Holographic Audio, önskemål ny RIAA?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
HolographicAudio™
 
Inlägg: 545
Blev medlem: 2003-11-28
Ort: Växjö

Holographic Audio, önskemål ny RIAA?

Inläggav HolographicAudio™ » 2017-01-21 17:10

Hej alla Faktisar!

Holographic Audio skall utveckla en ny RIAA (som kommer att ersätta RIAA TWO). Saken kom dock upp lite hastigt då det visade sig att vi hade slut på lager av RIAA TWO (saldofel i vårt system).
Inför produktion av ny batch så tänkte vi passa på att uppgradera. Vi har förstås egna tankar och idéer som har kommit upp via feedback från kunder genom åren, men vill gärna ha mer input.
Vad har ni för önskemål om funktioner (tänker tex på funktioner såsom mono/stereo, subsonic filter, gain, MM/MC, kapacitans, antal ingångar, RCA/XLR, mute etc.) ?
Motivera gärna era önskemål!
Vi kan förstås inte realisera alla önskemål, men vi lovar att läsa och beakta alla inlägg i denna tråd.


Vi har nu läst och begrundat samtliga inlägg, stort tack till er alla som har tyckt till!
Vi har under tiden sedan första inlägget jobbat med elschema och funktionalitet på nya RIAA Two. Såhär ser specen ut för närvarande (senast uppdaterad 2017-09-23):

Fullbreddslåda (bredd 440mm) med höjd 44mm, djup 300mm.
MM-ingång.
RIAA noggrannhet; +-0,01dB
Distorsion: <0,001% (bw 20kHz)
S/N: >95dB (ingången kortsluten)

Funktioner:

Power
Omkopplare med två lägen; Off / On (triggeringång på baksidan för fjärraktivering).

Input
Omkopplare med två lägen; Ingång 1 / Ingång 2.

Impedance
Omkopplare med tre lägen; 43k / 47k / 51k Ohm.

Capacitance
Omkopplare med tre lägen; 100pF / 150pF / 200pF.

Gain
Omkopplare med tre lägen; 42dB / 48dB / 54dB.

Subsonic filter
Omkopplare med tre lägen; Off / Std subsonic / Progressive mono subsonic (filter "designed by" Ingvar Öhman).

Mode
Omkopplare med tre lägen; Mono / Stereo / Stereo reverse.


Funktionalitet är i dagsläget inte 100% spikat vilket innebär att specen kan komma att ändras något (det finns alltså fortfarande utrymme för mindre justeringar baserat på väl underbygda argument :wink: ).
Senast redigerad av HolographicAudio™ 2017-09-23 15:10, redigerad totalt 5 gånger.
Äger företaget INNOTEC som tillverkar audioprodukter med varumärket HOLOGRAPHIC AUDIO®.
http://www.holographicaudio.com
OPPO 105>ULC>Pre Two>ULC>AMP Twenty>Darth Vader

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57239
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Holographic Audio, önskemål ny RIAA?

Inläggav Nattlorden » 2017-01-21 17:33

Analog/Digital/blandat?
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
HolographicAudio™
 
Inlägg: 545
Blev medlem: 2003-11-28
Ort: Växjö

Re: Holographic Audio, önskemål ny RIAA?

Inläggav HolographicAudio™ » 2017-01-21 17:50

Nattlorden skrev:Analog/Digital/blandat?

Hur menar du, RIAA med inbygd DAC eller...?
I så fall, varför då (för vår del så är motiveringen lika viktig som önskemålet)? ;-)
Äger företaget INNOTEC som tillverkar audioprodukter med varumärket HOLOGRAPHIC AUDIO®.
http://www.holographicaudio.com
OPPO 105>ULC>Pre Two>ULC>AMP Twenty>Darth Vader

Användarvisningsbild
Elfsberg
 
Inlägg: 2277
Blev medlem: 2012-01-12

Re: Holographic Audio, önskemål ny RIAA?

Inläggav Elfsberg » 2017-01-21 17:50

Inbyggd DAC.

8)
Guru QM60 & Ino bs60, Anaview AMS1000, Topping E30 & CamillaDSP / Guru QM10 mk 1, Anaview ALA0080
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II, Hidisz S9 Pro (Schiit Audio Magni 2)

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35497
Blev medlem: 2005-01-10

Re: Holographic Audio, önskemål ny RIAA?

Inläggav paa » 2017-01-21 17:53

Varför ska man ha en D/A omvandlare från en analog signal? A/D omvandling vore smartare i så fall.
Men annars att den hade anpassningskurvor för 78-varvare vore nog en rejäl sales point för vissa.
Senast redigerad av paa 2017-01-21 17:56, redigerad totalt 1 gång.
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
NADifierad
inaktiv
 
Inlägg: 15267
Blev medlem: 2009-01-04
Ort: Karlskrona

Re: Holographic Audio, önskemål ny RIAA?

Inläggav NADifierad » 2017-01-21 17:56

Elfsberg skrev:Inbyggd DAC.

8)

Skrev först +1 :D , men inser ju att jag menar AD omvandlare som Paa påpekade.
Stereo = Dator, TV, Optiskt, Najda, InterM R300plus, Fukdist och 2 x 18” infra.

Användarvisningsbild
dewpo
 
Inlägg: 5175
Blev medlem: 2016-08-01

Re: Holographic Audio, önskemål ny RIAA?

Inläggav dewpo » 2017-01-21 18:04

I vilket pris läge skall Riaa't ligga? Annars verkar de flesta Riaa rikta sig till ungefär samma mål grupp. Medans om man söker eq som även stödjer äldre format än riaa det finn ju som jag förstått det ganska många så finns det väldigt få alternativ.

edit. Fick man drömma fritt och kostnaden inte var ett alternativ ja då skulle jag villa ha... Digitalt kontrollerade inställningar med till hörande mobil app där man i mobilen kunde välja Tonhuvud Skiva Förstärkare Kabel typer etc ur en databas och Riaa sedan anpassade inställningar optimalt. Fast förstås med möjlighet till manuella finjusteringar... AD omvandling med Cast & Airplay funktion kan jag tänka mig att vissa önskar...
Senast redigerad av dewpo 2017-01-21 18:39, redigerad totalt 1 gång.
Framtiden är här... men har den blivit som vi önskade den?
Läs innan du beaktar Disclaimer-> https://docs.google.com/document/d/1r6nhk1SOIF9_WThdKJTa5q4e-4MKohMeitCpN2yEhrc/edit?usp=sharing

Användarvisningsbild
HolographicAudio™
 
Inlägg: 545
Blev medlem: 2003-11-28
Ort: Växjö

Re: Holographic Audio, önskemål ny RIAA?

Inläggav HolographicAudio™ » 2017-01-21 18:34

paa skrev:Varför ska man ha en D/A omvandlare från en analog signal? A/D omvandling vore smartare i så fall.
Men annars att den hade anpassningskurvor för 78-varvare vore nog en rejäl sales point för vissa.

Anpassningskurvor för 78-varvare ställer till det lite då vi i så fall måste lägga in olika filter för olika skivbolag.
Försäljningen av vinylskivor gick förbi 78-varvarna redan under 50-talet och de sista 78:orna såg sitt ljus nån gång under 60-talet (även om det finns undantag så sent som under 70-talet). Så frågan är hur vanligt/viktigt det är.
Hur som helst, vi skall funder mer på detta.
Tack för din input!
Äger företaget INNOTEC som tillverkar audioprodukter med varumärket HOLOGRAPHIC AUDIO®.
http://www.holographicaudio.com
OPPO 105>ULC>Pre Two>ULC>AMP Twenty>Darth Vader

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48415
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Holographic Audio, önskemål ny RIAA?

Inläggav IngOehman » 2017-01-21 18:43

Det som är klurigt med att göra en RIAA med inbyggd efterföljande ADC är att nivåerna behöver matcha i varje fall ganska bra för att det inte skall bli pannkaka av alltihopa.

En ADC som klipper i de starkaste passagerna är ingen bra ide, och en som inte kommer ens i närheten av full utstyrning är ju också en dålig ide. Inte bara av brus- och distorsionsskäl, utan även på grund av att signalen blir svåranvänd i ett senare skede om utstyrningen är svag.

Så min uppfattning är nog att en ADC alltid bör ha ingångskänslighetsreglage och signalnivåmätare dessutom. Och det om något tycker jag talar för att bygga en ADC som en separat produkt i så fall. Det gör ju också att den kan användas för även andra analoga källor som man vill ha digital signal ifrån.

Frågan jag ställer mig är dock vad man skall ha den till? Vid realtidsspelning verkar det ju rätt så dumt att i onödan köra signalen genom ADC och DAC. Om det inte är för att man vill skicka ut signalen via bluetooth eller wifi vill säga...

- - -

Min uppfattning är nog att finesser som specialgjort subsonicfilter (eventuellt med integrerad bas-monokoppling), gain-justerbarhet, valbar ingångsimpedans, plugg in-MC-kort, och kanske valbar eq för att kunna spela även äldre fonogram*, är vettigare finesser.

Personligen skulle jag nog till och med vilja ha en kanalbalanstrimmer som bygger på en differentialavkodning av skivan med tröskeldetaktor. Alltså en diod som blinkar då inte kanalerna är överens, och en trimpotentiometer som man kan trimma till minsta möjliga blinkande när man spelar en monoskiva. Det kanske låter som en konstig finess, men jag har stött på så många pickuper med dålig kanalbalans att jag tycker det är en genuint bra finess. Speciellt idag då så många förstärkare saknar kanalbalanspot. Även med sådan kanalbalanspot på förstärkaren gillar jag att ha trimbarheten i RIAA-steget, eftersom det känns så fel att behöva vrida kanalbalanspoten snett vid vinylspelning.

Jag tycker att "vinylriggen" (skivspelare, tonarm, pickup och RIAA-steg) skall leverera en rätt balanserad utsignal helt enkelt.


Vh, iö

- - - - -

*Och nej, man behöver faktiskt inte ha en massa olika kurvor, det är väldigt enkelt att förse ett RIAA-steg med kontinuerligt justerbar EQ. Då blir de olika avspelningskurvorna bara olika lägen på potentiometrerna. Det täcker inte in riktigt alla kurvor, men de flesta.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
KentLindqvist
fd Korksniff
 
Inlägg: 929
Blev medlem: 2009-04-12

Re: Holographic Audio, önskemål ny RIAA?

Inläggav KentLindqvist » 2017-01-21 18:45

Är vi fortfarande i brainstormstadiet?

A/D del med wifi och lossless överföring till app.
Därifrån kan man streama till dac eller motsvarande.
Rippa, eqa, justera volym, variabel subsonic etc.

Det skulle jag vilja ha.
HIFI är det nya varg.

Användarvisningsbild
HolographicAudio™
 
Inlägg: 545
Blev medlem: 2003-11-28
Ort: Växjö

Re: Holographic Audio, önskemål ny RIAA?

Inläggav HolographicAudio™ » 2017-01-21 18:46

dewpo skrev:I vilket pris läge skall Riaa't ligga? Annars verkar de flesta Riaa rikta sig till ungefär samma mål grupp. Medans om man söker eq som även stödjer äldre format än riaa det finn ju som jag förstått det ganska många så finns det väldigt få alternativ.

Prisläget är inte klart, först måste vi bestämma oss för funktionalitet.
Äger företaget INNOTEC som tillverkar audioprodukter med varumärket HOLOGRAPHIC AUDIO®.
http://www.holographicaudio.com
OPPO 105>ULC>Pre Two>ULC>AMP Twenty>Darth Vader

WhereNextColumbus
 
Inlägg: 770
Blev medlem: 2012-12-10

Re: Holographic Audio, önskemål ny RIAA?

Inläggav WhereNextColumbus » 2017-01-21 18:51

ADC följt av någon form av streaming vore toppen. Just nu kan jag inte avända min skivspelare pga att den inte får plats brevid stereon. Kanske bluetooth, jag tror den senaste bluetoothstandarden klarar rätt hög överföring*. Misstänker dock att det inte kommer hända :)

*2Mbps, efter lite googlande.
Wenn wellen schwingen ferne stimmen singen

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22701
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Holographic Audio, önskemål ny RIAA?

Inläggav RogerGustavsson » 2017-01-21 19:29

Det där med AD-omvandlare kan vara bra om man vill digitalisera vinyler som mankanske inte vill slita på. Att streama tycker jag verkar lite knas. Blir lika bra att spara ner fonogrammen och streama.

Jag testade denna. Den har en nivåkontroll innan AD-omvandlaren. Fick den inte att fungera riktigt, mono och för låg nivå. Körde därför en extern AD-omvandlare.

Bild
Bild

WhereNextColumbus
 
Inlägg: 770
Blev medlem: 2012-12-10

Re: Holographic Audio, önskemål ny RIAA?

Inläggav WhereNextColumbus » 2017-01-21 19:52

Isf är det ju lika onödigt att ha en cd-spelare. Det går ju bara att rippa skivorna och spela från datorn, enl. den logiken.
Wenn wellen schwingen ferne stimmen singen

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48415
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Holographic Audio, önskemål ny RIAA?

Inläggav IngOehman » 2017-01-21 19:53

Jag kan tycka att Vinylspelning + RIAA + ADC + spreaming + DAC + förstärkare + högtalare + lyssna, verkligen ger det sämsta av alla världar. Slitage av skivan OCH degradationen från digitaliseringen OCH en massa extra kostnader...

Att gå över "digitalisering, streaming, analogisering" för att slippa dra en sladd för några tior, känns ju helt snurrigt.

Jag menar, man vinner ju inte ens poängen att slippa slita på skivan när man kör en sådan kedja i realtid! Att digitalisera för att lagra och sedan spela upp från filen är något annat - det har ju en poäng.

Men, men. Jag har förstått att världen ser ut på så vis att det är just sådana apparater som folk vill ha idag. För lagring skulle jag dock vilja ha en mera kvalificerad ADC som gör att dititaliseringen hamnar på vettig nivå. Då känner det, tycker jag, bättre att den blir en produkt för sig.


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57239
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Holographic Audio, önskemål ny RIAA?

Inläggav Nattlorden » 2017-01-21 19:58

HolographicAudio™ skrev:
Nattlorden skrev:Analog/Digital/blandat?

Hur menar du, RIAA med inbygd DAC eller...?
I så fall, varför då (för vår del så är motiveringen lika viktig som önskemålet)? ;-)


Inte DAC utan ADC.
Tja, att kunna ta digitalt in i datorn för vidare digital lagring är en poäng. Mitt pyttiga NAD-riaa har det. Sen om man väljer att sampla först, så kan man ju göra RIAA-konversionen i den digitala domänen, vilket kanske har sina fördelar.
Men vill man ha analogt ut i så fall så åker man på en DAC också. Eller att implementera RIAA antingen före ADC eller parallellt med.
Sen kanske användarn sitter på en bra DAC med fint utgångssteg som gärna nyttjas... Säg en full dCS-rigg med uppsamplare och allt?

Därav frågan om vilken sorts RIAA det tänktes...
It's all fun and games until Darth Vader comes.

WhereNextColumbus
 
Inlägg: 770
Blev medlem: 2012-12-10

Re: Holographic Audio, önskemål ny RIAA?

Inläggav WhereNextColumbus » 2017-01-21 20:05

IngOehman skrev:Jag kan tycka att Vinylspelning + RIAA + ADC + spreaming + DAC + förstärkare + högtalare + lyssna, verkligen ger det sämsta av alla världar. Slitage av skivan OCH degradationen från digitaliseringen OCH en massa extra kostnader...

Att gå över "digitalisering, streaming, analogisering" för att slippa dra en sladd för några tior, känns ju helt snurrigt.

Jag menar, man vinner ju inte ens poängen att slippa slita på skivan när man kör en sådan kedja i realtid! Att digitalisera för att lagra och sedan spela upp från filen är något annat - det har ju en poäng.

Men, men. Jag har förstått att världen ser ut på så vis att det är just sådana apparater som folk vill ha idag. För lagring skulle jag dock vilja ha en mera kvalificerad ADC som gör att dititaliseringen hamnar på vettig nivå. Då känner det, tycker jag, bättre att den blir en produkt för sig.


Vh, iö


Det är inte sladdens kostnad jag vill undvika, kan vi ju föra till protokollet.
Och att sätta mig och digitalisera hela vinylsamlingen är jag ej jättesugen på.
Wenn wellen schwingen ferne stimmen singen

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48415
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Holographic Audio, önskemål ny RIAA?

Inläggav IngOehman » 2017-01-21 20:09

Så det är... sladdens snubbeltrådskapacitet det handlar om? ;)


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

WhereNextColumbus
 
Inlägg: 770
Blev medlem: 2012-12-10

Re: Holographic Audio, önskemål ny RIAA?

Inläggav WhereNextColumbus » 2017-01-21 20:12

Mycket riktigt
Wenn wellen schwingen ferne stimmen singen

Användarvisningsbild
dewpo
 
Inlägg: 5175
Blev medlem: 2016-08-01

Re: Holographic Audio, önskemål ny RIAA?

Inläggav dewpo » 2017-01-21 20:18

IngOehman skrev:Jag kan tycka att Vinylspelning + RIAA + ADC + spreaming + DAC + förstärkare + högtalare + lyssna, verkligen ger det sämsta av alla världar. Slitage av skivan OCH degradationen från digitaliseringen OCH en massa extra kostnader...

Att gå över "digitalisering, streaming, analogisering" för att slippa dra en sladd för några tior, känns ju helt snurrigt.

Jag menar, man vinner ju inte ens poängen att slippa slita på skivan när man kör en sådan kedja i realtid! Att digitalisera för att lagra och sedan spela upp från filen är något annat - det har ju en poäng.

Men, men. Jag har förstått att världen ser ut på så vis att det är just sådana apparater som folk vill ha idag. För lagring skulle jag dock vilja ha en mera kvalificerad ADC som gör att dititaliseringen hamnar på vettig nivå. Då känner det, tycker jag, bättre att den blir en produkt för sig.


Vh, iö


Jag skulle personligen vilja ha ett digitalt interface via mobil så man slapp justera gain etc manuellt om man kunde välja komponenterna man har tex ange att man har en Grado Red Pickup och vad man i övrigt har för komponenter och så ställde Riaa'n automatiskt in rätt gain, ingångs rätt impedans etc. Valde jag högtalare i databasen så justerades lowcut osv det vore smidigt. Sen så skulle man förstås om det finns eq för äldre format vilja ha dubbla ingångar för två skivspelare...
Framtiden är här... men har den blivit som vi önskade den?
Läs innan du beaktar Disclaimer-> https://docs.google.com/document/d/1r6nhk1SOIF9_WThdKJTa5q4e-4MKohMeitCpN2yEhrc/edit?usp=sharing

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26677
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Holographic Audio, önskemål ny RIAA?

Inläggav hifikg » 2017-01-21 21:21

En MC-riaa med digital ut vore inte helt fel i min setup
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26677
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Holographic Audio, önskemål ny RIAA?

Inläggav hifikg » 2017-01-21 21:24

IngOehman skrev:...Frågan jag ställer mig är dock vad man skall ha den till? Vid realtidsspelning verkar det ju rätt så dumt att i onödan köra signalen genom ADC och DAC. ...


Mitt "försteg" har bara digitala ingångar.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
KentLindqvist
fd Korksniff
 
Inlägg: 929
Blev medlem: 2009-04-12

Re: Holographic Audio, önskemål ny RIAA?

Inläggav KentLindqvist » 2017-01-21 23:39

Jag inser förstås att den produkt jag beskrev inte är den ultimata rent återgivningsmässigt!
Invändningarna till lyssningskedjan var väntade.

fördelarna ligger i att, som nämnts, vinylspelaren kan placeras oberoende av övrig utrustning.
Lyssnaren får anledning att pilla på inställningarna i mobilen.
Sannolikt kan data rörande uppspelningen redovisas, såsom hastighet, svaj, dynamiskt
Omfång mm mm. En tillräckligt smart algoritm varnar för fel nåltryck.
Du kan pausa, höja sänka volymen och spela om föregående låt...
HIFI är det nya varg.

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48415
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Holographic Audio, önskemål ny RIAA?

Inläggav IngOehman » 2017-01-21 23:49

Och allt detta via RIAA-steget?

Något överoptimistiskt kanske. ;)

Det låter mera som om du tänker dig en komplett skivspelare.

Men framförallt tycker jag det är konstigt att se det som en fördel att anläggningens olika delar kan placeras på olika ställen. Man vill ju ha dem på samma ställe, just för att de skall kunna hanteras (de som behöver hanteras) på samma ställe. Att behöva springa omkring i rummet för att byta från en CD till en LP verkar ju helt snurrigt.


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
KentLindqvist
fd Korksniff
 
Inlägg: 929
Blev medlem: 2009-04-12

Re: Holographic Audio, önskemål ny RIAA?

Inläggav KentLindqvist » 2017-01-21 23:56

Nej. Självklart i appen. Riiat skickar bara lämpligt format över wi-fi.

Men jag har ingen prestige i detta! Tänker oss att vi är i brainstorming-stadiet, som jag nämnde!

PS. Här är det snurrigt...
Bild
(Just nu Donna fargo, best of.) 8) :D
HIFI är det nya varg.

Användarvisningsbild
NADifierad
inaktiv
 
Inlägg: 15267
Blev medlem: 2009-01-04
Ort: Karlskrona

Re: Holographic Audio, önskemål ny RIAA?

Inläggav NADifierad » 2017-01-22 00:07

hifikg skrev:En MC-riaa med digital ut vore inte helt fel i min setup

Håller med.
MM och MC, med analog och digital optiskt ut.
Då kan man själv välja.
Även hos mig står skivspelaren bäst en bra bit ifrån resten av anläggningen.
Stereo = Dator, TV, Optiskt, Najda, InterM R300plus, Fukdist och 2 x 18” infra.

Användarvisningsbild
dewpo
 
Inlägg: 5175
Blev medlem: 2016-08-01

Re: Holographic Audio, önskemål ny RIAA?

Inläggav dewpo » 2017-01-22 00:11

Riaa't skulle kunna levras med en inställningsskiva som fungerade ihop med appen, Appen skulle kunna ha en autosync funktion så om något som inte finns i Databasen spelas så Rippar den automatiskt. Man skulle kunna A B växla mellan Lp CD version i DataBasen för riktiga Nördsessioner, Med en wifiljudström vore möjligheterna oändliga...
Senast redigerad av dewpo 2017-01-22 00:38, redigerad totalt 2 gånger.
Framtiden är här... men har den blivit som vi önskade den?
Läs innan du beaktar Disclaimer-> https://docs.google.com/document/d/1r6nhk1SOIF9_WThdKJTa5q4e-4MKohMeitCpN2yEhrc/edit?usp=sharing

Användarvisningsbild
Laila
 
Inlägg: 10937
Blev medlem: 2005-05-31
Ort: Nattmössan

Re: Holographic Audio, önskemål ny RIAA?

Inläggav Laila » 2017-01-22 00:27

dewpo skrev:Riaa't skulle kunna levras med en inställnings skiva som fungerade ihop med appen, Appen skulle kunna ha en auto sync funktion så om något som inte finns i Databasen spelas så Rippar den automatiskt. Man skulle kunna A B växla mellan Lp CD version i Data Basen för riktiga Nörd sessioner, Medwifi ljud vore möjligheterna oändliga...


Var vänlig förklara* vad "inställnings skiva", "auto sync funktion", "Data Basen", "Nörd sessioner"
å "wifi ljud" betyder så bjussar jag på ena pilsner nästa gång vi träffas . . . typ. :wink:

*En gammel en, som inte allti förstår särskrivningarne . . . :?
Sterio . . . krävs dä tvillingar för å lyssna på´t åsså, typ . . . ?
Sedan mitt andra jag gick bort lyssnar jag mest på monio . . . typ.

Användarvisningsbild
CODY
 
Inlägg: 10003
Blev medlem: 2008-06-23
Ort: étoile

Re: Holographic Audio, önskemål ny RIAA?

Inläggav CODY » 2017-01-22 00:27

Hej!

jag skulle vilja ha ett försteg som har:
- två phonoingångar MM/MC
- ställbar gain/kapacitans
- två (åtminstone) line ingångar
- XLR
- fjärr

Lycka till :)
Oh, by jingo!

Användarvisningsbild
Laila
 
Inlägg: 10937
Blev medlem: 2005-05-31
Ort: Nattmössan

Re: Holographic Audio, önskemål ny RIAA?

Inläggav Laila » 2017-01-22 00:32

Sorry CODY, men härvaräförstegåenbartförsteg som gällde . . . typ. :evil:






























8)
Sterio . . . krävs dä tvillingar för å lyssna på´t åsså, typ . . . ?
Sedan mitt andra jag gick bort lyssnar jag mest på monio . . . typ.

Nästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster