MIn gamla flerkanalförstärkare gick sönder och jag har köpt en annan som lämnar mig med 3 små problem.
Jag kopplar en bättre 2kanals direkt från försteget i flerkanalaren därav de nya "problemen"...
1) Missar nedmix till 2kanal i hörlursutgången pga kopplingen till 2kanals förstärkaren, kan alltså bara lyssna i lurar på 2kanalskällor/analogt (från hörlursförstärkare på "tape out") och inte lyssna på t.ex TV/Blurayfilm/AppleTV.
2) Kopplar min LP till 2kanalsförstärkaren och kan inte lyssna i lurar
3) Ett litet brum om 2kanalsförstärkaren är på men inte flerkanalaren (i läget för flerkanal, på LP eller CD läget är det brumfritt)
Om jag kopplar hörlurstärkare till (tape)out på 2kanalaren så styrs ljudstyrkan av flerkanalaren, högtalarna kan inte "mutas" det blir då lika tyst i lurarna.
Kan jag koppla tillbaka från 2kanalaren, typ LP-line out till ledig ingång på flerkanalaren, vad skulle hända om man råkar välja DEN ingången av misstag, rundgång?
Brummet stör inte eftersom det försvinner när man sätter på rätt saker men ska man verkligen behöva ha TRE hörlursförstärkare varav en kan mixa flerkanal till 2?
Flerkanal Pioneer AX10ai
2kanal Classé CP-500 (till CA-2200)
Hörlursförstärkare. MF X-can v.3