Moderator: Redaktörer
Maccis skrev:Du skall inte ha 4 bruna.
Du skall ha 4 kuddar av 3 olika storlekar, då de är viktanpassade för varje hörn.
Ring John.
Maccis skrev:Skojar inte.
Du får inte på långa vägar, optimal återgivning med de där.....
Perfector skrev:3 fötter, 2 i fram och 1 i bak finner jämnt golv, 4 fötter kräver jämnt golv.
philipbtz skrev:Ja du vill ha viktanpassade helst. Till mina i32s är det tre kuddar där fram och två där bak för att de är tyngre där fram. Till min i16s är det fyra kuddar varav de två främre är större än de där bak, garanterat pga av viktskillnaden. Vad jag kan se kan man inte beställa dessa hur som helst utan de verkar vara framtagna för just mina högtalare. Det kanske finns speciellt framtagna till dina med? Kolla upp det.
Maccis skrev:Kuddar skickas inte med - de köps till......
Objektivisten skrev:Kör nu 4 bruna SD-kuddar under varje Larsen 4 (1 i varje hörn så att säga). Är det för många, ska jag köra med typ 3 istället?
Perfector skrev:3 fötter, 2 i fram och 1 i bak finner jämnt golv, 4 fötter kräver jämnt golv.
DQ-20 skrev:Objektivisten skrev:Kör nu 4 bruna SD-kuddar under varje Larsen 4 (1 i varje hörn så att säga). Är det för många, ska jag köra med typ 3 istället?
Kör med 4 tycker jag. Tre fötter behöver man bara fundera på om fötterna är stenhårda. Se om du kan placera dem på ställen så att trycket på varje fot blir lika. De bruna är "middle-of-the-road" som du säger men de finns (fanns?) i olika viktklasser. För att att göra det "optimalt" så måste man väga och grejja för att räkna ut vikten i varje hörn - vilket är ett jävla meck - och sedan beställa från Sonic Design. Då kan man nå ned till så låg resonansfrekvens som materialtypen erbjuder. Men även de nötbruna är mjukare än det mesta som marknaden kan erbjuda.
/DQ-20
Objektivisten skrev:Gött mos DQ, måste säga att det känns som de står hyfsat stadigt med dessa 4, och att det låter kanon. Vilar nog min väska med detta. *sitter nöjd*
Objektivisten skrev:Gött mos DQ, måste säga att det känns som de står hyfsat stadigt med dessa 4, och att det låter kanon. Vilar nog min väska med detta. *sitter nöjd*
Vallejos skrev:Mina begagnade Respons Grande kom med fastlimmade "kuddar" under. Tre under varje. Man ser att Reidar experimenterat med olika placeringar under innan han fann den optimala och limmade fast fötterna där. Skönt att slippa göra det jobbet självSå vad jag vill ha sagt är att har man guldöron så tror jag placeringen av kuddarna kan ha betydelse för ljudåtergivningen. För mina egna industribullerskadade öron duger nog alla placeringar
STDI skrev:Det är inte bara färgen, dvs kuddens "hårdhet" som spelar in. Även storleken har betydelse.
momus skrev:Låter det annorlunda med kuddarna? Bättre bas? Pregnantare ljud? Gladare grannar? Undrar bara.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 29 gäster