade av det ? ( att låna ut alltså )

Håller med om att speciellt hifipress både i pappersform och på nätet trycker hårt på att det skulle finnas skillnader i den digitala domänen- dvs att vissa firmor gör det digitala signalen mer rätt och därmed ger ett bättre ljud än billigare apparater.

Eftersom en del av detta kanske är ormolja så skulle det vara väldigt intressant med en test. Jag skulle nog gå med i föreningen om det skedde.

Aurelius aires är inte den enda apparaten som skulle vara intressant. Det finns ju andra företag som säljer betydligt dyrare apparater och som påstår att de låter bäst, tex naim med deras streamers och Linns DS- spelare.

Varför inte testa en sådan ?

Om det skulle visa sig i ett stort Lts-test av streamers att det skulle räcka med en Rasberry pi som komplett streamer för 1500:- så skulle många kunna lägga sina 50000:- på högtalare , akustikfix och förstärkare istället.

Just nu lever vi i ovisshet.


Linn gör inte längre rena streamers. De kör numera bara med sina DSM-modeller vilket innebär att man får försteg, riia-steg, DAC, 14-15 digitala/analoga ingångar, bra rumskorrigering och vissa modeller har även slutsteg inbyggt.

Vilken streamer från Auralic Aries är det du hade velat se tester på, och vilka funktioner erbjuder den?

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5328
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Belker » 2019-01-13 00:10

Jag ville se test av den typ av apparater som gör ”ingenting”. De finns i prisklasser från RasPi och uppåt. Jag är inte intresserad av features, dessa går att värdera utan LTS hjälp. Jag vill se oberoende, statistiskt signifikanta tester, som vederlägger eller bekräftar att en digital ”transport” förbättrar ljudet i ett mjukvaru/HDD-baserat system.

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav goat76 » 2019-01-13 00:59

Belker skrev:Jag ville se test av den typ av apparater som gör ”ingenting”. De finns i prisklasser från RasPi och uppåt. Jag är inte intresserad av features, dessa går att värdera utan LTS hjälp. Jag vill se oberoende, statistiskt signifikanta tester, som vederlägger eller bekräftar att en digital ”transport” förbättrar ljudet i ett mjukvaru/HDD-baserat system.


Jag förstår vad du menar, mitt svar var till Tangband då jag har svårt att se att någon går och köper en Linn DSM bara för att använda den som digital transport till en extern DAC.

Om man ska jämnföra Linns apparater prismässigt mot andra konkurenter så bör man ta hänsyn till vad man får för funktioner i lådan. :)

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15183
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Harryup » 2019-01-13 02:21

Kör faktiskt en Akurate Hub som mediaspelare och Riaa till mitt försteg.

/Harryup

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav goat76 » 2019-01-13 08:51

Harryup skrev:Kör faktiskt en Akurate Hub som mediaspelare och Riaa till mitt försteg.

/Harryup


Se där, det är väl egentligen en streamer framtagen för Linn Exakt ägare som redan har de flesta av komponenterna inbyggda i sina högtalarna.

Vad tycker du om den som mediaspelare och har du lekt något med rumskorrigeringen?

Den uträkningen Space Optimisation gör baserat på rumsmåtten ger för stora korrigeringar då den optimerar för ett ganska kalt rum, men den prickar iallafall de typiska problemfrekvenserna riktigt bra.
Det fina med systemet är att allt går att justeras manuellt så läs den här hyfsat långa beskrivningen: https://hifiwigwam.com/forum/topic/1299 ... ober-2018/

Den mannen är lite av en galen eldstjäl och har rest runt och fixat med rumskorrigeringen hos över 300 personer och kommit fram till några gemensamma korrigeringar som fungerar bra i de flesta rum och går ut på att använda vissa specifika referenslåtar som verktyg.
De beskrivningar han ger för varje låt och vad han med dem som verktyg försöker uppnå är klockrena, hos mig blev det ett klart lyft trots att jag redan har ett hyfsat välljudande rum med ganska få problem.
Det är också mycket roligare att fixa korrigeringarna med hjälp av musik än med något frekvenssvep i kombination med en mätmikrofon som ändå kommer till korta jämnfört med våran fantastiska hörsel, vilket han också beskriver på ett bra sätt här:


The Most Important Optimization Tool, You!!!

In some musical tracks, I listen for the sound quality of the twang of the upright bass strings reverberating back into place, the growl of an electric bass guitar, the sibilance of vocals, the harshness in vocals or the vocals are too pushy, the depth, height and width of the soundstage, the musical detail, the layers of music, the musicality and detail of the bass, imaging, vocal clarity and many other qualities. And all of these are adjustable in SPACE optimization, if you know what to adjust.

When I am doing SPACE optimization, I listen to specific music reference tracks, and focus on the tonal sound quality I hear, as well as the sound pressure I feel on my ear drums, and my body. The sound pressure I “feel” and “hear”, is a reference tool that is more accurate than measuring the sounds in the room with a calibrated mike or some other measuring device, IMHO.

In effect, I can feel the low frequency music that I cannot hear, through pressure on the eardrum or a punch in the stomach. I have also trained myself to listen carefully to whether the music makes me feel uncomfortable, or is fatiguing to my ears. For example, if you are sitting next to someone listening to music with you, and the music is turned up to loud, if you have to raise your voice significantly while carrying on a conversation with them, then that is a sign that adjustments in SPACE optimization would be beneficial. Ideally you should be able to speak at a normal voice level even at higher volumes of music to someone sitting beside you.



Det är dessa saker en mätmikrofon inte kan fånga, så mitt tips är att ge detta ett försök så får du ut ännu mer av din mediaspelare. :)

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15183
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Harryup » 2019-01-13 11:44

Fast nu kan jag inte köra det ännu då det inte funkar med Exakt. Men det är planen att testa när SO kommer i version 2.
Fast så som jag använder den som Riaa och som mediaspelare så funkar den riktigt bra.
Nu tar jag ut signalen digitalt till mitt försteg. Såg den som en digital ingångsväljare med alla sina ingångar både analoga och digitala runt 14-15 st tillsammans till mitt nuvarande digitala försteg. Sen om jag går över till Exakt-boxar med FIR filter framöver får vi se då jag testat det. Kanske eller kanske inte.

/Harryup

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav goat76 » 2019-01-13 12:03

Harryup skrev:Fast nu kan jag inte köra det ännu då det inte funkar med Exakt. Men det är planen att testa när SO kommer i version 2.
Fast så som jag använder den som Riaa och som mediaspelare så funkar den riktigt bra.
Nu tar jag ut signalen digitalt till mitt försteg. Såg den som en digital ingångsväljare med alla sina ingångar både analoga och digitala runt 14-15 st tillsammans till mitt nuvarande digitala försteg. Sen om jag går över till Exakt-boxar med FIR filter framöver får vi se då jag testat det. Kanske eller kanske inte.

/Harryup


Ja så var det att SO inte är igång än för Exakt, glömde det.
Jag har inte testat version 2 än då jag hörde att de minskat möjligheten för manuell justering. Annars sägs det att den nya är bättre från start men man kan tydligen bara dra ett reglage för hur mycket eller lite den påverkar överlag.
Hoppas dom inför de mer manuella justerings-möjligheterna som finns i version 1 så småningom även i den nya.

Användarvisningsbild
AndersP
 
Inlägg: 2246
Blev medlem: 2004-07-14
Ort: Gävle

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav AndersP » 2019-02-04 04:57

Behringer A800

Bild
Linkwitz Orion, Ino Audio a2 och piM

"I see you've got the blues in your alligator shoes"

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5328
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Belker » 2019-02-04 08:05

Och när vi ändå är igång med klassD, borde inte Hypex NC 400 få en chans? Ser ju ut att ha potential: https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-hypex-nc400-diy-amp.5907/

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9565
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav sprudel » 2019-02-04 08:27

Belker skrev:Och när vi ändå är igång med klassD, borde inte Hypex NC 400 få en chans? Ser ju ut att ha potential: https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-hypex-nc400-diy-amp.5907/


Jag har två monoblock av dessa att driva mina px-4. Testade för länge sedan att låta dem driva i16s men det var inte bra, inte tillräckligt bra. Conrad Johnsons största transistorsteg, Premier 350 sa gör det jobbet på ett helt annat sätt.
Provlyssningen var på den tiden när jag lät min dåvarande dac Lavry da 10 fungera som både försteg och dac. Mycket har hänt i setupn sedan dess.
Har för mig att rajapruk som tidigare var en stor entusiast och hyllade Hypex nc400 också ändrat uppfattning.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Tangband » 2019-02-04 09:09

Kan inte nog betonas om denna produkt. Dels verkar den ha spektakulära prestanda i förhållande till priset, dels är det en klass D historia som kanske, möjligen, låter bra även i de övre registren ?
Dels så är den intressant för alla oss som kör aktivt eller med delade system-den blir inte varm, ger mycket effekt och är inte så djup i formatet :)

AndersP- erbjuder du att låna ut denna till LTS ? Som jag förstått det är det tillgängligheten till apparaterna som ibland begränsar LTS ( förutom tidsbrist )

Jag kommer att gå med i föreningen om den testas.

rajapruk
 
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2013-04-23

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav rajapruk » 2019-02-04 09:15

sprudel skrev:
Belker skrev:Och när vi ändå är igång med klassD, borde inte Hypex NC 400 få en chans? Ser ju ut att ha potential: https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-hypex-nc400-diy-amp.5907/


Jag har två monoblock av dessa att driva mina px-4. Testade för länge sedan att låta dem driva i16s men det var inte bra, inte tillräckligt bra. Conrad Johnsons största transistorsteg, Premier 350 sa gör det jobbet på ett helt annat sätt.
Provlyssningen var på den tiden när jag lät min dåvarande dac Lavry da 10 fungera som både försteg och dac. Mycket har hänt i setupn sedan dess.
Har för mig att rajapruk som tidigare var en stor entusiast och hyllade Hypex nc400 också ändrat uppfattning.


Detta är min uppfattning nu / vad jag känner till (typ):
För att driva basar finns det inget bättre än Hypex nc400.
För att driva fullrange och/eller högre register än ca 1KHz finns det bättre (t.ex Benchmark AHB2).
Behringer-förstärkare är inget som skulle få komma i närheten av mitt system (baserat på audiosciencereview-review av A500)

Användarvisningsbild
Kribban
 
Inlägg: 5810
Blev medlem: 2005-01-09
Ort: Falkenberg

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Kribban » 2019-02-04 10:09

Miljö-alarmist

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35482
Blev medlem: 2005-01-10

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav paa » 2019-02-04 10:10

rajapruk skrev:Behringer-förstärkare är inget som skulle få komma i närheten av mitt system (baserat på audiosciencereview-review av A500)

Men vad har A800 gemensamt med A500, annat än formen på fronten?
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Morello » 2019-02-04 10:24

Behringer tycker jag att man skall hålla sig borta från.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57179
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Nattlorden » 2019-02-04 13:51

Morello skrev:Behringer tycker jag att man skall hålla sig borta från.


Hörde "Amit med vänner" spela live på Malmö C med Behringer försärkare och Ino PA.... har inte hört något live med samma kvalité..... håller inte med.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Morello » 2019-02-04 13:52

Behringer har gjort sig kända för att plagiera förefintliga produkter - det tycker jag är moraliskt förkastligt.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57179
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Nattlorden » 2019-02-04 14:02

Morello skrev:Behringer har gjort sig kända för att plagiera förefintliga produkter - det tycker jag är moraliskt förkastligt.


Det kan jag hålla med om... däremot verkar just de sakerna ligga mer i dåtid än nutid..... dvs.... att de skäpt till sig.... deras nya analogsyntar är definitivt ingen kopia tekniskt sätt.... däremot en replika på något som saknas...
It's all fun and games until Darth Vader comes.

rajapruk
 
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2013-04-23

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav rajapruk » 2019-02-04 14:32

paa skrev:
rajapruk skrev:Behringer-förstärkare är inget som skulle få komma i närheten av mitt system (baserat på audiosciencereview-review av A500)

Men vad har A800 gemensamt med A500, annat än formen på fronten?


Ingen aning. Men tills motsatsen bevisats...

Användarvisningsbild
Kribban
 
Inlägg: 5810
Blev medlem: 2005-01-09
Ort: Falkenberg

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Kribban » 2019-02-04 14:37

hmmm handlar inte tråden om vad vi vill att LTS ska testa? Märkligt att då föra en diskussion om vad dem inte ska testa :?
Miljö-alarmist

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav RogerGustavsson » 2019-02-04 15:57

rajapruk skrev:
sprudel skrev:
Belker skrev:Och när vi ändå är igång med klassD, borde inte Hypex NC 400 få en chans? Ser ju ut att ha potential: https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-hypex-nc400-diy-amp.5907/


Jag har två monoblock av dessa att driva mina px-4. Testade för länge sedan att låta dem driva i16s men det var inte bra, inte tillräckligt bra. Conrad Johnsons största transistorsteg, Premier 350 sa gör det jobbet på ett helt annat sätt.
Provlyssningen var på den tiden när jag lät min dåvarande dac Lavry da 10 fungera som både försteg och dac. Mycket har hänt i setupn sedan dess.
Har för mig att rajapruk som tidigare var en stor entusiast och hyllade Hypex nc400 också ändrat uppfattning.


Detta är min uppfattning nu / vad jag känner till (typ):
För att driva basar finns det inget bättre än Hypex nc400.
För att driva fullrange och/eller högre register än ca 1KHz finns det bättre (t.ex Benchmark AHB2).
Behringer-förstärkare är inget som skulle få komma i närheten av mitt system (baserat på audiosciencereview-review av A500)



Bernt hade lite synpunkter för några år sedan:

Sen har vi ju nästa kapitel och det är detta med bas...
Jag har drivit dipolbasar med ICE-power 500 med konventionell strömförsörjning. Man fick inget smäll och liv i luckan med det steget utan något slags gummiartat muller. På den tiden hade jag ett gammalt Harman Kardon Citation 16 och den drev basen på ett helt annat sätt, med skärpa och nyansering.

Grymmaste basen jag hört från ett klass D var Hypex UCD 2k, den var riktigt kul men fullrange, näää...

Numera driver jag mina 21-tummare med Abletec ALC1000, det funkar OK tycker jag. (de har jag aldrig testat fullregister)

Martens M-Amp har senare teknik från Anaview och är den mest kompletta klass D jag hört.

Användarvisningsbild
Morgan
 
Inlägg: 2607
Blev medlem: 2004-11-17
Ort: Bollebygd

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Morgan » 2019-02-04 17:14

Jag skulle önska att LTS försökte hitta ett eller flera kraftfulla slutsteg som går odetekterade genom F/E-lyssning och som inte kostar skjortan. Någonting som är i paritet med NAD208 och Rotel RB1090, men billigare.
Hobbyakustiker (kontrollrum, lyssningsrum, hemmabiosar).
Hobbykabeltillverkare :)

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Morello » 2019-02-04 17:19

Vad kostar efterföljaren till Rotel 1090?
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Morello » 2019-02-04 17:22

28 000
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
dewpo
 
Inlägg: 5148
Blev medlem: 2016-08-01

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav dewpo » 2019-02-04 17:36

Stereoreceivers med subbas integration.

t.ex

Elac ea101eq-g
Yamaha R-N803D
Onkyo TX-8270
Paradigm PW AMP

Med fokus på hur bra integreringen av subwoofer fungerar.
Framtiden är här... men har den blivit som vi önskade den?
Läs innan du beaktar Disclaimer-> https://docs.google.com/document/d/1r6nhk1SOIF9_WThdKJTa5q4e-4MKohMeitCpN2yEhrc/edit?usp=sharing

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster