Yaqin MC13S - kan det vara sant?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Fralle

Yaqin MC13S - kan det vara sant?

Inläggav Fralle » 2017-08-05 21:46

Hej,

Är det någon av er som har erfarenhet av denna pjäs? Har länge varit nyfiken på att test en rörförstärkare utan att ruinera mig, men detta låter skrämmande billigt

Den dök upp i mitt medvetande då den rankades på en topp 15 lista i beatbowler som bästa förstärkare under 1000 dollar, och sen läste jag recensionen nedan:

http://wallofsound.ca/audioreviews/ampl ... amplifier/

Kan även se en video här:

https://www.youtube.com/watch?v=fJpqW2lgt7M

Jag tänker att rören kanske inte är de bästa, men att ha den som pjäs och uppgradera med nya rör kanske kan vara något?

Användarvisningsbild
Conan

Re: Yaqin MC13S - kan det vara sant?

Inläggav Conan » 2017-08-05 23:36

Jag tror det kan bli skitbra det där. Har ingen erfarenhet från just den, men testade att köpa en annan rörstärkare från Hong Kong för några år sen. Leveransen funkade kanon och det fungerade och lät utmärkt. Det var den här (fast det var inte härifrån jag köpte min):

https://www.china-hifi-audio.com/en/bew ... f6ba22c83b

Samma firma har den där Yaqin också:

https://www.china-hifi-audio.com/en/yaq ... f6ba22c83b

Slå till och skriv och berätta hur den lät!

Användarvisningsbild
Laila

Inläggav Laila » 2017-08-06 00:09

Har en tidigare version(MC10L) av denna som inte alls är dum utan ett rejält "fynd"
enligt maj. De rör som följde med var helt ok(även om det är svårt att avhålla sig från
att "rulla") så inget avgörande problem där . . . hur just MC13S är vet jag dock inte, men
är den inte sämre än den föregångare som jag äger så kan den nog funka bra så länge
som högisarna inte är allt för tungdrivna* . . . typ.

*Att driva mina små relativt trögdrevna Pioneer-burkar(81dB) med MC10L är ingen direkt höjdare i ett rum på ca 24 kvadratmeter med "normal" takhöjd. Med högisar på ca 91 db 2.83V/1m(Allison 1) så kan det faktiskt låta hyggligt gött töckerja. :)

Ps. Nu tycker ju inte ja att du ska köpa denna bara för att Conan ska få reda på hur du
tycker att den är . . . utan mer för att du själver verkar nyfiken . . . typ. :wink:
Sterio . . . krävs dä tvillingar för å lyssna på´t åsså, typ . . . ?
Sedan mitt andra jag gick bort lyssnar jag mest på monio . . . typ.

Användarvisningsbild
Fralle

Inläggav Fralle » 2017-08-06 01:20

Spännande att höra Conan. Men beteckningen där klinga likt en annan, music någonting kt88 - är det en slump eller är det något liknande? Vill minnas att det diskuterats på forumet att modifierade versioner såldes i Norge, men det verkar inte göras längre

Jag har bestämt mig för en ny förstärkare till mina modifierade Carlssonhögtalare, oa5 typ 3. Är ju inte tungdrivna alls så det bör inte vara något problem där. Har varit inne på något från Vincent, av deras hybrider alltså. Men nu börjar jag seriöst överväga detta som ett alternativ, så hetsa mig gärna eller eller kom med förslag. Tänker mig omkring 9 000 är vad jag max kan lägga just nu, och gärna mindre.

Har även möjlighet att köpa en begagnad Vincent SV 236. Men dessa kinatillverkade rörförstärkare lockar onekligen. Tips på bra rör och sidor att beställa dessa från om man vill uppgradera?

Användarvisningsbild
Fralle

Inläggav Fralle » 2017-08-06 01:41

Conan: Kommer du ihåg vilken sida du beställde från?

Användarvisningsbild
Fralle

Inläggav Fralle » 2017-08-06 03:57

Music Angel kt88 var det jag tänkte på, som går i klass A. Kanske ett bättre alternativ rentav? Såg just en youtube video om denna där personen som demonstrerade den sa att den blev extremt varm! Hört detta om rör och klass A tidigare. Hur varmt snackar vi?

Användarvisningsbild
Conan

Inläggav Conan » 2017-08-06 07:37

Ja den där Music Angel ser ju också ut att vara ett fynd. Är det den här du menar:

https://www.china-hifi-audio.com/en/mus ... 6ab6c15f76

Strax över 400 dollares för en KT88 som är omställbar mellan UL och Triod. 8O

Jo dom blir jättevarma, men det är ju inget problem i sig. Man får ge den gott om spelrum bara och låta bli att peta på rören under drift. Jag hade en liten "incident" med min Bewitch när jag gick runt med dammvippan en förmiddag och samtidigt spisade nån låt på anläggningen. Tänkte mig inte för i hastigheten utan körde vippan runt rören, med följden att den började lukta illa av bränd plast och jag såg som ett spindelnät av smälta trådar mellan stärkaren och vippan. Blev en del rengöring där, men allt höll och funkade fint.

Jag kommer tyvärr inte ihåg var jag köpte min stärkare (var det via ebay kanske?). Annars när man drömmer sig bort är det china-hifi-audio eller:

http://www.cattylink.com/index.html

Den här har jag försökt få en kollega att köpa för att driva ett par piP: :)

http://www.cattylink.com/page553.html

Cayin finns ju att köpa i Europa också men till helt andra priser (typ det dubbla och lite till). Min Bewitch KT88 EH som kostade kanske 6 000:- totalt att ta hem finns under namnet Pure Sound A30 och kostar (-de) runt 1 500 pund.

Användarvisningsbild
Fralle

Inläggav Fralle » 2017-08-06 11:01

Precis, det är Music Angeln i länken du delar där jag talar om, finns även fler och liknande varianter. Just nu är det lopp mellan den, någon av Yaqins modeller och någon form av hybrid från Vincent. Känner jag mig själv rätt blir det väl ett par veckor av läsande, jämförande och ångest nu innan jag helt landar i ett beslut. Yaqin hade några modeller med hörlursuttag, vilket är en stor fördel. I och med att jag bor i lägenhet händer det ändå ganska ofta att jag vill fortsätta vinylspinnandet längre än vad grannarna önskar. Å andra Music Angelns klass A drift väldigt lockande.

Det borde inte vara något problem i sig. Men i och med att jag har två mer eller mindre sjövilda katter här hemma, utan möjlighet att stänga ute, är det väl just den typen av hetta jag oroar mig för. Få saker kan ju vara så dåliga för en lyssningssession än kattskrik och lukten av bränt hår;)

En fråga om själva bias och byte av rör: Hur svårt är det med dessa inställningar och hur ofta behöver det göras? Jag har som sagt aldrig haft en rörförstärkare och har precis i dagarna här börjat läsa på lite mer. Det finns en farhåga där att det ska bli till en besatthet som tar över lyssnandet för mycket.

Användarvisningsbild
Fralle

Inläggav Fralle » 2017-08-06 11:03

Någon som beställt www.china-hifi-audio.com eller vet mer om dem? Tänker huruvida jag vågar beställa därifrån eller inte.

Användarvisningsbild
Fralle

Inläggav Fralle » 2017-08-06 11:26

Conan jag ser att Cattyink även säljer Line Magnetic för en tredjedel av priset vad dessa kostar på tex Ljudmakarn. Vet du mer om sidan?

Användarvisningsbild
Laila

Inläggav Laila » 2017-08-06 12:21

Fralle, ett tips i allvälmening är: köp inte en Music Angel om du inte är van vid
rörstärkare
då den kräver en hel del kunskap bara för att ställa biasarna. Jag vet för jag
äger en som kom med underspecsade nätkondingar etc etc. Den arbetar inte i klass A
i triodläge, den använder sig nästan uteslutande av begagnade delar å beställer du en
230V så är chansen stor att du får en 220V osv. Är du däremot någorlunda kunnig på/i
rörteknik å inte rädd för att skruva å löda en del så kan den däremot vara ett hyggligt
å prisvärt alternativ . . . typ.

Användarvisningsbild
Fralle

Inläggav Fralle » 2017-08-06 12:47

Laila skrev:Fralle, ett tips i allvälmening är: köp inte en Music Angel om du inte är van vid
rörstärkare
då den kräver en hel del kunskap bara för att ställa biasarna. Jag vet för jag
äger en som kom med underspecsade nätkondingar etc etc. Den arbetar inte i klass A
i triodläge, den använder sig nästan uteslutande av begagnade delar å beställer du en
230V så är chansen stor att du får en 220V osv. Är du däremot någorlunda kunnig på/i
rörteknik å inte rädd för att skruva å löda en del så kan den däremot vara ett hyggligt
å prisvärt alternativ . . . typ.

Stort tack för det tipset! Då kanske en Yaqin eller en Line Magnetic (som jag undersöker nu) är en bättre idé. Utifrån youtubevideon att döma verkar den rätt lätt att sköta bias på osv. Jag är inte alls van vid rörförstärkare, utan detta skulle vara mitt första köp i så fall. Jag saknar också lödkunskaper liksom kunskaper överlag bakom ljudet jag gillar. Därför jag frågar mer kunniga personer de mest idiotiska frågorna här, som ett försök att lära mig mer. Men kan jag köpa en rörförstärkare som är "lättare att öva på" vore det fantastiskt bra.

Har någon koll på pålitliga sidor att beställa hifi från kina, någon med egna erfarenheter? Cattylink och china-hifi-audio dyker upp titt som tätt, men åsikterna går isär på forum huruvida det är en bluff eller ej.

Användarvisningsbild
Fralle

Inläggav Fralle » 2017-08-06 13:07

En annan fråga jag glömt ställa, rörande watt. Jag kör via ett par Sonab OA5 typ 3 varianten, på 8 ohm. Hur många rörwatt är tillräckliga för att driva dessa tillfredställande? Skulle en på 13 watt som denna räcka tex?

http://www.cattylink.com/lm218ia211.html

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2017-08-06 14:35

Fralle skrev:En annan fråga jag glömt ställa, rörande watt. Jag kör via ett par Sonab OA5 typ 3 varianten, på 8 ohm. Hur många rörwatt är tillräckliga för att driva dessa tillfredställande? Skulle en på 13 watt som denna räcka tex?

Det beror på hur starkt du vill spela.
Rörwatt skiljer sig inte från watt, allmänt. Men rörförstärkare kilpper "snyggare" så man kan stå ut med mer klippning utan att det låter illa. Detta uppskattas av somliga "rörljudsentusiaster".

Är du intresserad av att skaffa rörförstärakare för lyssning, så skulle jag rekomender en modell som inte kräver manuell biasjusting och liknande. Annars är risken stor att du drabbas av hybris och inte tycker att det låter bra nog och skall på och skruva och justera i tid och otid.
Skaffa i såfall en bilig rörhäck att ha på sidan om, att skruva på och lär dig tekniken och löda och sånt.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Fralle

Inläggav Fralle » 2017-08-06 15:29

Max_Headroom skrev:
Fralle skrev:En annan fråga jag glömt ställa, rörande watt. Jag kör via ett par Sonab OA5 typ 3 varianten, på 8 ohm. Hur många rörwatt är tillräckliga för att driva dessa tillfredställande? Skulle en på 13 watt som denna räcka tex?

Rörwatt skiljer sig inte från watt, allmänt. Men rörförstärkare kilpper "snyggare" så man kan stå ut med mer klippning utan att det låter illa. Detta uppskattas av somliga "rörljudsentusiaster".

Är du intresserad av att skaffa rörförstärakare för lyssning, så skulle jag rekomender en modell som inte kräver manuell biasjusting och liknande. Annars är risken stor att du drabbas av hybris och inte tycker att det låter bra nog och skall på och skruva och justera i tid och otid.
Skaffa i såfall en bilig rörhäck att ha på sidan om, att skruva på och lär dig tekniken och löda och sånt.

Hej,

Ja det kan ju vara en idé. Ha du tips på rörförstärkare med auto bias?

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2017-08-06 17:32

Fralle skrev:
Max_Headroom skrev:

Hej,

Ja det kan ju vara en idé. Ha du tips på rörförstärkare med auto bias?

Tyvärr inte, men det finns säkert andra här som har det. Eller i alla fall rörförstärkare som är enkla(re) att ha och inte behöver justering.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Fralle

Inläggav Fralle » 2017-08-06 18:28

Jag lutar starkt åt en Line Magnetic 2161A nu. Beställer jag denna från en säljare hos Aliexpress blir den flera tusen billigare än om jag köper den i Sverige. Den verkar matcha mina behov väl med 22 watts per channel i triode, 38 watts per channel i ultra linear, och med en biasmätare och enkel justering av bias - bra för nybörjare. Levereras också med en liten fjärkontroll:) Ska grunna lite till men lutar åt att våga mig på en beställning från aliexpress imorgon.

Användarvisningsbild
Conan

Inläggav Conan » 2017-08-08 10:13

Fralle skrev:Jag lutar starkt åt en Line Magnetic 2161A nu. Beställer jag denna från en säljare hos Aliexpress blir den flera tusen billigare än om jag köper den i Sverige. Den verkar matcha mina behov väl med 22 watts per channel i triode, 38 watts per channel i ultra linear, och med en biasmätare och enkel justering av bias - bra för nybörjare. Levereras också med en liten fjärkontroll:) Ska grunna lite till men lutar åt att våga mig på en beställning från aliexpress imorgon.

Såg ut som ett klipp. Blev det någon beställning?

Användarvisningsbild
Fralle

Inläggav Fralle » 2017-08-08 11:29

Conan skrev:
Fralle skrev:Jag lutar starkt åt en Line Magnetic 2161A nu. Beställer jag denna från en säljare hos Aliexpress blir den flera tusen billigare än om jag köper den i Sverige. Den verkar matcha mina behov väl med 22 watts per channel i triode, 38 watts per channel i ultra linear, och med en biasmätare och enkel justering av bias - bra för nybörjare. Levereras också med en liten fjärkontroll:) Ska grunna lite till men lutar åt att våga mig på en beställning från aliexpress imorgon.

Hej!

Jag var precis på väg att lägga en beställning från Aliexpress när jag fick det här från Line Magnetic:

Dear Sir,

" I confirm you that the products that are sold by that kind of dealers are not CE certified and cannot passed the customs controls.
The problem doesn’t come from the fuses but from the components quality and the safety regulations that are not the same in China and in Europe. Last but not least, the products from China are not covered by any warranty in Europe.

Best regards"

Hade nämligen skrivit dit och frågat till dem ang säkringar och frågat huruvida jag kunde beställa från kina. Låter konstigt tycker jag? Den är på 220 volt och det ska väl funka?

Användarvisningsbild
Conan

Inläggav Conan » 2017-08-08 13:14

Fralle skrev:
Conan skrev:

Hej!

Jag var precis på väg att lägga en beställning från Aliexpress när jag fick det här från Line Magnetic:

Dear Sir,

" I confirm you that the products that are sold by that kind of dealers are not CE certified and cannot passed the customs controls.
The problem doesn’t come from the fuses but from the components quality and the safety regulations that are not the same in China and in Europe. Last but not least, the products from China are not covered by any warranty in Europe.

Best regards"

Hade nämligen skrivit dit och frågat till dem ang säkringar och frågat huruvida jag kunde beställa från kina. Låter konstigt tycker jag? Den är på 220 volt och det ska väl funka?

Det är säkert samma apparat som säljs via dessa kanaler som också säljs via europeiska distributörer. Dom har ju helt rätt dock vad gäller garantier. Men CE-märkta måste de (väl?) vara för att få säljas här, så skicka en fråga också till Alienexpress och Cattylink och fråga om prylarna är CE-märkta och får säljas hit.

Användarvisningsbild
Fralle

Inläggav Fralle » 2017-08-08 13:49

Skrivit och frågat nu. Ingen som har erfarenhet av cattyink? Kollat olika forum och åsilterna går isär kring huruvida de är pålitliga, mindre pålitliga eller ren bluff.

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud

Inläggav darkg » 2017-08-08 13:54

Fralle skrev:Skrivit och frågat nu. Ingen som har erfarenhet av cattyink? Kollat olika forum och åsilterna går isär kring huruvida de är pålitliga, mindre pålitliga eller ren bluff.

Jag tror att det är fråga om en kulturkrock där vår uppfattning om "seriöst" eller "bluff" inte är tillämplig. :-)
Don’t just do something, sit there.

Användarvisningsbild
Laila

Inläggav Laila » 2017-08-08 15:39

Conan skrev:...
Det är säkert samma apparat som säljs via dessa kanaler som också säljs via europeiska distributörer. Dom har ju helt rätt dock vad gäller garantier. Men CE-märkta måste de (väl?) vara för att få säljas här, så skicka en fråga också till Alienexpress och Cattylink och fråga om prylarna är CE-märkta och får säljas hit.

Det är inte alls säkert att det är samma apparajter å CE-märkningen kan du nog glömma,
förutom att man brukar madrassera både kartong å apparajt med CE-etiketter, vilket inte
alls är någon garanti för sagda CE-certifiering/märkning . . . typ. :(
(Min "Music Angel"* var i princip livsfarlig i leveransskick). Om du däremot är importör å
tänker återförsälja i t.ex Sverige/Eu blir det hele nog en annan femma gissar jag.

*Min Yaqin MC-10L var däremot helt ok samt i utlovade 230 V version.

Användarvisningsbild
Conan

Inläggav Conan » 2017-08-08 19:56

Laila skrev:

Det är inte alls säkert att det är samma apparajter å CE-märkningen kan du nog glömma,
förutom att man brukar madrassera både kartong å apparajt med CE-etiketter, vilket inte
alls är någon garanti för sagda CE-certifiering/märkning . . . typ. :(
(Min "Music Angel"* var i princip livsfarlig i leveransskick). Om du däremot är importör å
tänker återförsälja i t.ex Sverige/Eu blir det hele nog en annan femma gissar jag.

*Min Yaqin MC-10L var däremot helt ok samt i utlovade 230 V version.

Jag menade "säkert" som i "jag tror det". Tänk på hur såna här fabriker fungerar och varför skulle då LM låta tillverka en apparat för den europeiska marknaden som säljs via distributörer och sen en annan som visserligen går på 230VAC men som på nåt sätt skulle vara annorlunda? Jag skulle tro att det är samma apparat som säljs här i Sverige, men vet det gör jag ju inte. På samma sätt som LM skriver "that kind of dealers... customs control... components control... safety regulations", skrev också "engelska" märker Pure Sound om deras Kina--kusiner under namnet Bewitch; apparaterna såg identiska ut på bild både in- och utvändigt, men det var ju heeelt andra komponenter och kvalitetskontroll på deras kvalitetsapparater kontra Kina-skräpet. Märkena vill skydda sig från iden att samma prylar kan köpas för halva priset med direktimport.

CE-certifieringen är ju en "egen-certifiering" vad gäller elektronik men visst är det en del tester som ska göras och dokumenteras och ska finnas på alla apparater som säljs hit. Jag skulle känna mig tryggare att köpa en modell som även säljs här i Sverige. Vet inte hur det är med Music Angel, men Line Magnetic finns ju här.

Det är klart att det är en chansning att köpa från Kina. Var och en får bedöma om det är värt den avsevärda besparing som man faktiskt gör på inköpspriset. Jag skulle inte tveka om jag var ute efter en på papperet bra rörstärkare för dom pengarna, men det är ju jag. Hur skulle du, Laila, råda TS att göra?

Användarvisningsbild
Fralle

Inläggav Fralle » 2017-08-08 20:47

Hahaha! Ok det här var märkligt. Jag skrev till Cattylink och frågade om CE certifiering och huruvida de hade det.

Fick detta svar först:

"FOR OVER 15 YEARS ALL MANUFACTURERS WILL DO THIS KIND OF TRICK TO PROTECT THEIR OVERSEAS DISTRIBUTORS,
IF YOU STILL THINK THAT THIS IS TRUE IT MEANS THAT YOU KNOW NOTHING ABOUT THIS MARKET THEN,
IT IS BETTER FOR YOU TO BUY FROM YOUR LOCAL LINE MAGNETIC DEALER TO FEED THEM WITH HIGH PROFIT,
REGARDS,
ERIC LING"

När jag svarade att jag bara frågade om CE certifiering och att han inte behövde svara så otrevligt fick jag detta.

"ALL OUR LINE MAGNETIC PRODUCTS ARE CE CERTIFIED AND CARRY CE AND ROHS CERTIFIED MARKS,
BUT WE ONLY WANT TO RESERVE FOR AUDIOPHILES KNOW ABOUT THIS MARKET.
AS YOU KNOW NOTHING ABOUT THIS MARKET WE DO NOT WANT TO WASTE THE SPECIAL OFFER QUOTA AND WILL RESERVE FOR AUDIOPHILES KNOW ABOUT THAT.
YOU ARE ADVISED TO BUY FROM FROM THE OFFICIAL DEALER.
REGARDING RUDE, YOU ARE CORRECT, I AM FAMOUS OF BEING RUDE, BUT ALSO STRAIGHT FORWARD, WILL NOT WASTE YOUR TIME.
REGARDS,
ERIC LING"

Jag har alltså fått förbud att beställa.

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud

Inläggav darkg » 2017-08-08 20:49

Originellt!
Don’t just do something, sit there.

adagio

Inläggav adagio » 2017-08-08 21:05

Råkar veta att det är skillnad på komponenter och kvalitetskontroll på Kina-sålda och Europa-importerade dito. Det har förekommit en ganska omfattande sidoimport av line magnetic, vilket faktiskt konkurrerat hårt mot både säljare och LM-agentur. Flera med av dessa sidoimporterade apparater har dock gått sönder och garantin gäller då inte. Importören ansvarar även att betala miljö/återvinningskostnader på importerade apparater. Jag skulle kraftigt avråda köp från oauktoriserade, däremot rekomenderar jag starkt LM. Riktigt bra grjjer. Jag har två kompisar som kör med deras DAC och den låter mycket bättre än den ARC cd6 som nu får agera transport i en av anläggningarna. De är faktiskt mycket prisvärda produkter även om man köper svenskimporterade LM från auktoriserade handlare så det är som vanligt, free cheese in the mouse trap. LM kommer med en helt separat Europa-line som inte kommer säljas i Kina bla för att sidoimporten varit så omfattande. LM är måna om att stå för kvalitet här i Europa och i Kina vill de konkurrera på en gigantisk marknad och erbjuda priser som gör att även normalavlönade kineser kan få bra ljud. De har även otroliga apparater som knappast kommer till Norden, men man vet aldrig.
Låt er inte luras av de billiga priserna i hong kong. Tullavgift, moms och miljöavgifter tillkommer förutom frakt. Oftast är säljaren någon firma som köpt en pall med LM till den kinesiska inhemska marknaden till bra pris.
Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"

Användarvisningsbild
Laila

Inläggav Laila » 2017-08-08 22:47

Hur skulle du, Laila, råda TS att göra?

Jag skulle tipsa TS att skippa allt vad rörstärkare heter i den prisklassen å råda att
tjacka en god å välrenommerad trissestärkare från en svensk distributör(gärna beggad).
Att hålla på med att rulla rör kan ju vara kul men det enda man med hygglig säkerhet
vet är att chansen att man får ett någorlunda "opåverkat"* ljud är ganska så liten då
varje typ/fabrikat eller till å med batch av samma rör, ofta resulterar i en hörbar skillnad
. . . vilket lätt kan resultera i ett evigt å ibland kostsamt pillande i blindo för den som
inte har kunskapen å/eller adekvat mätapparatur. Men visst kul tidsfördriv kan dä va . . . typ. :wink: :D

*Om det händelsevis är det man är ute efter

Användarvisningsbild
Conan

Inläggav Conan » 2017-08-09 06:23

Fralle skrev:Hahaha! Ok det här var märkligt. Jag skrev till Cattylink och frågade om CE certifiering och huruvida de hade det.

Fick detta svar först:

"FOR OVER 15 YEARS ALL MANUFACTURERS WILL DO THIS KIND OF TRICK TO PROTECT THEIR OVERSEAS DISTRIBUTORS,
IF YOU STILL THINK THAT THIS IS TRUE IT MEANS THAT YOU KNOW NOTHING ABOUT THIS MARKET THEN,
IT IS BETTER FOR YOU TO BUY FROM YOUR LOCAL LINE MAGNETIC DEALER TO FEED THEM WITH HIGH PROFIT,
REGARDS,
ERIC LING"

När jag svarade att jag bara frågade om CE certifiering och att han inte behövde svara så otrevligt fick jag detta.

"ALL OUR LINE MAGNETIC PRODUCTS ARE CE CERTIFIED AND CARRY CE AND ROHS CERTIFIED MARKS,
BUT WE ONLY WANT TO RESERVE FOR AUDIOPHILES KNOW ABOUT THIS MARKET.
AS YOU KNOW NOTHING ABOUT THIS MARKET WE DO NOT WANT TO WASTE THE SPECIAL OFFER QUOTA AND WILL RESERVE FOR AUDIOPHILES KNOW ABOUT THAT.
YOU ARE ADVISED TO BUY FROM FROM THE OFFICIAL DEALER.
REGARDING RUDE, YOU ARE CORRECT, I AM FAMOUS OF BEING RUDE, BUT ALSO STRAIGHT FORWARD, WILL NOT WASTE YOUR TIME.
REGARDS,
ERIC LING"

Jag har alltså fått förbud att beställa.

8O Det där var ju snyggt. Han måste ha fått en dålig baijiu och satt den i vrångstrupen...

Tänker du beställa en apparat ändå eller letar du nåt annat?

Användarvisningsbild
Conan

Inläggav Conan » 2017-08-09 06:32

Laila skrev:
Hur skulle du, Laila, råda TS att göra?

Jag skulle tipsa TS att skippa allt vad rörstärkare heter i den prisklassen å råda att
tjacka en god å välrenommerad trissestärkare från en svensk distributör(gärna beggad).
Att hålla på med att rulla rör kan ju vara kul men det enda man med hygglig säkerhet
vet är att chansen att man får ett någorlunda "opåverkat"* ljud är ganska så liten då
varje typ/fabrikat eller till å med batch av samma rör, ofta resulterar i en hörbar skillnad
. . . vilket lätt kan resultera i ett evigt å ibland kostsamt pillande i blindo för den som
inte har kunskapen å/eller adekvat mätapparatur. Men visst kul tidsfördriv kan dä va . . . typ. :wink: :D

*Om det händelsevis är det man är ute efter

Det är ju just den där sista meningen m.a.p. vad man är ute efter. Rörstärkare köper man ju knappast för det "opåverkade ljudet". När jag köpte min stärkare från Kina var det för att jag var nyfiken på hela grejen med rör. Rörrullning är en del av det och jag hann väl byta till en ny uppsättning slutrör och 2 uppsättningar småsignal innan jag hoppade av och sålde. Men under tiden var det faktiskt väldigt kul och det var en upplevelse jag inte vill vara utan.

Och det är ju väldigt speciellt med en rörhäck och allt som hör till, och direktimport kan vara en väg in som inte tömmer plånboken totalt. Vad gäller pillandet med stärkaren så går det ju att lära sig detta. Det är ju apparater med en begränsad komplexitet och hjälp finns att få här på forat säkert, men också på annat håll.

Nästa

Återgå till Generellt om hifi