Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav distad » 2020-08-29 09:57

de suger väl ut så mycket profit de kan så länge det varar

Ja det är det som är sorligt, De kinesiska arbetarna har inte mycket betalt och många företag utnyttjar det till fullo. Det är bara att titta på Hifi, har det blivit billigare, nej snarare dyrare samtidigt som många firmor lägger tillverkningen i Kina.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
hcl
 
Inlägg: 2054
Blev medlem: 2013-07-16

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav hcl » 2020-08-29 10:03

FBK skrev:
de suger väl ut så mycket profit de kan så länge det varar

Ja det är det som är sorligt, De kinesiska arbetarna har inte mycket betalt och många företag utnyttjar det till fullo. Det är bara att titta på Hifi, har det blivit billigare, nej snarare dyrare samtidigt som många firmor lägger tillverkningen i Kina.

??? Får man inte betydligt mer prestanda för pengarna idag än man någonsin fått?
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Rocred Production AB
www.rocred.se
info@rocred.se

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26691
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav hifikg » 2020-08-29 11:24

hcl skrev:
FBK skrev:
de suger väl ut så mycket profit de kan så länge det varar

Ja det är det som är sorligt, De kinesiska arbetarna har inte mycket betalt och många företag utnyttjar det till fullo. Det är bara att titta på Hifi, har det blivit billigare, nej snarare dyrare samtidigt som många firmor lägger tillverkningen i Kina.

??? Får man inte betydligt mer prestanda för pengarna idag än man någonsin fått?


Sätter man ett högt pris på en sk-tprodukt kommer den ändå att sälja. Bara IKEA som kan sälja kvalitet till underpriser, fast de tjänar nog en slant ändå på sina Eneby mm (har LTS testat dem??) det är inte så mycket innehåll i dem, så det där med att det ska vara dyrt att bygga bra högtalare har jag slutat tro på, men med en hög svansföring (högt pris) tror konsumenten att de får valuta för sina pengar o många är rika som svin idag så varför inte. Jag går själv på det med ojämna mellanrum, som nu senast när Apple uppfann in-ear lurar.

Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3664
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav juanth » 2020-08-29 15:12

Japp, Eneby är testade av LTS
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16426
Blev medlem: 2009-01-06

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Strmbrg » 2020-08-29 15:22

juanth skrev:Japp, Eneby är testade av LTS


Vad var orsaken till det?
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav distad » 2020-08-29 16:57

hcl skrev:
FBK skrev:
de suger väl ut så mycket profit de kan så länge det varar

Ja det är det som är sorligt, De kinesiska arbetarna har inte mycket betalt och många företag utnyttjar det till fullo. Det är bara att titta på Hifi, har det blivit billigare, nej snarare dyrare samtidigt som många firmor lägger tillverkningen i Kina.

??? Får man inte betydligt mer prestanda för pengarna idag än man någonsin fått?

Tycker du verkligen det ? Titta på slutsteg tex, vad kostade ett Nad 1997 och vad kostar det idag ? högtalare är ju jätte tydligt att det kostar mycket mer idag för samma prestanda som tex. 1997. Titta tex på B&W prisutveckling. Sedan finns det grejer som blivit bättre som Hemmabioreceivers men det har sakta stigit i pris. Nu får man betala ordentligt om man ska ha en Bluray spelare som inte är i en plastlåda. Min sista DVD-spelare kostade 2000kr och är en helt annat kvalite i ,Integra DPS-6.9. Överlag ska du också tänka på att förr tillverkades grejerna i sina hemländer, nu nästan allt i Kina för en mycket mindre peng... :roll: Tillverkarna tjänar klart mer på sina produkter idag än förr. Man kan köpa en HighEnd anlägning begagnat idag och ställa upp med en nyinköpt HighEnd och det är enorma skillnader på inköpspris om även om man omvandlar hur valutan har ändrats men inte på prestandan. Sedan finns det några få tillverkare som sticker ut och inte har hängt på den här super dyrare karusellen som tex Dynaudio som än idag har mycket bra högtalare under 100.000kr. Nej, det var bättre förr.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26691
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav hifikg » 2020-08-29 17:22

Strmbrg skrev:
juanth skrev:Japp, Eneby är testade av LTS


Vad var orsaken till det?


Misstänkt bra prestanda för priset kanske? Något lurt är det, de kanske var fyllda med dyrbart godis när de fraktades hit!?
Den där lilla biten dämpmaterial, skulle den kunna förbättras?
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16426
Blev medlem: 2009-01-06

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Strmbrg » 2020-08-30 00:22

Eneby! Jag kanske ska göra mig av med de svårmöblerade magneplanarerna och lalla iväg till IKEA istället?
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3664
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav juanth » 2020-08-30 01:22

hifikg skrev:
Strmbrg skrev:
juanth skrev:Japp, Eneby är testade av LTS


Vad var orsaken till det?


Misstänkt bra prestanda för priset kanske? Något lurt är det, de kanske var fyllda med dyrbart godis när de fraktades hit!?
Den där lilla biten dämpmaterial, skulle den kunna förbättras?


Ingen aning vad som fick LTS att testa dem.Kanske som KG säger? För min del tycker jag det är kul att det testas både högt och lågt i pris, äldre och nytt.

Eneby 30 (den stora) fick nog sammantaget bäst omdöme men efter att ha hört båda så tycker jag att den större har lite mer lådljud.
Jag ska öppna och stoppa i lite mer dämpmaterial. IKEA har snålat där à la Kamprad. :)

Jag skulle tycka om att se ett fokus på distorsion i tidningen. Kanske test av några olika 12” basar
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3664
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav juanth » 2020-08-30 01:24

Strmbrg skrev:Eneby! Jag kanske ska göra mig av med de svårmöblerade magneplanarerna och lalla iväg till IKEA istället?


Jag har för mig att JM har byggt ihop 4 st som om jag minns rätt spelar med ryggarna mot varandra i en cirkel? (Oklart om jag minns rätt men ett specialbygge var det.
Han skrev om det i någon tråd.
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26691
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav hifikg » 2020-08-30 10:28

Strmbrg skrev:Eneby! Jag kanske ska göra mig av med de svårmöblerade magneplanarerna och lalla iväg till IKEA istället?


Ja, vad kan gå fel liksom!? Själv har jag min (en enda) på balkongen eller i husvagnen.
Dotra mi fick en Eneby 30 nyligen. Den uppfyllde inte hennes krav på att kunna spela starkt, så den skulle återbördas till IKEA för något bumligare, men hon vägrar lämna den ifrån sig, för den låter trots allt bättre än allt annat hon har :)
Sitter nöjd :)

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Tangband » 2020-08-31 08:56

Strmbrg skrev:Eneby! Jag kanske ska göra mig av med de svårmöblerade magneplanarerna och lalla iväg till IKEA istället?


Det blir ett gigantiskt nedköp, men som ett skämt var det ganska kul :)

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav distad » 2020-08-31 10:36

Strmbrg skrev:Eneby! Jag kanske ska göra mig av med de svårmöblerade magneplanarerna och lalla iväg till IKEA istället?

Nu tror jag att du skämtar och försöker driva lite med oss :wink: , om inte så blir jag bedrövad :(
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34928
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Morello » 2020-08-31 10:37

Strmbrg skrev:Eneby! Jag kanske ska göra mig av med de svårmöblerade magneplanarerna och lalla iväg till IKEA istället?


Nä, bojkotta kinamöget. :)
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16426
Blev medlem: 2009-01-06

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Strmbrg » 2020-08-31 13:00

Jag må vara både korkad och plattfot, men idiot är jag banne mig icke!
Självklart byter jag inte högtalare! Lådhögtalare kräver stora rumsåtgärder, så inte bara Eneby utan alla rundstrålare går bort.
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Tangband » 2020-08-31 13:05

Strmbrg skrev:Jag må vara både korkad och plattfot, men idiot är jag banne mig icke!
Självklart byter jag inte högtalare! Lådhögtalare kräver stora rumsåtgärder, så inte bara Eneby utan alla rundstrålare går bort.


Eneby 20 och ännu mer 30 är bra blåtandshögtalare i köket men det är plastleksaker jämfört med bra hifihögtalare, typ magnepan 3.7.
En Genelec 8030 i köket låter ofantligt mycket bättre, till högre pris. Även Jbl 305 mKII är bättre ljudmässigt än eneby 30, och kostar marginellt mer.

Magnepan 3.7 tycker jag förövrigt är en av de allra bästa högtalarna för akustisk musik , men det är en subjektiv åsikt som säkert inte alla håller med om.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39789
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav petersteindl » 2020-08-31 15:15

Tangband skrev:
Strmbrg skrev:Jag må vara både korkad och plattfot, men idiot är jag banne mig icke!
Självklart byter jag inte högtalare! Lådhögtalare kräver stora rumsåtgärder, så inte bara Eneby utan alla rundstrålare går bort.


Eneby 20 och ännu mer 30 är bra blåtandshögtalare i köket men det är plastleksaker jämfört med bra hifihögtalare, typ magnepan 3.7.
En Genelec 8030 i köket låter ofantligt mycket bättre, till högre pris. Även Jbl 305 mKII är bättre ljudmässigt än eneby 30, och kostar marginellt mer.

Magnepan 3.7 tycker jag förövrigt är en av de allra bästa högtalarna för akustisk musik , men det är en subjektiv åsikt som säkert inte alla håller med om.


Jag bara måste kommentera. :D

Jag kan säga att jag håller med om att din subjektiva åsikt stämmer d v s det stämmer att du tycker Magnepan 3.7 är en av de allra bästa högtalarna för akustisk musik. I detta fall är din åsikt objektifierad. Din åsikt är objektet. Då kan man tillämpa logiskt resonemang på objektet. Är detta en sann utsaga från dig. Ja, under förutsättning att du inte ljuger om det du tycker. Vilket jag inte tror att du gör. :)

Sedan kan jag å andra sidan säga att jag själv inte håller med om att Magnepan 3.7 är en av de allra bästa högtalarna för akustisk musik. Då jämför jag min subjektiva värdeskala med din subjektiva värdeskala och Objektet är Magnepan 3.7.

Det är därvidlag skillnad på objektifiering d v s objektet ifråga.

För övrigt tycker jag att Magnepan 3.7 är en bra högtalare för återgivning av akustisk musik, vilket är min subjektiva uppfattning.

Jag ville bara med exempel kommentera och exemplifiera skillnad mellan objektivt och subjektivt beroende på vilket objekt man väljer att använda. Man får analysera vilket ord eller företeelse som är det dominanta objektet. Oftast går det fram i en kontext, men ibland kan det te sig ambivalent. Det är en svår konst att alltid använda rätt ordval och behärska hur de böjs. Inte för att du gjort något fel. Själv försöker jag kontinuerligt lära mig, och att skriva på faktiskt och därefter kontrolläsa det jag skrivit lär jag mig mycket på. Ofta blir det fel ändå. :? :)

Sorry för lite OT.

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16426
Blev medlem: 2009-01-06

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Strmbrg » 2020-08-31 15:38

Ifrågavarande högtalare skulle ju rent teoretiskt kunna vara både den bästa för akustisk musik OCH en väldigt dålig högtalare för akustisk musik.
Ofta tar vi nog ’bästa’ som automatiskt bra.

Vad vederbörande högtalare är väldigt bra på, är att medverka till att just jag får en distraktionsfri musikstund.
Om den är BÄST på det vet jag inte och det spelar inte så stor roll heller.
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!
 
Inlägg: 11250
Blev medlem: 2007-08-17
Ort: Stockholm

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav shifts » 2020-09-14 19:42

shifts skrev:Vad tror ni om NAD M33 då?


Nu har någon mätt lite på M33. Verkar ok. https://www.hifinews.com/content/nad-m3 ... lab-report
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5353
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Belker » 2020-09-14 19:49

shifts skrev:
shifts skrev:Vad tror ni om NAD M33 då?


Nu har någon mätt lite på M33. Verkar ok. https://www.hifinews.com/content/nad-m3 ... lab-report

Det sitter Purifi i den? Med M28 verkar de tappat bollen lite. https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/nad-m28-seven-channel-power-amplifier-review.15939/

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!
 
Inlägg: 11250
Blev medlem: 2007-08-17
Ort: Stockholm

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav shifts » 2020-09-14 21:30

Belker skrev:
shifts skrev:
shifts skrev:Vad tror ni om NAD M33 då?


Nu har någon mätt lite på M33. Verkar ok. https://www.hifinews.com/content/nad-m3 ... lab-report

Det sitter Purifi i den?


Japp! Ska ju vara samma moduler som i M28, så ska läsa vad autiodciencereview säger.
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!
 
Inlägg: 11250
Blev medlem: 2007-08-17
Ort: Stockholm

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav shifts » 2020-09-15 07:42

Belker skrev:
shifts skrev:
shifts skrev:Vad tror ni om NAD M33 då?


Nu har någon mätt lite på M33.


Med M28 verkar de tappat bollen lite.


Så illa var det väl inte, även om det kunde ha varit bättre. Modulen är fortfarande intressant och det finns ju mindre tillverkare som bygger slutsteg med den. Tycker fortfarande den (något baserat på Purifi-modulen åtminstone) provas i LTS-testbänk. Just NAD-produkterna känns rimligast, iom att de har distribution i Sverige, även om andra produkter med modulen visat upp vackrare siffror.
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5353
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Belker » 2020-09-15 08:07

Nej, allt är ju relativt. Det märkliga ät ju att, som du säger, det finns mindre tillverkare som lyckas bättre.

Användarvisningsbild
PerStromgren
 
Inlägg: 28074
Blev medlem: 2005-03-25
Ort: Karlstad

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav PerStromgren » 2020-09-15 09:32

Detta är väl att sträcka trådfrågan litet långt, men jag skulle vilja höra någon, eller några, berätta hur en inspelning och dess CD kommer till!

Jag tror att flera med mig har väldigt naiva tankar av typen: upp med några mikar i studion, in i datorn, ut till ett brännverk för CD, klart! Men att det inte går till så, vet jag ju egentligen...

Claes kan till exempel berätta om hur en popproduktion i Studio Blue går till och en mastrare kan berätta om vad som händer sedan och varför. Jag vill ha alla snaskiga detaljer! :D
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav distad » 2020-09-15 09:35

hcl skrev:
FBK skrev:
de suger väl ut så mycket profit de kan så länge det varar

Ja det är det som är sorligt, De kinesiska arbetarna har inte mycket betalt och många företag utnyttjar det till fullo. Det är bara att titta på Hifi, har det blivit billigare, nej snarare dyrare samtidigt som många firmor lägger tillverkningen i Kina.

??? Får man inte betydligt mer prestanda för pengarna idag än man någonsin fått?

Tycker du verkligen det ? viewtopic.php?f=9&t=70815 Min gamla DVD-spelare ifrån Onkyo är rena kassaskåpet jämfört emot dessa och den kostade 2000kr.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32023
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Bill50x » 2020-09-15 09:37

PerStromgren skrev:Claes kan till exempel berätta om hur en popproduktion i Studio Blue går till och en mastrare kan berätta om vad som händer sedan och varför. Jag vill ha alla snaskiga detaljer! :D

+111 (framför allt varför)

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5353
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Belker » 2020-09-15 09:54

Bill50x skrev:
PerStromgren skrev:Claes kan till exempel berätta om hur en popproduktion i Studio Blue går till och en mastrare kan berätta om vad som händer sedan och varför. Jag vill ha alla snaskiga detaljer! :D

+111 (framför allt varför)

/ B

Japp, fast det riktiga snusket får vi nog bara om vi flyttar oss från Studio Blue, till någon av major-bolagens produktionsanläggningar.

Användarvisningsbild
2-ch
 
Inlägg: 5792
Blev medlem: 2008-05-07
Ort: Stockholm

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav 2-ch » 2020-09-15 10:18

Belker skrev:
Bill50x skrev:
PerStromgren skrev:Claes kan till exempel berätta om hur en popproduktion i Studio Blue går till och en mastrare kan berätta om vad som händer sedan och varför. Jag vill ha alla snaskiga detaljer! :D

+111 (framför allt varför)

/ B

Japp, fast det riktiga snusket får vi nog bara om vi flyttar oss från Studio Blue, till någon av major-bolagens produktionsanläggningar.

Fast jag tror Claes kan berätta en hel del om fallgroparna.
På så vis kan vi bakvägen få något läsa något åt det hållet :)

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!
 
Inlägg: 11250
Blev medlem: 2007-08-17
Ort: Stockholm

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav shifts » 2020-09-15 11:46

FBK skrev:
hcl skrev:??? Får man inte betydligt mer prestanda för pengarna idag än man någonsin fått?

Tycker du verkligen det ? viewtopic.php?f=9&t=70815 Min gamla DVD-spelare ifrån Onkyo är rena kassaskåpet jämfört emot dessa och den kostade 2000kr.


Är helt enig med FBK på att pris/prestanda är på en gruvligt låg nivå nuförtiden. Den ljudmässiga prestandan är nog på topp, men prestanda i form av byggkvalitet, funktionalitet och handhavande befinner sig på en ruskigt låg nivå. Anekdotisk bevisföring är ju alltid toppen ( :D ), så kommer med ett eget exempel:

Letar efter en disk-spelare som ska klara av CD, DVD, Bluray, SACD och DVD-Audio. Det fanns en Pioneer lanserad förra året (UDP-LX500) för dryga 10000 kronor (jävligt mycket pengar). I dag finns den inte, går icke att få tag på. Någon billigare spelare med samma stöd finner jag bara inte, inte ens en som är en ranglig plastlåda (ok, inte letat i alla skrymslen och vrår, men kikat lite utan resultat har jag gjort). Pioneer har istället kvar UDP-LX800 för dryga 25000 kronor som är nu det enda alternativet. Jag vill verkligen kunna spela de 2–3 DVD-Audio-utgåvor jag äger, men kanske inte fullt så mycket att jag spenderar en månadslön på det.

Snacka om att man inte får mycket för pengarna i dag.

Edit: Sökte lite till och det finns två Sony-spelare för mindre pengar (3500 och 8000 kr) med DVD-Audio-stöd. Så det finns hopp. Men kan verkligen se hur släden på dem rasslar plastigt vid användande.
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34928
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Vad skulle du vilja få testat av LTS?

Inläggav Morello » 2020-09-15 12:17

Belker skrev:
Bill50x skrev:
PerStromgren skrev:Claes kan till exempel berätta om hur en popproduktion i Studio Blue går till och en mastrare kan berätta om vad som händer sedan och varför. Jag vill ha alla snaskiga detaljer! :D

+111 (framför allt varför)

/ B

Japp, fast det riktiga snusket får vi nog bara om vi flyttar oss från Studio Blue, till någon av major-bolagens produktionsanläggningar.


Är det bolag som drivs av militär personal och/eller av slarvmajor?
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Trassel, VintageHiFi och 15 gäster