Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15183
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav Harryup » 2017-12-05 15:04

oivavoi skrev:
Harryup skrev:
Tangband skrev:
Sonos connect har de testat samt oppo sonica. Den senare kunde detekteras men de skriver att en firmwareuppgradering kanske kan göra den bättre. Sonos kunde detekteras på viss material i basområdet men överlag lät den väldigt bra.


Har en Sonos connect själv, använder den till Spotify i trädgården normalt sett. Trevlig hantering trist hårdvara. Max 65000 låtar och 16/44 om man kör Sonos programvara. Går att köra direkt ifrån Spotify. Tycker den låter väldigt snällt och passar för bakgrundsmusik.

/Harryup


For de av oss som har så dårlig hørsel at vi ikke kan høre skilnad på 16/44 og hi-rez fungerer det likevel ganske ok.


Ingen aning, köpte inte min för att jag skulle ha den att lyssna seriöst med utan bara för slätstruken bakgrundsmusik och det funkar den utmärkt på. Jag gillar produkten man vet ingen som köpt den som bra mediaspelare. Är alldeles för begränsad när det gäller format och upplösning enligt mitt tycke då jag vill kunna välja det mest välljudande inspelningen i princip oavsett format om jag lyssnar seriöst.

/Harryup

oivavoi
 
Inlägg: 107
Blev medlem: 2017-05-01

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav oivavoi » 2017-12-05 15:12

Harryup skrev:
oivavoi skrev:
Harryup skrev:
Har en Sonos connect själv, använder den till Spotify i trädgården normalt sett. Trevlig hantering trist hårdvara. Max 65000 låtar och 16/44 om man kör Sonos programvara. Går att köra direkt ifrån Spotify. Tycker den låter väldigt snällt och passar för bakgrundsmusik.

/Harryup


For de av oss som har så dårlig hørsel at vi ikke kan høre skilnad på 16/44 og hi-rez fungerer det likevel ganske ok.


Ingen aning, köpte inte min för att jag skulle ha den att lyssna seriöst med utan bara för slätstruken bakgrundsmusik och det funkar den utmärkt på. Jag gillar produkten man vet ingen som köpt den som bra mediaspelare. Är alldeles för begränsad när det gäller format och upplösning enligt mitt tycke då jag vill kunna välja det mest välljudande inspelningen i princip oavsett format om jag lyssnar seriöst.

/Harryup


Ok, forstår. Selv musikere og audio engineers har jo problemer med å skilje 16-bit fra 24-bit (faktisk er det svårt å skilje 256 kbs fra 16-bit til og med). Men det er et poeng at noen innspillinger kanskje bare finns i 24-bit.

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger
 
Inlägg: 9627
Blev medlem: 2003-09-17
Ort: Stockholm

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav Johan_Lindroos » 2017-12-05 17:00

oivavoi skrev:
Harryup skrev:
Tangband skrev:
Sonos connect har de testat samt oppo sonica. Den senare kunde detekteras men de skriver att en firmwareuppgradering kanske kan göra den bättre. Sonos kunde detekteras på viss material i basområdet men överlag lät den väldigt bra.


Har en Sonos connect själv, använder den till Spotify i trädgården normalt sett. Trevlig hantering trist hårdvara. Max 65000 låtar och 16/44 om man kör Sonos programvara. Går att köra direkt ifrån Spotify. Tycker den låter väldigt snällt och passar för bakgrundsmusik.

/Harryup


For de av oss som har så dårlig hørsel at vi ikke kan høre skilnad på 16/44 og hi-rez fungerer det likevel ganske ok.


Det är inte nödvändigtvis så att det är vår hörgräns för höga frekvenser som är det viktiga. Mer viktigt kan vara att D/A-omvandlaren slipper samplingsfrekvensomvandla, alltså att DAC:en kan spela upp den samplingsfrekvens som filen är ursprungligen lagrad som. Samplingsfrekvensomvandling som exempelvis görs av olika operativsystem kan vara förhållandevis enkla att höra skillnad på om det görs eller om filen kan hanteras utan samplingsfrekvensomvandling.
//Johan Lindroos

oivavoi
 
Inlägg: 107
Blev medlem: 2017-05-01

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav oivavoi » 2017-12-05 18:11

Johan_Lindroos skrev:
oivavoi skrev:
Harryup skrev:
Har en Sonos connect själv, använder den till Spotify i trädgården normalt sett. Trevlig hantering trist hårdvara. Max 65000 låtar och 16/44 om man kör Sonos programvara. Går att köra direkt ifrån Spotify. Tycker den låter väldigt snällt och passar för bakgrundsmusik.

/Harryup


For de av oss som har så dårlig hørsel at vi ikke kan høre skilnad på 16/44 og hi-rez fungerer det likevel ganske ok.


Det är inte nödvändigtvis så att det är vår hörgräns för höga frekvenser som är det viktiga. Mer viktigt kan vara att D/A-omvandlaren slipper samplingsfrekvensomvandla, alltså att DAC:en kan spela upp den samplingsfrekvens som filen är ursprungligen lagrad som. Samplingsfrekvensomvandling som exempelvis görs av olika operativsystem kan vara förhållandevis enkla att höra skillnad på om det görs eller om filen kan hanteras utan samplingsfrekvensomvandling.


Godt poeng. Det har du nok rett i. Ikke noe problem for meg, fordi jeg antigen lyssnar på Tidal, eller på CDer som jeg har rippet selv. Men hvor stort problem er dette i praktiken? Det er et problem om man har mange filer i 24-bit. Men annars?

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav Tangband » 2017-12-05 18:24

oivavoi skrev:
Tangband skrev:
oivavoi skrev:Wow! Veldig interessant. Vet hva jeg ønsker meg til jul i år :)

Jeg blir litt nyfiken: Hur ser resultatene ut for Sonos connect, som testes i samme nummer?

Skulle ønske det var mulig å lese MoLT her i Norge! (enten i papir eller digitalt)


Sonos connect kunde detekteras med en svag färgning i basområdet på visst material.
Frekvensgång : 10 Hz -20000hz ( -0,81 db vid 10 Hz och -0,53 db vid 20000 Hz.)


Takk! Benyttet de seg av de analoge eller digitale utgangene på disse streamerne? Eller både analog og digital?

Fanns d mätrapporter for jitter også?


Analogt ut, ingen mätning av ev jitter skrevs det om.

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav Tangband » 2017-12-05 18:27

Harryup skrev:
oivavoi skrev:
Harryup skrev:
Har en Sonos connect själv, använder den till Spotify i trädgården normalt sett. Trevlig hantering trist hårdvara. Max 65000 låtar och 16/44 om man kör Sonos programvara. Går att köra direkt ifrån Spotify. Tycker den låter väldigt snällt och passar för bakgrundsmusik.

/Harryup


For de av oss som har så dårlig hørsel at vi ikke kan høre skilnad på 16/44 og hi-rez fungerer det likevel ganske ok.


Ingen aning, köpte inte min för att jag skulle ha den att lyssna seriöst med utan bara för slätstruken bakgrundsmusik och det funkar den utmärkt på. Jag gillar produkten man vet ingen som köpt den som bra mediaspelare. Är alldeles för begränsad när det gäller format och upplösning enligt mitt tycke då jag vill kunna välja det mest välljudande inspelningen i princip oavsett format om jag lyssnar seriöst.

/Harryup


Sonos connect hade låg färgning generellt. Avvikelsen som kunde höras på visst material skrivs det om såhär:
”vi upplevde att originalljudet , det vill säga ljudet före Sonos connect , hade en liten aning mer kraft i basen ”

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav Tangband » 2017-12-05 20:28

Elfsberg skrev:Av allt att dömma verkar den göra det mesta rätt, och väldigt lite fel.


Jag gissar att Denon, Pioneer och de andra japanska märkena snart följer efter ( och i samma prisklass ). Jag tror många konsumenter vill ha olika digitala in och utgångar på sina förstegs-reglerade streamers.

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15183
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav Harryup » 2017-12-05 22:17

Min gissning är att det inte är hur många som helst som vill ha billiga streamers då det går bra till Chromecast Audio och Apple TV. Och de som har lite större samlingar vill säkert inte betala för mycket men den verkar nog i sammanhanget lite enkel och billig i mångas ögon. Så jag skulle inte bli förvånad om de som vill ha billiga grejor gärna skall ha dom ännu billigare och gärna inbyggt eller i princip inbyggt.

/Harryup

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav Tangband » 2017-12-06 07:54

Harryup skrev:Min gissning är att det inte är hur många som helst som vill ha billiga streamers då det går bra till Chromecast Audio och Apple TV. Och de som har lite större samlingar vill säkert inte betala för mycket men den verkar nog i sammanhanget lite enkel och billig i mångas ögon. Så jag skulle inte bli förvånad om de som vill ha billiga grejor gärna skall ha dom ännu billigare och gärna inbyggt eller i princip inbyggt.

/Harryup


Det som är kul med denna produkt är att den har alla funktioner många vill ha, ett försteg, förmåga att spela upp högupplöst ljud, fungerar som nätverkspelare med digitala in och utgångar, har fjärr. Kommer i metallåda. Kostar inte för mycket. Att den dessutom inte kunde detekteras i F/E testet innebär dessutom att den låter väldigt bra, inte bara bra för priset, utan oavsett pris. Utförandet på apparaten verkar heller inte billigt, bara priset på den.

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15183
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav Harryup » 2017-12-06 10:40

Att en grunka "klarar" en F/E-test påverkar nog extremt få utanför faktiskt och LTS. Det som för mig personligen gör den ointressant är att den inte stödjer Roon och inte har USB varken in eller ut. Men det är säkert en pryl som en del gillar, men skall man köra den som en Spotify Connect kan man ju lika gärna köra en AppleTV om man har inkopplingsmöjligheter för en sådan eller ChromeCast Audio.

/Harryup

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav RogerGustavsson » 2017-12-06 11:15

Apple TV omvandlar väl till 16/48, åtminstone i tidigare versioner och det kan vara av ondo. Apple Airport Express omvandlar till16/44.1, vilket är en fördel om man kör Spotify/Tidal. Då tycker jag Yamaha WXC-50 är mera allsidig och dessutom är den ett försteg med flera inkopplingsmöjligheter. Till Apple-grunkorna behöver man annat runt omkring för samma funktion. Jag kör Tidal/Spotify till Apple Airport Express (i vänsterkant) kopplad optiskt till min Audiolab 8200 CDQ.

Bild

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!
 
Inlägg: 37552
Blev medlem: 2004-03-03
Ort: oakustisk

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav Svante » 2017-12-06 11:24

Johan_Lindroos skrev:
oivavoi skrev:
Harryup skrev:
Har en Sonos connect själv, använder den till Spotify i trädgården normalt sett. Trevlig hantering trist hårdvara. Max 65000 låtar och 16/44 om man kör Sonos programvara. Går att köra direkt ifrån Spotify. Tycker den låter väldigt snällt och passar för bakgrundsmusik.

/Harryup


For de av oss som har så dårlig hørsel at vi ikke kan høre skilnad på 16/44 og hi-rez fungerer det likevel ganske ok.


Det är inte nödvändigtvis så att det är vår hörgräns för höga frekvenser som är det viktiga. Mer viktigt kan vara att D/A-omvandlaren slipper samplingsfrekvensomvandla, alltså att DAC:en kan spela upp den samplingsfrekvens som filen är ursprungligen lagrad som. Samplingsfrekvensomvandling som exempelvis görs av olika operativsystem kan vara förhållandevis enkla att höra skillnad på om det görs eller om filen kan hanteras utan samplingsfrekvensomvandling.


Ja, samplingsfrekvensomvandling kan vara extremt olika bra. Den som fanns i Windows Vista var väl ett bottennapp, men det finns också omvandling som är helt oproblematisk att använda. Faktum är att nästan alla AD- och DA-omvandlare idag omvandlar samplingsfrekvensen eftersom de som regel är översamplande. Och det gör dem bättre än vad man skulle kunna göra utan översampling.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav Tangband » 2017-12-06 14:45

153E9D8D-27AB-4C8B-9045-2A4E4C122058.png
95A01D67-2056-4991-B6FB-09FDBF25E590.png
Harryup skrev:Att en grunka "klarar" en F/E-test påverkar nog extremt få utanför faktiskt och LTS. Det som för mig personligen gör den ointressant är att den inte stödjer Roon och inte har USB varken in eller ut. Men det är säkert en pryl som en del gillar, men skall man köra den som en Spotify Connect kan man ju lika gärna köra en AppleTV om man har inkopplingsmöjligheter för en sådan eller ChromeCast Audio.

/Harryup


Den har ju USB ingång.

Den använder Yamahan musiccast system som verkar bra, några bilder från nätet:

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!
 
Inlägg: 37552
Blev medlem: 2004-03-03
Ort: oakustisk

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav Svante » 2017-12-06 14:50

Tangband skrev:Den har ju USB ingång.


Nä. Den har ett uttag för USB-minne, men jag ser inget uttag för anslutning via USB till PC.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15183
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav Harryup » 2017-12-06 16:12

Så uppfattade jag den också och det känns begränsat idag.

/Harryup

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav Tangband » 2017-12-06 16:35

IMG_6532.JPG
Harryup skrev:Så uppfattade jag den också och det känns begränsat idag.

/Harryup


Men enheten har ju även en network kontakt som man väl bör kunna koppla till en dator eller NAS alt router ?

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15183
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav Harryup » 2017-12-06 17:29

Personligen skulle jag vilja kunna koppla en streamer till dac via USB.

/Harryup

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav Tangband » 2017-12-06 18:11

Harryup skrev:Att en grunka "klarar" en F/E-test påverkar nog extremt få utanför faktiskt och LTS. Det som för mig personligen gör den ointressant är att den inte stödjer Roon och inte har USB varken in eller ut. Men det är säkert en pryl som en del gillar, men skall man köra den som en Spotify Connect kan man ju lika gärna köra en AppleTV om man har inkopplingsmöjligheter för en sådan eller ChromeCast Audio.

/Harryup


Apple tv har inget analogsteg ut och samplar om till 48 khz. Inget analogt försteg finns.
Chromecast är säkert bra men där har du bara 3,5 mm analog kontakt istället för yamahas dubbla rca, de mätningar jag sett på chromecast är hyfsade men betydligt sämre än yamahas.
Yamahan avkodar FLAC i 24 bit 192 khz . Slutligen så låter troligen yamahan lika bra som de allra bästa apparaterna oavsett pris.
Att den inte kunde detekteras i F/E test adderar till feelgood.

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15183
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav Harryup » 2017-12-06 22:25

Tangband skrev:. Slutligen så låter troligen yamahan lika bra som de allra bästa apparaterna oavsett pris.
Att den inte kunde detekteras i F/E test adderar till feelgood.


Nu vet man ju ifs inte alls det eftersom "låter bäst" är subjektivt. Och personligen så har jag absolut ingen uppfattning om hur den låter. Men utan USB ut så går den fetbort för min del oavsett om nån har hört den eller inte i en test. Dessutom utan möjlighet att styras genom Roon i vart fall just nu så är det också ett minus.

/Harryup

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav Tangband » 2017-12-07 10:32

025D0B23-9A5A-4A30-8D5C-FDCFC11F938F.png
Harryup skrev:
Tangband skrev:. Slutligen så låter troligen yamahan lika bra som de allra bästa apparaterna oavsett pris.
Att den inte kunde detekteras i F/E test adderar till feelgood.


Nu vet man ju ifs inte alls det eftersom "låter bäst" är subjektivt. Och personligen så har jag absolut ingen uppfattning om hur den låter. Men utan USB ut så går den fetbort för min del oavsett om nån har hört den eller inte i en test. Dessutom utan möjlighet att styras genom Roon i vart fall just nu så är det också ett minus.

/Harryup


Naturligtvis är ljudkvalitetsupplevelse subjektivt.
Här kan man läsa mer om Yamaha musiccast appen i en väldigt genomgående review:

http://www.avhub.com.au/product-reviews ... app-410569

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav Tangband » 2017-12-07 10:54

1ADA1F5E-EE45-4D9F-B023-A3C8EFDA034D.jpeg


Här är en bild som visar Yamaha wxc 50 och nätdelen. Det verkar som att en del är switchad och en annan del konventionell med större transformator.

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav Tangband » 2017-12-07 10:58

6BFD1362-6724-426D-9A2C-6D826D2ADC0F.jpeg


...och här syns bl.a. ess Sabre 9006 dacen och processorer.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav RogerGustavsson » 2017-12-07 13:02

Några socklar som är tomma. Är det något som monterats bort för fotot eller finns det optioner för vidare utbyggnad?

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15183
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav Harryup » 2017-12-07 16:44

Tangband skrev:.
Här kan man läsa mer om Yamaha musiccast appen i en väldigt genomgående review:

http://www.avhub.com.au/product-reviews ... app-410569


Personligen så kan jag säga att allt annat än Roon är extremt ointressant om man spelar i flera rum och gillar klassisk och akustisk musik. Mer eller mindre allt annat bygger väldigt mycket på //artist/album/låt dvs pop och sökningar är därefter. Men vill man veta vilka skivor man har som Karajan dirigerat och vidare sökningar av kanske vad mellan 70-75 så har mig veterligen allt annat än Roon grava problem som exempel.
Men fler och fler fabrikat stödjer Roon direkt så kanske Yamaha ansluter sig så småningom.

/Harryup

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger
 
Inlägg: 9627
Blev medlem: 2003-09-17
Ort: Stockholm

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav Johan_Lindroos » 2017-12-07 16:55

RogerGustavsson skrev:Några socklar som är tomma. Är det något som monterats bort för fotot eller finns det optioner för vidare utbyggnad?


De som tagit dessa bilder har lyft bort saker som egentligen ska vara där på plats, bl.a. kablage och en större skärmburk som möjligen innehållet något för det trådlösa WiFi:t. Antagligen är det för att de vill visa lite mer av komponenterna, att liksom inte gröta ned fotot med kablar och skärmburk.

Det finns ju även produkten WXA-50 och där är det några ytterligare anslutningar från "huvudkortet" som går till förstärkeriet.
//Johan Lindroos

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav Tangband » 2017-12-09 17:01

754A2890-B84C-4967-A3E1-D2E6613EF7CF.jpeg
Naturligtvis har jag köpt en. :D
Spelat FLAC några dygn, Spotify connect fungerar väldigt bra. Stabil metalllåda och enkel inkoppling.
Inga dropouts från wifi kopplingen som går till en Qnap NAS som står i ett annat rum, inte heller problem vid 24 bit 96 kHz material. Har inte provat högre upplösning än.
Använder den som försteg/DAC och några små synpunkter angående handhavandet har jag nog.
Under advanced-menyn går det att ställa jitter suppression i tre steg. Ingen guldplätering på RCA out.

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav Tangband » 2017-12-09 20:14

B0B28DA8-1517-4287-95F1-B94B6518A9AD.jpeg
Här är nog den sämsta delen av apparaten. Fjärrkontrollen ser snygg ut, men jag tycker den har lite okänsliga tryckknappar. Som tur är så fungerar volymkontrollen via smartphone eller iPad med musiccast -appen istället helt felfritt.
Och det kanske är lyxigt att det ens följer med en fjärrkontroll till apparaten.
Senast redigerad av Tangband 2017-12-09 20:32, redigerad totalt 1 gång.

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav Tangband » 2017-12-09 20:31

8463FE3C-C508-4F39-8031-F49D09AE83B4.jpeg


Jag har försökt, men hör ingen som helst skillnad på de tre inställningarna för jitter suppression. Det låter rent och klart om inspelningen är bra. Att RCA kontakterna pre out är utan guldplättering innebär att man kanske bör röra kontakterna en gång i halvåret för att undvika kontaktdistorsion. Jag tycker mig också höra en liten förbättring i ljudet med Yamaha mot den AirPort express jag har liggande. Men det kanske är inbillning. Apparaten blir ytterst litet varm vid kontinuerlig drift.

Man kan även välja med en knapp på baksidan om man vill köra fast utnivå ( 2 volt ) från pre out eller utnivå med volymreglering ( 4 volt max ). Jag hör ingen som helst skillnad i ljudkvalitet mellan dessa inställningar, vilket är bra. :)

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav Tangband » 2017-12-11 08:06

319127BF-0CD5-4770-80E8-568469A6E61F.jpeg
7B2AAE3C-C27D-4611-9113-C4C308379E5E.jpeg


Vilka är närmaste alternativen ?

Bluesound node 2 kostar 5300:- och har inte lika många ingångar samt klarar inte AirPlay. Men det sägs att den låter bra.

Cambridge Cxn har nyss prissänkts på hifiklubben från 10000:- till 6995:-, har balanserat ut och en display på fronten.
Dyr men många funktioner för pengarna.

Ingen av dessa har F/E testats så vi vet inte hur bra de egentligen låter.

oivavoi
 
Inlägg: 107
Blev medlem: 2017-05-01

Re: Yamaha wxc 50 streamer tillräckligt bra ?

Inläggav oivavoi » 2017-12-11 19:49

Forresten, litt flere frågor om testet:

Hur ble den koblet til for å utföre f/e-lyssningen? Analog inn og analog ut?
Och benyttet de seg av "preamp" eller "player" mode? Såvidt jeg kan förstå, er player mode uten noen digital signalbehandling, blant annet ingen volumkontroll... mens preamp mode inkluderer digital signalbehandling og volumkontroll. Så hvis den er transparent i preamp mode, MED DSP og volumkontroll, er det enda mer imponerende.

Har fortfarande veldig lyst på denne!

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: BellsnWhistles och 18 gäster