System One W-12 Auto On/off funkar ej som den ska

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

CableMan

System One W-12 Auto On/off funkar ej som den ska

Inläggav CableMan » 2017-12-15 20:54

Hejsan

Köpte mig en System one W-12 på kampanj för några dagar sen som någon här på forumet rekommenderade mig att göra i en annan tråd.

Jag är supernöjd med den och så men det dröjde inte länge tills jag fann ett problem på den. Auto on/off vill inte funka ordentligt. När jag har den på AUTO och spelar musik samtidigt eller film för den delen så stänger den av sig mitt i och den vägrar starta upp sig igen, om jag nu vill ha igång basen igen i autoläget så måste jag höja ganska rejält innan de händer något och även då stänger den av sig efter en stund. Och skulle jag nu stänga av min receiver och starta den igen så måste jag höja ganska rejält med musik eller film föratt den ska starta i autoläget då med. Har testat att ändra lite i inställningarna på receivern med basnivån och det verkar inte funka hur mycket eller lite jag har den på, mer än detta har jag inte testat bortsett från att jag pillat lite på kontrollerna på baslådan lite grann men även där verkar de inte lösa sig.

Jag måste ha den på ON hela föratt problemet inte ska uppstå, finns det nåt jag kan göra eller ska jag kontakta BRL (där jag köpte den) eller är det nåt man får leva med? Vill helst slippa det senare då den är så ny, hade vart mer acceptabelt om den var några år.

Receivern jag har är en Yamaha RX-V650.

Jag hoppas tråden passar i denna del av forumet :)

Tack på förhand :)

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!

Re: System One W-12 Auto On/off funkar ej som den ska

Inläggav shifts » 2017-12-16 11:00

Om du inte vill prata med återförsäljaren, kan du inte undvika det hela genom att strunta i det dåliga autoläget? Om du tror att ditt nya köp är trasigt/dåligt förstår jag däremot inte varför ett hävt köp inte är ett alternativ.
2021 maj på Spotify

vox_1981

Inläggav vox_1981 » 2017-12-16 13:11

Ett vanligt tips är att se till att sub-nivån på receivern inte ligger på minus utan att man håller sig runt 0db och istället höjer/sänker nivån på sub-lådan. Detta för att utsignalen ska vara starkare och därmed "kicka" igång auto-starten.

CableMan

Inläggav CableMan » 2017-12-16 20:03

Jo ett alternativ är ju att skita i de och låta de va så och bara stänga av när jag är borta en längre tid. Men att lämna tillbaks är ett alternativ bara jag som är lite nojjig.

Men tack för tipset, ska testa detta när jag kommer hem igen så återkommer jag :)

CableMan

Inläggav CableMan » 2017-12-18 17:19

vox_1981 skrev:Ett vanligt tips är att se till att sub-nivån på receivern inte ligger på minus utan att man håller sig runt 0db och istället höjer/sänker nivån på sub-lådan. Detta för att utsignalen ska vara starkare och därmed "kicka" igång auto-starten.

Okej har testat lite nu från de tipset du gav och det funkar inte hur högt jag än har höjt basen på receivern, beter sig på samma sätt som förut. Vet inte va mer man kan göra själv nu. Ska ringa BRL imon hade jag tänkt så får ja se vad dem säger om det hela.

Återgå till Generellt om hifi