Drog iväg ett mejl till fabriken om mina problem, de svarade inom en timme och kom med både frågor och förbättringförslag. När inget hjälpte föreslog de att skicka tunern till deras labb i Italien.
Efter en veckas felsökning hittade de inget konstigt, och efter mera korrespondens senare beslöt de att behålla den för "uppsyn".
En vecka senare fick jag ett mejl, vi har hittat felet! ( ett mysko fel tydligen enl de).
Dom årgärdade felet med nya komponenter + att dom tyckte att det magiska ögat lyste svagt så dom skulle beställe ett nytt från tillverkaren.
En vecka senare kom tunern med posten, som ny.
För skamms skull frågade jag vad det kostade, 50 E fick jag som svar. Hade jag ej frågat tror jag det varit gratis.
På det hela taget mycket bra service, man bryr sig om kunden.

Hade ett liknade problem med en Thorensspelare för något år sen, de svarade inte på mejl, efter det femte mejlet svarde de att det svarar vi inte på för det är inte en hi-end spelare. Urdåligt!