Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav RogerGustavsson » 2020-08-27 14:07

2-ch skrev:För DIY kan den köpas här för 7035kr. + frakt, utan kapsling och nätdel.
https://purifi-audio.com/eigentakt/
Om jag förstår det rätt handlar det om 2*200W.


Färdigpaketerade förstärkare verkar finnas från 16000 kr och uppåt beroende på val av nätdel. Effekten är 2x130 W.
https://www.audiosciencereview.com/foru ... fier.7984/

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39703
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav petersteindl » 2020-08-27 14:10

Tangband skrev:
shifts skrev:NAD M33: https://www.hifiklubben.se/nad-m33-digi ... /nadm33si/

“Det som rent grundläggande gör Purifis plattform annorlunda är frånvaron av förvrängning, samt förmågan att driva vilken högtalarbelastning som helst utan att någonsin ändra förstärkarens uteffekt och dess egenskaper.”

“... lägre förvrängning och brus än de allra bästa D/A-omvandlarna som finns på marknaden – och det när du mäter vid 100 watt. För att illustrera vad det här innebär i siffror, så är THD+N mätt vid 100 W lika med 0,00017 % – mätt över hela frekvensområdet.”

Har konstruktören Bruno Putzeys lyckats lösa distproblemen med klass D? Det som är intressant här är att Purifi Eigentakt-förstärkarmodulerna ska gå att få tag i för DIY-bygg.


Audiosciencereview har testat lillebror med tyvärr halvbra resultat .
https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.15535/

Texas instruments leder utvecklingen med sina nya tpa -enchippare med motkoppling som inkluderar filtreringen, så strax får vi klass D förstärkare för 3000:- som mäter som nuvarande 10000:- apparater från Hypex och ICE . Mina 5 cents.
Topping kommer snart med en game-changer, Linn går nu över helt till tekniken.


Vad är Topping?

Vad är game-changer?

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Tangband » 2020-08-27 16:01

petersteindl skrev:
Tangband skrev:
shifts skrev:NAD M33: https://www.hifiklubben.se/nad-m33-digi ... /nadm33si/

“Det som rent grundläggande gör Purifis plattform annorlunda är frånvaron av förvrängning, samt förmågan att driva vilken högtalarbelastning som helst utan att någonsin ändra förstärkarens uteffekt och dess egenskaper.”

“... lägre förvrängning och brus än de allra bästa D/A-omvandlarna som finns på marknaden – och det när du mäter vid 100 watt. För att illustrera vad det här innebär i siffror, så är THD+N mätt vid 100 W lika med 0,00017 % – mätt över hela frekvensområdet.”

Har konstruktören Bruno Putzeys lyckats lösa distproblemen med klass D? Det som är intressant här är att Purifi Eigentakt-förstärkarmodulerna ska gå att få tag i för DIY-bygg.


Audiosciencereview har testat lillebror med tyvärr halvbra resultat .
https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.15535/

Texas instruments leder utvecklingen med sina nya tpa -enchippare med motkoppling som inkluderar filtreringen, så strax får vi klass D förstärkare för 3000:- som mäter som nuvarande 10000:- apparater från Hypex och ICE . Mina 5 cents.
Topping kommer snart med en game-changer, Linn går nu över helt till tekniken.


Vad är Topping?

Vad är game-changer?

Mvh
Peter


Topping = intressant kinesisk hififabrikat . :)
Game-changer = svengelska :oops: :) för något som ritar om kartan eller ändrar förutsättningarna för något . Läs - klass D blir moget och bättre/billigare och kan på allvar konkurrera med vissa effektsvagare effektförstärkare av high-end typ, av klass A/B eller A. Upp till ca 100 watt i 8 ohm.
Läs mera här : https://www.ti.com/lit/an/slaa788a/slaa ... 8101543766
Senast redigerad av Tangband 2020-08-27 16:06, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Morello » 2020-08-27 16:04

Jag tycker det känns tveksamt att handla kinesiskt dessa dagar.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Tangband » 2020-08-27 16:07

Morello skrev:Jag tycker det känns tveksamt att handla kinesiskt dessa dagar.


Texas instruments ägs väl av amerikaner ? :)

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39703
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav petersteindl » 2020-08-27 16:41

Tangband skrev:
petersteindl skrev:
Tangband skrev:
Audiosciencereview har testat lillebror med tyvärr halvbra resultat .
https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.15535/

Texas instruments leder utvecklingen med sina nya tpa -enchippare med motkoppling som inkluderar filtreringen, så strax får vi klass D förstärkare för 3000:- som mäter som nuvarande 10000:- apparater från Hypex och ICE . Mina 5 cents.
Topping kommer snart med en game-changer, Linn går nu över helt till tekniken.


Vad är Topping?

Vad är game-changer?

Mvh
Peter


Topping = intressant kinesisk hififabrikat . :)
Game-changer = svengelska :oops: :) för något som ritar om kartan eller ändrar förutsättningarna för något . Läs - klass D blir moget och bättre/billigare och kan på allvar konkurrera med vissa effektsvagare effektförstärkare av high-end typ, av klass A/B eller A. Upp till ca 100 watt i 8 ohm.
Läs mera här : https://www.ti.com/lit/an/slaa788a/slaa ... 8101543766


Aha. Är det så att Linn går över till att använda den där TI kretsen?

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Morello » 2020-08-27 16:45

Noteras att även TI börjat med THD-fusket genom att lågpassfiltrera klass-D-möget redan vid 20 kHz- om man extrapolerar kurvan innan lågpassfiltret griper så ser det inte vackert ut.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

rajapruk
 
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2013-04-23

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav rajapruk » 2020-08-27 17:36

Ja, TI är ena riktiga hästhandlare.

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!
 
Inlägg: 11250
Blev medlem: 2007-08-17
Ort: Stockholm

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav shifts » 2020-08-27 18:03

Tangband skrev:Audiosciencereview har testat lillebror med tyvärr halvbra resultat .


M10 du länkar till använder inte Eigentakt-modulen, så förstår inte riktigt vad den där testen säger i sammanhanget.
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16423
Blev medlem: 2009-01-06

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Strmbrg » 2020-08-27 22:10

Jag tycker att LTS kunde ta sig före att "testa" Chord MScaler. Fast då självklart med en DAC som kan hantera dess högsta samplingsfrekvens.
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
HenrikTornquist
 
Inlägg: 3622
Blev medlem: 2011-02-17
Ort: Helsingborg

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav HenrikTornquist » 2020-08-28 12:56

Jag vidhåller, ett test av brusreducerande hörlurar torde vara intressant. Gärna trådlösa, om möjligt.
Grab the keys, start the car
Take me home, to where my records are
Hit the gas, take the open road
I'm turning on the stereo first thing when I get home

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5327
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Belker » 2020-08-28 14:20

Strmbrg skrev:Jag tycker att LTS kunde ta sig före att "testa" Chord MScaler. Fast då självklart med en DAC som kan hantera dess högsta samplingsfrekvens.

+1! Jag vet en som kan låna ut hela kittet! :wink:

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Morello » 2020-08-28 14:23

Tycker ni verkligen att det är väl använd tid av en ideell förening att testa en extern översamplingsenhet?
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5327
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Belker » 2020-08-28 14:31

Morello skrev:Tycker ni verkligen att det är väl använd tid av en ideell förening att testa en extern översamplingsenhet?

Hellre det än förstärkare och cd-spelare från nittiotalet. Nej, men seriöst, den här typen av uppsamplare är ett hett diskusionsämne, inte bara här, som skulle behöva en rejäl genomtestning.

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16423
Blev medlem: 2009-01-06

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Strmbrg » 2020-08-28 14:48

Morello skrev:Tycker ni verkligen att det är väl använd tid av en ideell förening att testa en extern översamplingsenhet?

Det får väl berörda i den ideella föreningen ta ställning till själva.
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9564
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav sprudel » 2020-08-28 16:28

Morello skrev:Tycker ni verkligen att det är väl använd tid av en ideell förening att testa en extern översamplingsenhet?


Ja, i högsta grad är det så. Att istället för att testa museiföremål ge sig på aktuella innovationer är relevant.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16423
Blev medlem: 2009-01-06

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Strmbrg » 2020-08-28 16:43

sprudel skrev: ... Att istället för att testa museiföremål ge sig på aktuella innovationer är relevant.


Hm, är det dylikt som brukar testas?
Varför det i så fall?
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
hcl
 
Inlägg: 2050
Blev medlem: 2013-07-16

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav hcl » 2020-08-28 16:54

Belker skrev:
Strmbrg skrev:Jag tycker att LTS kunde ta sig före att "testa" Chord MScaler. Fast då självklart med en DAC som kan hantera dess högsta samplingsfrekvens.

+1! Jag vet en som kan låna ut hela kittet! :wink:

+1 (det vore intressant)
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Rocred Production AB
www.rocred.se
info@rocred.se

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav RogerGustavsson » 2020-08-28 17:00

Museiföremålen har väl endast varit mätta på, inte varit lyssningstestade? De som brukar vara ansvariga för lyssningstester är ju bara en dryg handfull medlemmar. De verkar ha fullt upp med att få tiden att räcka till. Hur har ni tänkt er att era tester ska genomföras i praktiken? Det är upp till alla medlemmar att göra tester och publicera vad som framkommit. "Lyssna och tyck" kan vem som helst göra men det efterfrågas väl något mera vetenskapligt test och då är det kanske få som kan genomföra dem? Göteborg har väl tidvis haft en aktiv gren av LTS, kan inte de göra något?

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16423
Blev medlem: 2009-01-06

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Strmbrg » 2020-08-28 17:30

På den tiden jag var medlem i LTS så fick jag (det kanske felaktiga) intrycket av att det inte fanns så mycket nyfikenhet.
Det var mest bara gammal skåpmat. Sentec Diana var en apparat som jag speciellt minns från listorna på rekommenderad utrustning. Full respekt för att det är tidsödande att sondera marknaden och undersöka myriader av prylar, självklart. Men jag fick en känsla av lite stillastående vatten och mest bara en lite avmätt stämning av att man redan visste allt.
Jag kanske borde låta bli att klaga eftersom jag inte bidrog alls själv.
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
ChristianAndersson
 
Inlägg: 6685
Blev medlem: 2009-03-25
Ort: Saxtorpsskogen

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav ChristianAndersson » 2020-08-28 17:37

Något Troelsens DIY vore intressant
Shatterer of words

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav RogerGustavsson » 2020-08-28 18:19

Ljudtekniska Sällskapet är kanske inte riktigt vad det har varit? Tidigare fanns det väl flera aktiva lokalföreningar? Jag var med i Jönköping som startades i Nässjö. På den tiden handlade det inte så mycket om apparattestande, mera om att träffas och lyssna på musik över lite olika anläggningar. Ibland bjöd vi in folk som visade sina produkter. Bosse Hansson, Bertil Alving, Anders Edenholm, Josef Svalander, Carlsson i Skillingaryd var några namn. Ibland bjöd vi in oss någon handlare. Vi gjorde även blindtest. Magnus Blom ordnade ett elektrostatseminarie och då dök det upp folk som Larsgöran Hedström, Lars Mossberg och Göran Finnberg m.fl. Vid det tillfället ställde den lokala butiken Euphonia upp med en anläggning att jämföra elektrostaterna med. Josef Svalander släpade dit sitt monsterförsteg och sin vinylspelare. Vi hade också en premiärkväll när de första CD-spelarna dök upp, Philips CD-100, en lokal handlare kom hem till Gunnar Bjarne och körde den över hans goda anläggning. Det föreningsliv jag själv är uppvuxen med verkar tyna bort. Nu när man börjar närma sig pensionering kanske man skulle dra igång något? Har dock inga kontakter till branschfolk för att kunna låna lite prylar och så.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav distad » 2020-08-28 18:26

Morello skrev:Jag tycker det känns tveksamt att handla kinesiskt dessa dagar.

Allt möjligt är ju byggt i det där skitlandet, tyvärr :( Hade jag ekonomi dvs stor plånbok så skulle jag undvika dem totalt.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
hcl
 
Inlägg: 2050
Blev medlem: 2013-07-16

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav hcl » 2020-08-28 19:04

RogerGustavsson skrev:Ljudtekniska Sällskapet är kanske inte riktigt vad det har varit? ...
Det föreningsliv jag själv är uppvuxen med verkar tyna bort. Nu när man börjar närma sig pensionering kanske man skulle dra igång något? Har dock inga kontakter till branschfolk för att kunna låna lite prylar och så.

Det behöver inte vara såvärst krångligt. Bara att höra av sig och fråga. Så gjorde vi när vi testade slutsteg (dock för 100 år sedan).
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Rocred Production AB
www.rocred.se
info@rocred.se

Användarvisningsbild
Griff
 
Inlägg: 357
Blev medlem: 2006-09-08

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Griff » 2020-08-28 21:44

hcl skrev:
RogerGustavsson skrev:Ljudtekniska Sällskapet är kanske inte riktigt vad det har varit? ...
Det föreningsliv jag själv är uppvuxen med verkar tyna bort. Nu när man börjar närma sig pensionering kanske man skulle dra igång något? Har dock inga kontakter till branschfolk för att kunna låna lite prylar och så.

Det behöver inte vara såvärst krångligt. Bara att höra av sig och fråga. Så gjorde vi när vi testade slutsteg (dock för 100 år sedan).

Det är många här som kräver tester utan att vara medlemmar, man hänvisar till tester utförda av LTS, man ojar sig över dess tillkortakommanden och tycker en massa.
Varför överväger inte dessa människor att bli medlemmar i stället för att på ett forum kräva tester?
Om alla dessa som har synpunkter på vad som skall testas, vad som har testats samt har synpunkter på hur det borde gå till istället bidrar med medlemskap skulle det bli ett bättre diskutionsunderlag.

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5327
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Belker » 2020-08-28 22:20

Vilka är alla dessa omedlemmar du kartlagt? Så vitt jag kan se, utan att bläddra bakåt, är det bara Strömberg som inte är medlem (längre).

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav hifikg » 2020-08-28 22:28

FBK skrev:
Morello skrev:Jag tycker det känns tveksamt att handla kinesiskt dessa dagar.

Allt möjligt är ju byggt i det där skitlandet, tyvärr :( Hade jag ekonomi dvs stor plånbok så skulle jag undvika dem totalt.


Är det ens möjligt?
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav distad » 2020-08-29 00:54

hifikg skrev:
FBK skrev:
Morello skrev:Jag tycker det känns tveksamt att handla kinesiskt dessa dagar.

Allt möjligt är ju byggt i det där skitlandet, tyvärr :( Hade jag ekonomi dvs stor plånbok så skulle jag undvika dem totalt.


Är det ens möjligt?

Tyvärr så är det så. Tittar man på kläder tex så nog fanken är det Kina tillverkat. Men jag behöver stora kläder så jag kan inte handla var som helst
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav hifikg » 2020-08-29 03:00

FBK skrev:
hifikg skrev:
FBK skrev:Allt möjligt är ju byggt i det där skitlandet, tyvärr :( Hade jag ekonomi dvs stor plånbok så skulle jag undvika dem totalt.


Är det ens möjligt?

Tyvärr så är det så. Tittar man på kläder tex så nog fanken är det Kina tillverkat. Men jag behöver stora kläder så jag kan inte handla var som helst


Och Apple tillverkar det mesta därborta, det är synd, och gör det oundvikligt att "handla kinesiskt". De talade ett tag om att göra sina prylar i USA, men det verkar ha kommit på skam så här långt. Och just nu ser väl framtiden inte ut att vara lika innovativ som den varit, så de suger väl ut så mycket profit de kan så länge det varar.

LTS kan få testa hörlurar, t ex Airpods Pro. Är det världens bästa trådlösa in-ear lurar? Om så är fallet sitter jag med storslam :)
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
hcl
 
Inlägg: 2050
Blev medlem: 2013-07-16

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav hcl » 2020-08-29 09:18

Griff skrev:
hcl skrev:
RogerGustavsson skrev:Ljudtekniska Sällskapet är kanske inte riktigt vad det har varit? ...
Det föreningsliv jag själv är uppvuxen med verkar tyna bort. Nu när man börjar närma sig pensionering kanske man skulle dra igång något? Har dock inga kontakter till branschfolk för att kunna låna lite prylar och så.

Det behöver inte vara såvärst krångligt. Bara att höra av sig och fråga. Så gjorde vi när vi testade slutsteg (dock för 100 år sedan).

Det är många här som kräver tester utan att vara medlemmar, man hänvisar till tester utförda av LTS, man ojar sig över dess tillkortakommanden och tycker en massa.
Varför överväger inte dessa människor att bli medlemmar i stället för att på ett forum kräva tester?
Om alla dessa som har synpunkter på vad som skall testas, vad som har testats samt har synpunkter på hur det borde gå till istället bidrar med medlemskap skulle det bli ett bättre diskutionsunderlag.

Jag har varit medlem (för länge sedan), dock ej längre. Jag hoppade ur när fokus,i mitt tycke drevs allt för långt ifrån musikupplevelsen till det teknokratiska validerandet som i mitt tycke utgör en begränsning. Jag förstår att det kan vara svårt att förhålla sig till det upplevelseorienterade, som är mer svårgreppbart än en siffra eller en graf. Prio 1 måste dock, för mig ändå alltid vara upplevelsen. Ett imponerande mätvärde säger inget om korrelation till upplevelsen saknas. Dessutom tycker jag det är onödigt att trycka en pappersupplaga. Det vill inte jag sponsra. F.ö. skulle jag definitivt kunna tänka mig att vara medlem och även kanske bidra i mån av tid och ev. förmåga.
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Rocred Production AB
www.rocred.se
info@rocred.se

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 11 gäster