Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav DVD-ai » 2018-10-18 17:21

Efter en uppdatering som kom för någon dag, sedan så fungerar det lite bättre, dock ej helt tillfredsställande.
Jag kan fortfarande inte lite på vissa funktioner i Spotify via min Yamaha, som t. Ex. "lägg i kö" fungerar mycket sporadiskt oavsett om jag kör platta eller telefon / Apple vs Android.

Men jag orkar inte bry mig så mycket, den funktionen är inte så viktig för mig och i övrigt fungerar det bra nu.
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Nutti
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 2018-10-12
Ort: Gällivare

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav Nutti » 2018-10-19 10:33

Appen i sig är snabb att navigera i, jag kan tänka mig att den fungerar kanon mot nas.

Med qobuz fungerar det också perfekt.

Med Spotify fungerar det också bra förutom att appen Spotify gör för stora steg när man ställer volymen, ställer jag däremot volymen med fjärren eller i music cast appen fungerar det bra även med Spotify.

Med deezer laggar det en del.
Med tidal får man vänta 2-5 sekunder mellan varje klick.

Med yamahan i sig känner jag mig rätt nöjd ändå. Den låter bra och appar brukar ha en tendens att bli bättre med tiden. 8)

yourhighness
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 2019-01-30

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav yourhighness » 2019-01-31 18:01

Har sett att många skrivet att det inte går att spola i appen?


Håll nere >>I så spolar den som vanlig >> knapp.

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav Tangband » 2019-01-31 19:42

Tips till alla: kom ihåg att ställa in ljudet på ”direct” i appen musiccast.
Menyn finns under ”avancerade inställningar”.
Jag hade fipplat med menyerna i går och gjorde några högtalarmätningar idag, det visade sig att menyn stod på floorstander och auto ( en funktion under eq-möjligheter ) , samt ingen ”direct ” intryckt.

Det mätte INTE rakt :) . Trodde högtalarna gått sönder då jag såg sinus-svepet :D

Efter jag tryckt in ”direct ” i appen blev kurvorna raka och fina igen då jag mätte.

Då man väl ställt in behåller yamahan inställningarna tills man går in och ändrar- även om strömmen bryts.

Användarvisningsbild
CODY
 
Inlägg: 10003
Blev medlem: 2008-06-23
Ort: étoile

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav CODY » 2019-01-31 20:21

Tangband - är du lika nöjd så här en tid efter med din yamma? Jag menar ljudmässigt :)
Oh, by jingo!

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav Tangband » 2019-01-31 21:00

Jag tycker yamahan via pre out och som försteg och musik via NAS med twonky eller minimserver låter lika bra som den naim-streamer jag hade förut. Det finns möjligen lite skillnader. Yamahan låter möjligen lite slankare och mer lik Linns DS-spelare. Men det är svårt med jämförelser då jag inte testat två apparater samtidigt. Jag tycker även det är bra att den fungerar såpass stabilt som den gör via wi-fi.
En stor förbättring mot Squeezebox på den punkten, som jag också haft.

Det jag inte gillar med apparaten är den lilla fjärren , som är okänslig i knapparna med dålig respons.
Men en sån här apparat styrs nog bäst med smartphone eller iPad och här tycker jag det fungerar bra.
En annan sak som hade varit väldigt bra vore en digital ingång in i apparaten i form av hdmi- yamahan har ingen sådan kontakt. Jag kör Apple TV 3 och den har optiskt utgång så det fungerar bra då jag kör film 2-kanaligt genom yamahan. Men om jag skulle skaffa en Apple TV 4 eller 5 behöver jag en hdmi ingång.

Kraniet har varit här och lyssnat samt provat funktionen med musiccast så det kanske är bäst att fråga honom vad han tyckte om funktionen och snabbheten :) .

Nej , det finns inga tankar på att byta ut den för mig .

Användarvisningsbild
CODY
 
Inlägg: 10003
Blev medlem: 2008-06-23
Ort: étoile

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav CODY » 2019-01-31 21:04

Det är ett gott betyg! Att saker blir krångliga och obegripliga i den digitala sfären är regel och gäller det mesta.
Oh, by jingo!

Användarvisningsbild
dewpo
 
Inlägg: 5175
Blev medlem: 2016-08-01

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav dewpo » 2019-01-31 21:46

Tangband skrev: Jag kör Apple TV 3 och den har optiskt utgång så det fungerar bra då jag kör film 2-kanaligt genom yamahan. Men om jag skulle skaffa en Apple TV 4 eller 5 behöver jag en hdmi ingång.

Är du säker på det? Min Tv släpper vidare ljudet den tar in via hdmi vidare till optiska utgången.
Jag har min Shield kopplad via hdmi till min Tv , Och tar ut ljudet via Tv´n till min förstärkare,
Till och med dolby digital går igenom!
Framtiden är här... men har den blivit som vi önskade den?
Läs innan du beaktar Disclaimer-> https://docs.google.com/document/d/1r6nhk1SOIF9_WThdKJTa5q4e-4MKohMeitCpN2yEhrc/edit?usp=sharing

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav Tangband » 2019-01-31 22:11

dewpo skrev:
Tangband skrev: Jag kör Apple TV 3 och den har optiskt utgång så det fungerar bra då jag kör film 2-kanaligt genom yamahan. Men om jag skulle skaffa en Apple TV 4 eller 5 behöver jag en hdmi ingång.

Är du säker på det? Min Tv släpper vidare ljudet den tar in via hdmi vidare till optiska utgången.
Jag har min Shield kopplad via hdmi till min Tv , Och tar ut ljudet via Tv´n till min förstärkare,
Till och med dolby digital går igenom!


Aha, det var ju intressant :D

Nutti
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 2018-10-12
Ort: Gällivare

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav Nutti » 2019-02-01 20:46

Tangband skrev:
dewpo skrev:
Tangband skrev: Jag kör Apple TV 3 och den har optiskt utgång så det fungerar bra då jag kör film 2-kanaligt genom yamahan. Men om jag skulle skaffa en Apple TV 4 eller 5 behöver jag en hdmi ingång.

Är du säker på det? Min Tv släpper vidare ljudet den tar in via hdmi vidare till optiska utgången.
Jag har min Shield kopplad via hdmi till min Tv , Och tar ut ljudet via Tv´n till min förstärkare,
Till och med dolby digital går igenom!


Aha, det var ju intressant :D


Det fungerar även bra att skicka ljudet via airplay så slipper du kablar! :lol:

Nutti
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 2018-10-12
Ort: Gällivare

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav Nutti » 2019-02-01 20:55

Nu har jag hunnit ha min yamaha i några månader och jag gillar den mer idag än i början. Använder den mest till spotify men har även testat att använda den med skivspelaren. Har provat att använda den som tv ljud, då har jag skickat ljudet från apple tv till yamahan via airplay och det fungerar bra men jag har stereon efter en annan vägg än tvn så jag har bara provat att det fungerar.

Med hdmi hade den uppfyllt alla mina önskningar. Men måste skaffa en mindre tv först så stereon får plats bredvid tvn.

Användarvisningsbild
cy_berg
 
Inlägg: 33
Blev medlem: 2007-12-27
Ort: Brodda

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav cy_berg » 2019-09-04 17:43

Jag köpte en WXC-50 förra veckan och har en fråga: Jag vill komma åt web-gränssnittet för att kunna justera vissa inställningar. Enligt deras manual ska detta funka även i Safari (Mac), men aktuell version av Safari saknar stöd för Bonjour. Är det någon som vet hur man kommer åt WXC-50 från en Mac, och vilken browser i så fall?

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav Tangband » 2019-09-04 18:51

Nutti skrev:
Tangband skrev:
dewpo skrev:Är du säker på det? Min Tv släpper vidare ljudet den tar in via hdmi vidare till optiska utgången.
Jag har min Shield kopplad via hdmi till min Tv , Och tar ut ljudet via Tv´n till min förstärkare,
Till och med dolby digital går igenom!


Aha, det var ju intressant :D


Det fungerar även bra att skicka ljudet via airplay så slipper du kablar! :lol:


Jag har precis testat att skicka filmljudet via AirPlay från Apple TV 3 till yamahan i två timmar och det fungerar klockrent ! Inga dropouts eller andra fel. Och ljudsynken är perfekt.
Det innebär för alla med Apple TV 4 eller 5 som saknar optisk utgång att det är möjligt att köra digitalt filmljud till Yamaha wxc50 . Goda nyheter, då kan jag köpa en Apple TV 5. :)

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav Tangband » 2019-09-05 07:40

Här är white papers angående jitterreduceringen i Sabre dacarna 9006, 9007, 9008. Yamahan använder 9006.
http://www.esstech.com/files/4314/4095/4318/sabrewp.pdf

Användarvisningsbild
Lassen
 
Inlägg: 234
Blev medlem: 2003-09-15
Ort: Karlstad

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav Lassen » 2019-09-08 09:40

cy_berg skrev:Jag köpte en WXC-50 förra veckan och har en fråga: Jag vill komma åt web-gränssnittet för att kunna justera vissa inställningar. Enligt deras manual ska detta funka även i Safari (Mac), men aktuell version av Safari saknar stöd för Bonjour. Är det någon som vet hur man kommer åt WXC-50 från en Mac, och vilken browser i så fall?


Jag gick in i min via web (pc) men har för mig att jag inte kunde göra mer där än i appen... men kan minnas fel. Ville göra ändringar i nätverksinställningar. Nåja, det var kanske inget svar på frågan.

För övrigt är även jag mkt nöjd med min, förutom medföljande fjärr.

Användarvisningsbild
cy_berg
 
Inlägg: 33
Blev medlem: 2007-12-27
Ort: Brodda

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav cy_berg » 2019-09-08 17:45

Lassen skrev:
cy_berg skrev:Jag köpte en WXC-50 förra veckan och har en fråga: Jag vill komma åt web-gränssnittet för att kunna justera vissa inställningar. Enligt deras manual ska detta funka även i Safari (Mac), men aktuell version av Safari saknar stöd för Bonjour. Är det någon som vet hur man kommer åt WXC-50 från en Mac, och vilken browser i så fall?


Jag gick in i min via web (pc) men har för mig att jag inte kunde göra mer där än i appen... men kan minnas fel. Ville göra ändringar i nätverksinställningar. Nåja, det var kanske inget svar på frågan.

För övrigt är även jag mkt nöjd med min, förutom medföljande fjärr.


Ah, tack för det! Grejen är att appen strulade när jag skulle installera den så jag körde direkt via Spotify istället (som själv detekterade enheten). Nu installerade jag klart appen och nu ser jag att man kommer åt de avancerade inställningarna även i den så att jag slipper strula med att koppla upp min MacBook :D

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav Tangband » 2019-11-18 11:45

En bra grej som kommit rätt nyligt med en ny uppgradering är att volymvisningen med siffror visas då man spelar flac :)
Bra då man vill ställa in volymen exakt, eller då man vill jämföra apparater.
Nederst visas volymen på 116 med Shelby Lynne.

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav DVD-ai » 2019-11-18 12:17

Jag har konstaterat att när jag använder Tidal appen i Yamahan så får jag skumma bi-ljud.
Använder jag tidal appen i plattan och Airplay så finns ej detta bi-ljud.
Detta ska undersökas nogrannare, men måste bero på något i mjukvaran i Yamaha?!
I sådant fall äe mitt betyg på denna pryl såhär långt: IG!
Mjukvaran är en katastrof på fler än ett sätt tydligen!
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav Tangband » 2019-11-18 12:42

DVD-ai skrev:Jag har konstaterat att när jag använder Tidal appen i Yamahan så får jag skumma bi-ljud.
Använder jag tidal appen i plattan och Airplay så finns ej detta bi-ljud.
Detta ska undersökas nogrannare, men måste bero på något i mjukvaran i Yamaha?!
I sådant fall äe mitt betyg på denna pryl såhär långt: IG!
Mjukvaran är en katastrof på fler än ett sätt tydligen!


Hmm...Är det fler som har problem med den inbyggda menyn för TIDAL i musiccast för Yamaha wxc50 ?
Isådanafall är det synd. Ett sätt att komma förbi eventuell problem är att köra TIDALS egen app med iPad via AirPlay till yamahan , men det borde inte behövas :? .

Spotify connect i musiccast fungerar som det ska- väldigt bra och snabbt. Likaså serverspelning med FLAC. Det är i klass med Linns DS-spelare på den fronten, handhavandemässigt. Jag använder trådlös router och wi-fi till yamahan och upplever aldrig dropouts. Inte ens med 96 kHz 20 bitars material från NASen. På det sättet är spelaren betydligt stabilare än squeezebox.

Användarvisningsbild
lemmts
 
Inlägg: 410
Blev medlem: 2006-10-20
Ort: Stockholm

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav lemmts » 2019-11-18 18:26

Jag har stora problem med att Yamahan tappar kontakten med mitt Synology NAS. Har gett upp och går nu omvägen via Sonos, som aldrig tappar kontakten. Problemet löstes inte med senaste uppdateringen.

Användarvisningsbild
RSG
 
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-01-30
Ort: Västerås

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav RSG » 2019-11-18 19:44

Jag har inte märkt av några biljud via Yamaha appen (android).
Att appen är irriterande seg mellan varven däremot, men det kan hänga ihop med att Samsung plattan börjar få några år på nacken.

WXC-MiniDSP-slutsteg.

Vilken typ av biljud?

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav Tangband » 2019-11-19 09:37

lemmts skrev:Jag har stora problem med att Yamahan tappar kontakten med mitt Synology NAS. Har gett upp och går nu omvägen via Sonos, som aldrig tappar kontakten. Problemet löstes inte med senaste uppdateringen.


Har du testat twonkymedia eller minim-server ? Dessa har fungerat klockrent hos mig.

Frisk
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2008-10-27

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav Frisk » 2019-11-19 10:13

Min synology nas funkar helt problemfritt mot Yamahan, trots wifi-anslitning.

Tänkte svara att jag inte hade siffror på min volymkontroll, men upptäckte att det fanns en ny version. Rejält lyft i flytet av appen, mycket bättre respons vid bläddring på NASen!

Användarvisningsbild
RSG
 
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-01-30
Ort: Västerås

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav RSG » 2019-11-19 20:21

Frisk skrev:Min synology nas funkar helt problemfritt mot Yamahan, trots wifi-anslitning.

Tänkte svara att jag inte hade siffror på min volymkontroll, men upptäckte att det fanns en ny version. Rejält lyft i flytet av appen, mycket bättre respons vid bläddring på NASen!


Och det var jag tvungen att gå in i playbutiken för att se...
Tack för tipset (även om det inte gjorde underverk på min platta så blev det åtminston lite bättre)!

/Johan

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav DVD-ai » 2019-11-19 21:07

Experiment pågår, vi har nu börjat misstänka att Yamahan ej pallar kraftig utstyrning i basen när det spelas upp Tidal direkt via deras egen app.
När all hantering sköts av Yamaha alltså.
Men det går bra när samma låt spelas från Tidal appen och sedan via Airplay tillYamaha...

Ljudet kan bäst beskrivas som en sammal ringsignal (ej klocka) eller typ ett ljud från någon variant av skrivare.

Låtarna som jag uppmärksammat detta mest på är följande.

Frank Bretschneider - Strobe room, blue: ultramarin (ca 59s in)
Samma artist, men med låten - Mass, Blue: Alumnate, ventilator
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
lemmts
 
Inlägg: 410
Blev medlem: 2006-10-20
Ort: Stockholm

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav lemmts » 2019-11-19 21:43

Tangband skrev:
lemmts skrev:Jag har stora problem med att Yamahan tappar kontakten med mitt Synology NAS. Har gett upp och går nu omvägen via Sonos, som aldrig tappar kontakten. Problemet löstes inte med senaste uppdateringen.


Har du testat twonkymedia eller minim-server ? Dessa har fungerat klockrent hos mig.


Jag har testat Minim-server och någon annan också, och det var lika illa. Vet inte om det beror på att NAS har några år på nacken. Men firmware är uppgraderad till senaste versionen

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger
 
Inlägg: 9638
Blev medlem: 2003-09-17
Ort: Stockholm

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav Johan_Lindroos » 2019-11-19 22:20

DVD-ai skrev:Experiment pågår, vi har nu börjat misstänka att Yamahan ej pallar kraftig utstyrning i basen när det spelas upp Tidal direkt via deras egen app.
När all hantering sköts av Yamaha alltså.
Men det går bra när samma låt spelas från Tidal appen och sedan via Airplay tillYamaha...

Ljudet kan bäst beskrivas som en sammal ringsignal (ej klocka) eller typ ett ljud från någon variant av skrivare.

Låtarna som jag uppmärksammat detta mest på är följande.

Frank Bretschneider - Strobe room, blue: ultramarin (ca 59s in)
Samma artist, men med låten - Mass, Blue: Alumnate, ventilator


Man skulle kunna testa beteendet genom att spela in signalen ut från WXC-50 på dess S/PDIF-utgång och sedan jämföra med originalfilen i t.ex. ett ljudredigeringsprogram.
//Johan Lindroos

Frisk
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2008-10-27

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav Frisk » 2019-11-19 22:38

DVD-ai skrev:Experiment pågår, vi har nu börjat misstänka att Yamahan ej pallar kraftig utstyrning i basen när det spelas upp Tidal direkt via deras egen app.
När all hantering sköts av Yamaha alltså.
Men det går bra när samma låt spelas från Tidal appen och sedan via Airplay tillYamaha...

Ljudet kan bäst beskrivas som en sammal ringsignal (ej klocka) eller typ ett ljud från någon variant av skrivare.

Låtarna som jag uppmärksammat detta mest på är följande.

Frank Bretschneider - Strobe room, blue: ultramarin (ca 59s in)
Samma artist, men med låten - Mass, Blue: Alumnate, ventilator


Vad har du ställt för max volym på Yamahan generellt och på Tidal? Finns väl möjlighet att ställa båda över 0dB om jag minns rätt?
Bilagor
Screenshot_20191119-213414_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20191119-213414_Samsung Internet.jpg (236.1 KiB) Visad 6296 gånger
Screenshot_20191119-213344_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20191119-213344_Samsung Internet.jpg (447.13 KiB) Visad 6296 gånger

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav DVD-ai » 2019-11-20 09:04

Johan_Lindroos skrev:
DVD-ai skrev:Experiment pågår, vi har nu börjat misstänka att Yamahan ej pallar kraftig utstyrning i basen när det spelas upp Tidal direkt via deras egen app.
När all hantering sköts av Yamaha alltså.
Men det går bra när samma låt spelas från Tidal appen och sedan via Airplay tillYamaha...

Ljudet kan bäst beskrivas som en sammal ringsignal (ej klocka) eller typ ett ljud från någon variant av skrivare.

Låtarna som jag uppmärksammat detta mest på är följande.

Frank Bretschneider - Strobe room, blue: ultramarin (ca 59s in)
Samma artist, men med låten - Mass, Blue: Alumnate, ventilator


Man skulle kunna testa beteendet genom att spela in signalen ut från WXC-50 på dess S/PDIF-utgång och sedan jämföra med originalfilen i t.ex. ett ljudredigeringsprogram.


Mjo det kan man absolut göra, då kanske man kan få ledtrådar till ljudets uppkomst?
För frågan är ju vad som orsakar detta märkliga ljud och bara när jag använder Yamaha's egen Tidal app.
Jag vet att det ljudet inte ska finnas där :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav DVD-ai » 2019-11-20 09:06

Frisk skrev:
DVD-ai skrev:Experiment pågår, vi har nu börjat misstänka att Yamahan ej pallar kraftig utstyrning i basen när det spelas upp Tidal direkt via deras egen app.
När all hantering sköts av Yamaha alltså.
Men det går bra när samma låt spelas från Tidal appen och sedan via Airplay tillYamaha...

Ljudet kan bäst beskrivas som en sammal ringsignal (ej klocka) eller typ ett ljud från någon variant av skrivare.

Låtarna som jag uppmärksammat detta mest på är följande.

Frank Bretschneider - Strobe room, blue: ultramarin (ca 59s in)
Samma artist, men med låten - Mass, Blue: Alumnate, ventilator


Vad har du ställt för max volym på Yamahan generellt och på Tidal? Finns väl möjlighet att ställa båda över 0dB om jag minns rätt?


Allt står på +/-0 :)

Har du möjlighet att prova dessa låtar på samma sätt och jämföra?
För jag undrar om något är kasst med just min Yamaha eller om det är ett bettenden som återfinns på flera exemplar.
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 18 gäster