Moderator: Redaktörer
Flint skrev:Noterbart är den "goda" frekvensgången upp till ca. 12kHz open loop. Brukar börja falla betydligt tidigare.
Morello skrev:En klassiker: Det påstås en massa knasigheter och sedan skall någon bevisa att du har fel.'
Kan du inte iställlet för svepande generaliseringar plocka fram ett konkret exempel på ett sådant där slutsteg som "låter apa, men ,äter fin-fint". Plocka alltså fram oberoende mätdata som styrker påståendet.
Ferrum skrev:Är en förenklad slutsats således att kvaliteten på förstärkaren open loop har ingen betydelse med optimal motkoppling applicerad?
Ferrum skrev:Flint, vilka roliga exempel. Med mina okunniga ögon ser de ganska olika ut open loop men ganska ok efter.
Är en förenklad slutsats således att kvaliteten på förstärkaren open loop har ingen betydelse med optimal motkoppling applicerad?
Ferrum
Flint skrev:Ferrum skrev:Är en förenklad slutsats således att kvaliteten på förstärkaren open loop har ingen betydelse med optimal motkoppling applicerad?
Det är den slutsatsen det råder delade meningar om. Alltså hur det ev. påverkar ljudet subjektivt upplevt sett. Om man bara tittar på det motkopplade slutresultatet är det väldigt lätt att dra slutsatsen att grundkopplingen inte har så stor betydelse.
Ferrum skrev:Flint, vilka roliga exempel. Med mina okunniga ögon ser de ganska olika ut open loop men ganska ok efter.
Är en förenklad slutsats således att kvaliteten på förstärkaren open loop har ingen betydelse med optimal motkoppling applicerad?
Ferrum
PickePock skrev:Undrar hur detta ser ut för RS2000 & Amp27? Någon som mätt?
Flint skrev:Tycker du?
PickePock skrev:Undrar hur detta ser ut för RS2000 & Amp27? Någon som mätt?
Morello skrev:Flint skrev:Tycker du?
Nej, det är så.
(eftersom inte ingångsfiltret ingår i det slutna systemet, utan tillkommer före det återkopplade systemet)
Flint skrev:Morello skrev:Flint skrev:Tycker du?
Nej, det är så.
(eftersom inte ingångsfiltret ingår i det slutna systemet, utan tillkommer före det återkopplade systemet)
Jag håller med dig när det gäller simulering under själva konstruktionsarbetet, men när man tittar så här i efterhand tycker jag att det är OK att titta på det totala resultatet.
Morello skrev:Flint skrev:Morello skrev:
Nej, det är så.
Jag håller med dig när det gäller simulering under själva konstruktionsarbetet, men när man tittar så här i efterhand tycker jag att det är OK att titta på det totala resultatet.
Titta kan man ju göra, men om man vill dra några slutsatser avseende stabilitet etc. så skall filtret bort.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster