Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Skulle vara kul att mäta på DQ10 och se hur man lyckats sy ihop alla element.
Har du spegelvänt dina?
Bill50x skrev:Morello skrev:Skulle vara kul att mäta på DQ10 och se hur man lyckats sy ihop alla element.
Har du spegelvänt dina?
Ja. En kompis till mig gjorde jobbet. Just nu är de dock under reparation av filtren (byte av kondingar som dragit iväg mätmässigt samt ersätta spolar där den tunna tråden gått av) så det låter inte så mycket om dem. Men efter sommaren ska de vara igång igen.
Det är väl just integreringen av alla disparata element som är det vackra med DQ10.
/ B
Bill50x skrev:Morello skrev:Skulle vara kul att mäta på DQ10 och se hur man lyckats sy ihop alla element.
Har du spegelvänt dina?
Ja. En kompis till mig gjorde jobbet. Just nu är de dock under reparation av filtren (byte av kondingar som dragit iväg mätmässigt samt ersätta spolar där den tunna tråden gått av) så det låter inte så mycket om dem. Men efter sommaren ska de vara igång igen.
Det är väl just integreringen av alla disparata element som är det vackra med DQ10.
/ B
Morello skrev:Bill50x skrev:Morello skrev:Skulle vara kul att mäta på DQ10 och se hur man lyckats sy ihop alla element.
Har du spegelvänt dina?
Efter sommaren?Du menar efter helgen?
Morello skrev:Givet att du använder komponenter av god kvalitet som inte uppvisar excessiv mikrofoni, så går det fint att montera in filtret i lådan.
Om du har ett schema så kan vi säkert bistå med komponentval etc.
Zeeall skrev:Om man ser till "mid-fi" högtalare, säg runt 5000-10000kr klassen(ca 1000-2000kr 1976).
Hur långt har utvecklingen gått sen 1976? 1986? 1996?
JM skrev:Skräp högtalare från 1980-talet som Mirsch, Luxzor, Alfa Ton, Carlsson, Pioneer, Maranz, enklare JBL typ L36 mfl lät lika illa som dagen enkla högtalare.
Morello skrev:När skall Carlssonmaffian vakna?
PappaBas skrev:Morello skrev:När skall Carlssonmaffian vakna?
Pallar inteDet är bara skrivet för att provocera.
Men det kuliga med Toole är ju att om man fattar vad som står i den boken och har ett litet hum om ortoakustik så inser man att Stig Carlsson var långt före sin tid på många områden
De olika Carlssonhögtalarna är inte perfekta men kan verkligen ge fantastiska upplevelser!
PappaBas skrev:De olika Carlssonhögtalarna är inte perfekta men kan verkligen ge fantastiska upplevelser!
Flint skrev:PappaBas skrev:Morello skrev:När skall Carlssonmaffian vakna?
Pallar inteDet är bara skrivet för att provocera.
Men det kuliga med Toole är ju att om man fattar vad som står i den boken och har ett litet hum om ortoakustik så inser man att Stig Carlsson var långt före sin tid på många områden
De olika Carlssonhögtalarna är inte perfekta men kan verkligen ge fantastiska upplevelser!
Det må vara din tolkning och det JM skriver är förstås hans. Att det skulle vara enbart för att provocera tror jag inte på. Jag har själv aldrig gillat Carlssonljudet och det skriver jag inte för att provocera utan för att det är fakta.
Morello skrev:Jag har aldrig heller förstått tjusningen med Carlsson.
Callisto skrev:Tycker Carlsson låter anemiskt, helheten finns inte där.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 29 gäster