Har en kompis som ärvt ett antal stenkakor av sin bortgångne far.
Vem köper sådana idag? Tror inte det är några samlarobjekt men en lista går säkert att ordna.
Finns det någon sajt där man kan hitta intresserade?
/ B
Moderator: Redaktörer
Almen skrev:
Såvitt jag vet lade han ned och flyttade allting till Lerum.
Bill50x skrev:Tack för tipsen. Just nu inväntar jag lite info om vilka skivor det handlar om och mängden. Verkar vara mest klassiskt och jazz.
/ B
petersteindl skrev:Bill50x skrev:Tack för tipsen. Just nu inväntar jag lite info om vilka skivor det handlar om och mängden. Verkar vara mest klassiskt och jazz.
/ B
Hade du förväntat dig något annat? I så fall vilken musik då? Disco? Rock? Heavy Metal? Avicii? synth?
petersteindl skrev:Bill50x skrev:Tack för tipsen. Just nu inväntar jag lite info om vilka skivor det handlar om och mängden. Verkar vara mest klassiskt och jazz.
Hade du förväntat dig något annat? I så fall vilken musik då? Disco? Rock? Heavy Metal? Avicii? synth?
Bill50x skrev:petersteindl skrev:Bill50x skrev:Tack för tipsen. Just nu inväntar jag lite info om vilka skivor det handlar om och mängden. Verkar vara mest klassiskt och jazz.
Det finns en hel del schlager och dansmusik på stenkakor, även tidiga Elvis vad jag förstått. Indisk musik med Ravi Shankar finns i samlingen, likaså Spike Jones och annat intressant. Vet mer på tisdag kväll.
/ B
Bill50x skrev:Har fotat av samtliga skivor. En del stenkakor är försedda med både engelsk och indisk text eftersom dom är inköpta i Indien.
En fråga om Beatles "Magical Mystery Tour". Dubbel EP'n verkar vara en stereo originalutgåva från -67 men hur kan man bevisa det? Jag köpte mitt exemplar som nyutgåva 1984-85 någon gång och skivor såväl som booklet är identiska, med några små skillnader. Enl discogs ska textbladen i mitten vara blåfärgade på originalet från -67 men gula på senare upplagor. Så ser det ut hos mig, kan det vara en bra indikation? Jag har försökt läsa gravyren vid innerspåren, det är exakt samma uppgifter men det är aningen olika storlek på serienumret.
I alla fall är MMT i mint condition, har just spelat igenom den och det är inget som helst knaster eller repor. Omslaget är i nyskick, fantastiskt med tanke på att det är 50 år sedan den gavs ut. Kan skivan vara värd något?
/ B
Perfector skrev:Bill50x skrev:Har fotat av samtliga skivor. En del stenkakor är försedda med både engelsk och indisk text eftersom dom är inköpta i Indien.
En fråga om Beatles "Magical Mystery Tour". Dubbel EP'n verkar vara en stereo originalutgåva från -67 men hur kan man bevisa det? Jag köpte mitt exemplar som nyutgåva 1984-85 någon gång och skivor såväl som booklet är identiska, med några små skillnader. Enl discogs ska textbladen i mitten vara blåfärgade på originalet från -67 men gula på senare upplagor. Så ser det ut hos mig, kan det vara en bra indikation? Jag har försökt läsa gravyren vid innerspåren, det är exakt samma uppgifter men det är aningen olika storlek på serienumret.
I alla fall är MMT i mint condition, har just spelat igenom den och det är inget som helst knaster eller repor. Omslaget är i nyskick, fantastiskt med tanke på att det är 50 år sedan den gavs ut. Kan skivan vara värd något?
Absolut.
Var rädd om skivorna, även om det skulle finnas någon nyutgivning.
Det finns samlare även av dessa.
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 48 gäster