BORIS skrev:Vallejos skrev:FBK skrev:Jag blev verkligen rosenrasande över detta, och det beror säkerligen på att jag är en genomärlig person som aldrig skulle föröka lura någon, sådant beteende avskyr jag då det är så lågt man kan komma. Man uppvisar ingen respekt emot den man utsätter det för, och sådant har jag lärt mig hela livet av min Mor som är kristen att ärlighet är något som är heligt.
Visst ska man vara ärlig, men det har inget med att vara kristen eller inte att göra. Så blanda inte in religion här...
Jag tror att FBK är betydligt mer kvalificerad att avgöra om det är relevant att förknippa sin mors ärlighet med att hon var kristen än vad du är.
Att inte kunna omnämna sin mor på det sättet utan att någon ska kommentera för att plocka enkla poäng i ¨vi som vet bättre än att tro¨ -klubben är rent ynkligt
Boris, du begår ju själv det fel du anklagar mig för. Ja faktiskt ett mycket större fel då du i ditt inlägg ovan påstår dig veta att jag skulle vara med i en ¨vi som vet bättre än att tro¨ -klubb. Sedan försöker du själv plocka en enkel poäng, det tycker jag är ynkligt! Men kanske säger det mer om dig än om mig, på alla sätt.
Faktum är att det är fullkomligt ovidkommande OCH ointressant om hans morsa är troende, otroende, tjock, smal, kommunist, moderat, svart, vit, hetrosexuell, homosexuell eller vad fasen som helst. Fullständigt ovidkommande. Därför tycker jag vi håller anspelningar på en religiös hängivelse eller viss partihörighet, borta från detta forum, för faktum kvarstår att det är människor det handlar om, inte om politik eller religion. Det finns bra och dåliga bland alla läger. Så istället för att känna dig påhoppad eller kränkt, försök förstå det elementära.
Harmony Design Pre 906 & A906, Wadia 121 dac, Respons Grand (1989) uppdaterade två ggr. Mac Mini, Audirvana, Synology NAS.