"Ny" Toole artikel - laterala reflexers betydelse o problem

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!
 
Inlägg: 37552
Blev medlem: 2004-03-03
Ort: oakustisk

Re: "Ny" Toole artikel - laterala reflexers betydelse o prob

Inläggav Svante » 2017-01-14 18:53

IngOehman skrev:Är rätt trött på ditt trollande.


Så bra. Det låter som att det du känner inför mina kommentarer är nog ungefär vad jag kände för dina. Det blev en bra symmetri på det sättet, annars brukar det vara rätt assymetriskt map förolämpandet. För det mesta brukar du inte begripa att det du skriver förolämpar, kanske kan du göra det nu.

Eller inte. Kanske vänder du mina kommentarer till "något helt annat" (du kallar det "hämnd" och "trollande") fast de i själva verket var utformade på precis samma sätt. Jag kommer att tänka på en del människors strategier som effektivt hindrar dem från att lära sig på riktigt, som vid varje motgång letar efter en extern orsak.

Ovanstående är inte avsett att stimulera till diskussion utan eftertanke.

Jag skriver lite nästanröd moderatorstext här så slipper de. Jag kommenterar inte detta mer.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48430
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: "Ny" Toole artikel - laterala reflexers betydelse o prob

Inläggav IngOehman » 2017-01-14 19:14

Just detta att istället för att formulera egen genomtänkt text, istället tar en text från någon annan och skicka tillbaka den till personen ifråga som hämnd och svar på någoting annat (vilket gör texten helt irrelevant), var ett av de klassiska exemplen på hur man kunde identifiers ett troll i internets diskussionforumbarndom. Den som gör så är ett troll, typ.

Ditt beteende är illa oseriöst.

Det jag reagerar på är att du tar någons text och använder med med avsikt att hämnas, själva texten spelar ingen roll, det är trollbereendet att skriva med avsikt att jäklas som du sysslar med, som jag tycker är väldigt lågt.

- - -

Min inställning till vetenskap har utsatts för absurd kritik och direkta personpåhopp från först en och sedan flera människor i denna tråd, din insats har väl mest varit som stöd-mobbare. Men det är illa nog.


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16426
Blev medlem: 2009-01-06

Re: "Ny" Toole artikel - laterala reflexers betydelse o prob

Inläggav Strmbrg » 2017-01-14 19:39

Hm, hinner ni med att (tex) dammsuga, trots detta häpnadsväckande engagemang i de här frågorna, krappar?
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
landa
Redaktör
 
Inlägg: 2431
Blev medlem: 2006-12-31

Re: "Ny" Toole artikel - laterala reflexers betydelse o prob

Inläggav landa » 2017-01-14 19:43

Då stänger vi tråden så alla hinner dammsuga och tänka över vad de skriver och med vilken ton de skriver.
Mvh
Landa redaktör

Föregående

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Trassel och 4 gäster