Moderator: Redaktörer
Almen skrev:Lauri Pappinen, någon som känner honom? Verkar vara en engagerad person med sunda åsikter och kärlek till det han håller på med. Idén verkar vara bredbandare utan delningsfilter, men med slavbas och superdiskant.
Men visar man den här klassikern har man ju inte riktig koll:
[ Bild ]
gflar skrev:Jag var på vinprovning i Hablingbo på Gotland igår. Ägaren talade då om att han skulle avyttra vingården och börja tillverka högtalare istället.
Boom & Rangvald! Vad känner till om detta?
http://lukase.se/projekt/golvhogtalare/
gflar skrev:Någon som känner till Harmony design?
gflar skrev:Det hade ju varit väldigt trevligt boom, men vårt schema var ordentligt pressat så det fanns inte tid till sånt tyvärr.
Av det lilla jag kunde prata med Lauri så framkom det att högtalaren var tänkt att stå ca en meter ut från vägg. Fungerar det med bakåtriktade element?
Men som tidigare skrivits verkar han vara väldigt engagerad och antusiastisk, och kan han göra högtalare lika bra som han gör vitt vin och snaps så blir det nog riktigt bra.
Intimt samarbete (och försäljning) med Harmony Design som hittills varit ett okänt märke för mig verkar ju seriöst.
Någon som känner till Harmony design? Jag blev lite intresserad av deras stora slutsteg A906. Kan det vara ett alternativ till HA-27 som jag suktat efter ett tag nu?
gflar skrev:Deras teknik att driva högtalare med ström istället för spänning, hur fungerar det i praktiken? För och nackdelar?
Flint skrev:gflar skrev:Deras teknik att driva högtalare med ström istället för spänning, hur fungerar det i praktiken? För och nackdelar?
Högtalare drivs med både ström och spänning. Annars blir det ingen effekt. Bara spänning betyder totalt avbrott och bara ström betyder total kortslutning.
Flint skrev:gflar skrev:Deras teknik att driva högtalare med ström istället för spänning, hur fungerar det i praktiken? För och nackdelar?
Högtalare drivs med både ström och spänning. Annars blir det ingen effekt. Bara spänning betyder totalt avbrott och bara ström betyder total kortslutning.
darkg skrev:Flint skrev:gflar skrev:Deras teknik att driva högtalare med ström istället för spänning, hur fungerar det i praktiken? För och nackdelar?
Sant, men det går ändå att tala om ström- respektive spänningsstyrningdrivning, vilket jag hoppas att någon snart gör - eller länkar.
gflar skrev:Jag fattar nog skapligt bra det där. Men kan någon redogöra för vilka nack/fördelar det ena eller det andra för med sig?
Morello skrev:Almen skrev:Lauri Pappinen, någon som känner honom? Verkar vara en engagerad person med sunda åsikter och kärlek till det han håller på med. Idén verkar vara bredbandare utan delningsfilter, men med slavbas och superdiskant.
Men visar man den här klassikern har man ju inte riktig koll:
[ Bild ]
Bortsett från att inkrementen är av olika storlek så är ju bilden riktigt om och endast om den är tänkt att representera signalen före rekonstrutkionsfiltret.
Morello skrev:Jag vet inte vad snubben vill ha sagt.
gflar skrev:
Någon som känner till Harmony design? Jag blev lite intresserad av deras stora slutsteg A906. Kan det vara ett alternativ till HA-27 som jag suktat efter ett tag nu?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 29 gäster