Black Friday

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Pappsen
 
Inlägg: 182
Blev medlem: 2017-02-14

Black Friday

Inläggav Pappsen » 2017-11-22 09:21

Vad brukar hifi butikerna göra med rabatter?
De stora aktörerna kör ju många rabatterade varor, kanske mest på TV och vitvaror men finns marginalerna hos de mindre butikerna som enbart sysslar med hifi att ge Black Friday priser?
Guru Q10
Pioneer SX-650
Thorens TD-166 MkII
Sonab Popbox
Sonos Connect
JBL L100 Classic 75
JBL SA-750
Linn LP12

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig
 
Inlägg: 7533
Blev medlem: 2003-08-17
Ort: Ulm, Tüskland

Re: Black Friday

Inläggav Rydberg » 2017-11-24 00:58

Lefflers och Hifistället har specialpriser har jag sett, finns säkert fler butiker som har det också.
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Black Friday

Inläggav distad » 2017-11-24 03:26

Hembiobutiken har Black Friday
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Black Friday

Inläggav RogerGustavsson » 2017-11-24 08:32

HiFi-Klubben har också en del prissänkningar.

Användarvisningsbild
Kalejdokom
ARTist
 
Inlägg: 7308
Blev medlem: 2007-10-28

Re: Black Friday

Inläggav Kalejdokom » 2017-11-24 09:04


Pappsen
 
Inlägg: 182
Blev medlem: 2017-02-14

Re: Black Friday

Inläggav Pappsen » 2017-11-24 09:07

Nu sitter jag förvisso inte och saknar något i setupen men konceptet med Black verkar vara en traditionell rea.
Syns var butikerna har sina marginaler. Inte topprodukterna som reas ut direkt. Vad jag snabbt kollat dvs.
Guru Q10
Pioneer SX-650
Thorens TD-166 MkII
Sonab Popbox
Sonos Connect
JBL L100 Classic 75
JBL SA-750
Linn LP12

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud
 
Inlägg: 8651
Blev medlem: 2011-12-11
Ort: Kristianstad

Re: Black Friday

Inläggav darkg » 2017-11-24 09:21

Office 365 finns för 399 kr tex cdon
Don’t just do something, sit there.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Black Friday

Inläggav distad » 2017-11-24 10:25

Det finns fynd här och där för den som har pengar liggande. För egen del så blir det bara stor inhandling på mat och kattmat på Black Friday = lär inte vara billigt.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert
 
Inlägg: 17879
Blev medlem: 2005-01-01
Ort: Göteborg

Re: Black Friday

Inläggav Almen » 2017-11-24 10:38

darkg skrev:Office 365 finns för 399 kr tex cdon

Grymt, tack för tipset!
Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!

Användarvisningsbild
PerStromgren
 
Inlägg: 28050
Blev medlem: 2005-03-25
Ort: Karlstad

Re: Black Friday

Inläggav PerStromgren » 2017-11-24 11:20

darkg skrev:Office 365 finns för 399 kr tex cdon


Det låter lockande, men jag förstår inte riktigt om detta är en prenumeration eller något jag kan använda i flera år. Dessutom fattar jag inte vad som lagras i min dator och vad som finns i molnet.

Lätt googlande gav inte svaret, bäst att tillägga.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
Perfector
Semesterfirare
 
Inlägg: 14496
Blev medlem: 2013-03-20
Ort: Trosa

Re: Black Friday

Inläggav Perfector » 2017-11-24 11:34

Köp och spara.
ACME ploppmojänger.
Fd. högtalarbyggare i samarbete med Monacor AB under 10 år, HiFi Kit Stockholm sedan 1973, Visaton, Inertia AB, Sinus. Sveriges Radio. Deltagit i HiFi och musik, Elektronikvärlden och Teknik för alla.

Användarvisningsbild
gopnik
 
Inlägg: 1614
Blev medlem: 2016-09-30

Re: Black Friday

Inläggav gopnik » 2017-11-24 11:51

PerStromgren skrev:Det låter lockande, men jag förstår inte riktigt om detta är en prenumeration eller något jag kan använda i flera år.

Det är en ettårsprenumeration för upp till fem användare i ett hushåll.
PerStromgren skrev:Dessutom fattar jag inte vad som lagras i min dator och vad som finns i molnet.

Det ingår tillgång till en molnlagringstjänst, men var du sparar saker är upp till dig.

Vill man bara ha ett traditionellt "Officepaket" att installera permanent på en riktig dator är Libreoffice både gratis och bra. Vill man skriva sina memoarer på paddans touchtangentbord kan man prenumerera på 365.
Kebab-Träume in der Mauerstadt
Türk-Kültür hinter Stacheldraht
*inaktiv*

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32008
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Black Friday

Inläggav Bill50x » 2017-11-24 11:53

PerStromgren skrev:
darkg skrev:Office 365 finns för 399 kr tex cdon


Det låter lockande, men jag förstår inte riktigt om detta är en prenumeration eller något jag kan använda i flera år. Dessutom fattar jag inte vad som lagras i min dator och vad som finns i molnet.

Lätt googlande gav inte svaret, bäst att tillägga.

Jag hittade inte ens erbjudandet på cdon... Och efter lite googling vet jag inte heller om office 365 även är installerat lokalt på datorn, dvs att man kan jobba offline och strunta i molnet.

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
PerStromgren
 
Inlägg: 28050
Blev medlem: 2005-03-25
Ort: Karlstad

Re: Black Friday

Inläggav PerStromgren » 2017-11-24 11:59

gopnik skrev:
PerStromgren skrev:Det låter lockande, men jag förstår inte riktigt om detta är en prenumeration eller något jag kan använda i flera år.

Det är en ettårsprenumeration för upp till fem användare i ett hushåll.
PerStromgren skrev:Dessutom fattar jag inte vad som lagras i min dator och vad som finns i molnet.

Det ingår tillgång till en molnlagringstjänst, men var du sparar saker är upp till dig.

Vill man bara ha ett traditionellt "Officepaket" att installera permanent på en riktig dator är Libreoffice både gratis och bra. Vill man skriva sina memoarer på paddans touchtangentbord kan man prenumerera på 365.


Tack! Det framgår inte av CDON:s produktsida att detta är en prenumeration, det tycker jag är taskigt av dem.

Jag har LibreOffice hemma också, detta är en fall-backlösning när formateringen går i drickat pga inkompatibilitet mellan MS Office och Libreoffice. Sån't händer ibland, vilket är trist.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
ChristianAndersson
 
Inlägg: 6685
Blev medlem: 2009-03-25
Ort: Saxtorpsskogen

Re: Black Friday & Cyber Monday

Inläggav ChristianAndersson » 2017-11-24 14:00

"Röd" Måndag på JULA 50% på all Philips (och Bacho, Fiskars, Stanley)


https://www.jula.se/


Spoiler:
Visa
Saturnday
Bild

Ovan och Ordvitsar av MåndagskvalitéNedanifrån

Sat ellite
Bild
Senast redigerad av ChristianAndersson 2017-11-24 14:40, redigerad totalt 1 gång.
Shatterer of words

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert
 
Inlägg: 17879
Blev medlem: 2005-01-01
Ort: Göteborg

Re: Black Friday

Inläggav Almen » 2017-11-24 14:18

PerStromgren skrev:
gopnik skrev:
PerStromgren skrev:Det låter lockande, men jag förstår inte riktigt om detta är en prenumeration eller något jag kan använda i flera år.

Det är en ettårsprenumeration för upp till fem användare i ett hushåll.
PerStromgren skrev:Dessutom fattar jag inte vad som lagras i min dator och vad som finns i molnet.

Det ingår tillgång till en molnlagringstjänst, men var du sparar saker är upp till dig.

Vill man bara ha ett traditionellt "Officepaket" att installera permanent på en riktig dator är Libreoffice både gratis och bra. Vill man skriva sina memoarer på paddans touchtangentbord kan man prenumerera på 365.


Tack! Det framgår inte av CDON:s produktsida att detta är en prenumeration, det tycker jag är taskigt av dem.

Jag har LibreOffice hemma också, detta är en fall-backlösning när formateringen går i drickat pga inkompatibilitet mellan MS Office och Libreoffice. Sån't händer ibland, vilket är trist.

Jag får be om ursäkt, jag tänkte att darkg var lite ironisk, så jag hängde på. :oops:
Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57178
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Black Friday

Inläggav Nattlorden » 2017-11-24 15:20

Min kontakt på Systembolaget låter hälsa att de har sprit på 40%.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32008
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Black Friday

Inläggav Bill50x » 2017-11-24 15:48

Nattlorden skrev:Min kontakt på Systembolaget låter hälsa att de har sprit på 40%.

:mrgreen:
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg
 
Inlägg: 29934
Blev medlem: 2009-03-30

Re: Black Friday & Cyber Monday

Inläggav MagnusÖstberg » 2017-11-24 21:51

ChristianAndersson skrev:"Röd" Måndag på JULA 50% på all Philips (och Bacho, Fiskars, Stanley)


https://www.jula.se/


Spoiler:
Visa
Saturnday
[ Bild ]

Ovan och Ordvitsar av MåndagskvalitéNedanifrån

Sat ellite
[ Bild ]


Riktigt bra tips!
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger
 
Inlägg: 9627
Blev medlem: 2003-09-17
Ort: Stockholm

Re: Black Friday

Inläggav Johan_Lindroos » 2017-11-25 18:53

CDON kör 20% på musik och film. Jag köpte ett gäng. Dessutom har de vissa UHD BD för 2 för 300:-. Black friday på CDON gäller över hela helgen.

Sedan kan jag tipsa om en av mina favoritköksknivar, en "vanlig" Wüsthof Dreizakwerk fast i en specialvariant. Om man bara ska ha EN kniv så tycker jag att en kockkniv som är längre än 20 cm är perfekt. Min 23 cm CLASSIC har jag haft i runt 25 år och den är fortfarande väldigt "lagom", bra balans.

Nu finns det en ny ovanlig variant på Classic där bolstret inte går ända ned till eggen. Serien heter "Cordon Bleu":
Detta gör att kniven går att våtslipa mycket enklare! :P
Dessutom har de tunnat ut bladet med 30% vilket gör den lättare. :P
Samt att slipningen är lite brantare/flackare liknande japanstuket. :P
Enklare att skala lök. :P

Såhär ser den ut:
Bild

Eftersom bladet är lite tunnare, och jag tror att handtaget är likadant som Classic, så gissar jag att kniven får en bra balans, d.v.s. hyfast ordentligt med vikt bakom/vid handen. Jag har en annan kniv som har en liten vikt i bakkant som gör den underbar att hantera.

Jag vill inte rekommendera 20 cm, den har tråkig böj längs eggen. 23 cm är lite mindre böjd vilket gör den trevligare. Viktigt tips!

Fast jag har många andra knivar som är mycket dyrare, tycker jag alltid om att använda min gamla Classic 23 cm.

Stålet är inte suuuperhårt, men håller ändå skärpan relativt länge tycker jag. En bra kompromiss som känns allround. Går rätt enkelt att våtslipa.


Nu för 599:- (50% rabatt) vilket jag ser som ett pris som gör att det är inget att tveka över.

Det finns en liten matchande skalkniv för 249:- också om man vill ha en sån också.

Här hittas dessa knivar:
https://knifeo.com/black-friday/wusthof ... l?___SID=U

https://knifeo.com/black-friday/wusthof ... l?___SID=U

Jag slog till på båda dessa, fast jag egentligen inte behöver någon av dem. Den stora nya ska jag ha hemma och den gamla får då vara på landet. Dotra min kommer få samma setup i julklapp så hon kan skära på i tjugofem år + hon också! :D

Om man vill kosta på sig mer pengar på en kniv så gillar jag min xxxxxx väldigt bra, men den kostar typ 3000, alltså fem gånger så mycket. Frågan är väl om det egentligen är värt det? Utan tanke på priset så är det värt de 3000 kronorna. Om man däremot tänker att man inte vill lägga mer än 600 spänn på en kniv, då är det Drezacken grymt asbra! Den kommer att vara till glädje under måååååånga år framöver. 8)
//Johan Lindroos

Användarvisningsbild
Laila
 
Inlägg: 10937
Blev medlem: 2005-05-31
Ort: Nattmössan

Re: Black Friday

Inläggav Laila » 2017-11-25 19:34

Johan_Lindroos skrev:....
Samt att slipningen är lite brantare/flackare liknande japanstuket. :P
Enklare att skala lök. :P ....

Dä fetade/blåmarkerade får du gärna förklara för ena, på området, novis . . . typer. :)
Sterio . . . krävs dä tvillingar för å lyssna på´t åsså, typ . . . ?
Sedan mitt andra jag gick bort lyssnar jag mest på monio . . . typ.

Användarvisningsbild
Waxxarn
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 2005-04-10
Ort: Vadstena

Re: Black Friday

Inläggav Waxxarn » 2017-11-26 12:45

Det är slipvinkeln på eggen. Japanska knivar har c:a 15 grader och europeiska knivar runt 20—25 grader
Harden The Fuck Up!

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten
Nej, Sporthojsentusiasten
 
Inlägg: 11858
Blev medlem: 2008-07-01

Re: Black Friday

Inläggav sportbilsentusiasten » 2017-11-26 13:26

Johan_Lindroos skrev:Här hittas dessa knivar:
https://knifeo.com/black-friday/wusthof ... l?___SID=U

https://knifeo.com/black-friday/wusthof ... l?___SID=U

Jag slog till på båda dessa, fast jag egentligen inte behöver någon av dem. Den stora nya ska jag ha hemma och den gamla får då vara på landet. Dotra min kommer få samma setup i julklapp så hon kan skära på i tjugofem år + hon också! :D

Mycket bra tips!!
Även jag köper ett set till min dotter. Säg inget till henne :wink:

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Black Friday

Inläggav distad » 2017-11-26 13:55

MYCKET bra tips Johan, bra knivar är sällan man läser om. För egen del så del så blev det 9 filmer ifrån 2016-2017 ifrån Discshop (500kr)dvs vad plånboken tålde. Hade jag haft råd så hade jag köpt Sony UBP-X800 som kostade under hälften av nypriset 8O .
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39703
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Black Friday

Inläggav petersteindl » 2017-11-26 17:04

Johan_Lindroos skrev:CDON kör 20% på musik och film. Jag köpte ett gäng. Dessutom har de vissa UHD BD för 2 för 300:-. Black friday på CDON gäller över hela helgen.

Sedan kan jag tipsa om en av mina favoritköksknivar, en "vanlig" Wüsthof Dreizakwerk fast i en specialvariant. Om man bara ska ha EN kniv så tycker jag att en kockkniv som är längre än 20 cm är perfekt. Min 23 cm CLASSIC har jag haft i runt 25 år och den är fortfarande väldigt "lagom", bra balans.

Nu finns det en ny ovanlig variant på Classic där bolstret inte går ända ned till eggen. Serien heter "Cordon Bleu":
Detta gör att kniven går att våtslipa mycket enklare! :P
Dessutom har de tunnat ut bladet med 30% vilket gör den lättare. :P
Samt att slipningen är lite brantare/flackare liknande japanstuket. :P
Enklare att skala lök. :P

Såhär ser den ut:
[ Bild ]

Eftersom bladet är lite tunnare, och jag tror att handtaget är likadant som Classic, så gissar jag att kniven får en bra balans, d.v.s. hyfast ordentligt med vikt bakom/vid handen. Jag har en annan kniv som har en liten vikt i bakkant som gör den underbar att hantera.

Jag vill inte rekommendera 20 cm, den har tråkig böj längs eggen. 23 cm är lite mindre böjd vilket gör den trevligare. Viktigt tips!

Fast jag har många andra knivar som är mycket dyrare, tycker jag alltid om att använda min gamla Classic 23 cm.

Stålet är inte suuuperhårt, men håller ändå skärpan relativt länge tycker jag. En bra kompromiss som känns allround. Går rätt enkelt att våtslipa.


Nu för 599:- (50% rabatt) vilket jag ser som ett pris som gör att det är inget att tveka över.

Det finns en liten matchande skalkniv för 249:- också om man vill ha en sån också.

Här hittas dessa knivar:
https://knifeo.com/black-friday/wusthof ... l?___SID=U

https://knifeo.com/black-friday/wusthof ... l?___SID=U

Jag slog till på båda dessa, fast jag egentligen inte behöver någon av dem. Den stora nya ska jag ha hemma och den gamla får då vara på landet. Dotra min kommer få samma setup i julklapp så hon kan skära på i tjugofem år + hon också! :D

Om man vill kosta på sig mer pengar på en kniv så gillar jag min xxxxxx väldigt bra, men den kostar typ 3000, alltså fem gånger så mycket. Frågan är väl om det egentligen är värt det? Utan tanke på priset så är det värt de 3000 kronorna. Om man däremot tänker att man inte vill lägga mer än 600 spänn på en kniv, då är det Drezacken grymt asbra! Den kommer att vara till glädje under måååååånga år framöver. 8)


Beställt båda + en Wüsthof Xline Brödkniv 23 cm. Är den ok? Kan egentligen inget om knivar men mina gamla sunkiga knivar är helslöa och ligger klasser under allt annat jag har i köket.

Med vänlig hälsning
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Laila
 
Inlägg: 10937
Blev medlem: 2005-05-31
Ort: Nattmössan

Re: Black Friday

Inläggav Laila » 2017-11-26 17:30

Waxxarn skrev:Det är slipvinkeln på eggen. Japanska knivar har c:a 15 grader och europeiska knivar runt 20—25 grader

Tack Waxxarn, men det var själva uttrycket "brantare/flackare" som var/är problematiskt för maj. Jmf "brantare/mindre brant" som jag tyder uttrycket som . . . typ. :wink: :oops:
Sterio . . . krävs dä tvillingar för å lyssna på´t åsså, typ . . . ?
Sedan mitt andra jag gick bort lyssnar jag mest på monio . . . typ.

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger
 
Inlägg: 9627
Blev medlem: 2003-09-17
Ort: Stockholm

Re: Black Friday

Inläggav Johan_Lindroos » 2017-11-26 22:08

petersteindl skrev:
Johan_Lindroos skrev:CDON kör 20% på musik och film. Jag köpte ett gäng. Dessutom har de vissa UHD BD för 2 för 300:-. Black friday på CDON gäller över hela helgen.

Sedan kan jag tipsa om en av mina favoritköksknivar, en "vanlig" Wüsthof Dreizakwerk fast i en specialvariant. Om man bara ska ha EN kniv så tycker jag att en kockkniv som är längre än 20 cm är perfekt. Min 23 cm CLASSIC har jag haft i runt 25 år och den är fortfarande väldigt "lagom", bra balans.

Nu finns det en ny ovanlig variant på Classic där bolstret inte går ända ned till eggen. Serien heter "Cordon Bleu":
Detta gör att kniven går att våtslipa mycket enklare! :P
Dessutom har de tunnat ut bladet med 30% vilket gör den lättare. :P
Samt att slipningen är lite brantare/flackare liknande japanstuket. :P
Enklare att skala lök. :P

Såhär ser den ut:
[ Bild ]

Eftersom bladet är lite tunnare, och jag tror att handtaget är likadant som Classic, så gissar jag att kniven får en bra balans, d.v.s. hyfast ordentligt med vikt bakom/vid handen. Jag har en annan kniv som har en liten vikt i bakkant som gör den underbar att hantera.

Jag vill inte rekommendera 20 cm, den har tråkig böj längs eggen. 23 cm är lite mindre böjd vilket gör den trevligare. Viktigt tips!

Fast jag har många andra knivar som är mycket dyrare, tycker jag alltid om att använda min gamla Classic 23 cm.

Stålet är inte suuuperhårt, men håller ändå skärpan relativt länge tycker jag. En bra kompromiss som känns allround. Går rätt enkelt att våtslipa.


Nu för 599:- (50% rabatt) vilket jag ser som ett pris som gör att det är inget att tveka över.

Det finns en liten matchande skalkniv för 249:- också om man vill ha en sån också.

Här hittas dessa knivar:
https://knifeo.com/black-friday/wusthof ... l?___SID=U

https://knifeo.com/black-friday/wusthof ... l?___SID=U

Jag slog till på båda dessa, fast jag egentligen inte behöver någon av dem. Den stora nya ska jag ha hemma och den gamla får då vara på landet. Dotra min kommer få samma setup i julklapp så hon kan skära på i tjugofem år + hon också! :D

Om man vill kosta på sig mer pengar på en kniv så gillar jag min xxxxxx väldigt bra, men den kostar typ 3000, alltså fem gånger så mycket. Frågan är väl om det egentligen är värt det? Utan tanke på priset så är det värt de 3000 kronorna. Om man däremot tänker att man inte vill lägga mer än 600 spänn på en kniv, då är det Drezacken grymt asbra! Den kommer att vara till glädje under måååååånga år framöver. 8)


Beställt båda + en Wüsthof Xline Brödkniv 23 cm. Är den ok? Kan egentligen inget om knivar men mina gamla sunkiga knivar är helslöa och ligger klasser under allt annat jag har i köket.

Med vänlig hälsning
Peter


Kul att du och Sprotis slog till!

Men brödkniven, njaee, inte riktigt min favvo. Jag har iofs inte hållt i den. Men Xlines handtag kanske är sköna, det ser lite ut som det. Jag föredrar brödknivar som är lite mer böjda (även om den nu nu köper är något böjd). Den ser ut att ha en ny sorts slipning.

Min budgetfavoritbrödkniv är:
Victorinox tårtkniv, många kockar kör denna till i princip allt. Bra att skära tomater med!
Bild
Jag har varianten med rosenträhandtag, men det är mer opraktiskt.


Min favoritbrödkniv är
Zwilling Pro "10" Ultimate Bread Knife"
Bild
Den är helt BRUTAL! Riktigt manlig, skön att hålla i.

Denna kan man skära stekar med AVSEVÄRT bättre och tunnare skivor kött med än med en tranchérkniv! 8O :)
Skär bröd lätt. Den är så lång också så att man kan skära breda bröd bra.

Rent allmänt så vill jag helst hålla i knivar innan jag köper, för att känna om de känns rätt. Ibland kan de se ut som "rätt" men känns ändå fel.

Hoppas du blir nöjd med inköpen!

För framtiden kan du tänka på att satsa på våtslipstenar. Ibland kan man hitta billigt om man håller ögonen öppna. Men det kan bli jävligt nördigt det med, som det mesta!
//Johan Lindroos

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger
 
Inlägg: 9627
Blev medlem: 2003-09-17
Ort: Stockholm

Re: Black Friday

Inläggav Johan_Lindroos » 2017-11-26 22:10

sportbilsentusiasten skrev:
Johan_Lindroos skrev:Här hittas dessa knivar:
https://knifeo.com/black-friday/wusthof ... l?___SID=U

https://knifeo.com/black-friday/wusthof ... l?___SID=U

Jag slog till på båda dessa, fast jag egentligen inte behöver någon av dem. Den stora nya ska jag ha hemma och den gamla får då vara på landet. Dotra min kommer få samma setup i julklapp så hon kan skära på i tjugofem år + hon också! :D

Mycket bra tips!!
Även jag köper ett set till min dotter. Säg inget till henne :wink:



Kul, hoppas hon blir glad!
Tänk på att knivar är otur att ge bort i present! 8O Du eliminerar otursskrocket med att tejpa på ett mynt på varje kniv! :wink:
Helt nödvändigt! :idea:
//Johan Lindroos

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger
 
Inlägg: 9627
Blev medlem: 2003-09-17
Ort: Stockholm

Re: Black Friday

Inläggav Johan_Lindroos » 2017-11-26 22:15

Laila skrev:
Waxxarn skrev:Det är slipvinkeln på eggen. Japanska knivar har c:a 15 grader och europeiska knivar runt 20—25 grader

Tack Waxxarn, men det var själva uttrycket "brantare/flackare" som var/är problematiskt för maj. Jmf "brantare/mindre brant" som jag tyder uttrycket som . . . typ. :wink: :oops:



Eeeh ja, lite tvetydigt kanske. Det beror liksom på vilket håll man kollar från. Typ. Jag kunde inte komma på något bättre att skriva o det gick lite fort. Men du har fått svar lite högre upp så alles klar, va? Japansk slipning = spetsigare än europeisk slipning.
//Johan Lindroos

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger
 
Inlägg: 9627
Blev medlem: 2003-09-17
Ort: Stockholm

Re: Black Friday

Inläggav Johan_Lindroos » 2017-11-26 22:21

FBK skrev:MYCKET bra tips Johan, bra knivar är sällan man läser om. För egen del så del så blev det 9 filmer ifrån 2016-2017 ifrån Discshop (500kr)dvs vad plånboken tålde. Hade jag haft råd så hade jag köpt Sony UBP-X800 som kostade under hälften av nypriset 8O .


Tack! :D

Var hittar man Sonyspelaren? Egentligen är jag lite sugen på en Panasonic. För tillfället kör jag med en Xbox One S.
//Johan Lindroos

Nästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster