Någon som hört Jbl 3677 ?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten
Nej, Sporthojsentusiasten
 
Inlägg: 11889
Blev medlem: 2008-07-01

Re: Någon som hört Jbl 3677 ?

Inläggav sportbilsentusiasten » 2022-06-07 15:09

MorganM skrev:
sportbilsentusiasten skrev:
hcl skrev: har Sportbilsentusiasten sådana och verkar extremt nöjd.

Stämmer!
Välkomna hem o lyssna

Var bor du?

Göteborg och jag körde dom i ett litet rum med en drösa Öhmans akustikskivor då de öser ut en massa energi.
Men jag skrev om dom för 4.5år sedan, så jag har väl haft 4-5 par andra högtalare efter det.
Min son i Malmö har dom nu.
Har dock kvar subben JBL 4645C. Eventuellt till salu då jag ska testa nya subbar.
Ett måste till 3677 imho så det trycker på bra. Öhmns filer kör man då. Eller ett bättre filter som jag importerat från USA, som passar ännu bättre till dessa JBL

Saknar 3677 allt som oftast (dynamik och SLAM) men jag kan ju besöka sonen.
Gillar att byta högtalare.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Någon som hört Jbl 3677 ?

Inläggav distad » 2022-06-07 16:37

sportbilsentusiasten skrev:
MorganM skrev:
sportbilsentusiasten skrev:Stämmer!
Välkomna hem o lyssna

Var bor du?

Göteborg och jag körde dom i ett litet rum med en drösa Öhmans akustikskivor då de öser ut en massa energi.
Men jag skrev om dom för 4.5år sedan, så jag har väl haft 4-5 par andra högtalare efter det.
Min son i Malmö har dom nu.
Har dock kvar subben JBL 4645C. Eventuellt till salu då jag ska testa nya subbar.
Ett måste till 3677 imho så det trycker på bra. Öhmns filer kör man då. Eller ett bättre filter som jag importerat från USA, som passar ännu bättre till dessa JBL

Saknar 3677 allt som oftast (dynamik och SLAM) men jag kan ju besöka sonen.
Gillar att byta högtalare.

Du är en snäll pappa, förstår din son det? :) Eller är det ett sätt att "forma honom" så det blir vettigt ljud hos honom :D Och inga pytte högtalare här inte..... :x
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten
Nej, Sporthojsentusiasten
 
Inlägg: 11889
Blev medlem: 2008-07-01

Re: Någon som hört Jbl 3677 ?

Inläggav sportbilsentusiasten » 2022-06-07 20:29

FBK skrev:
sportbilsentusiasten skrev:
MorganM skrev:Var bor du?

Göteborg och jag körde dom i ett litet rum med en drösa Öhmans akustikskivor då de öser ut en massa energi.
Men jag skrev om dom för 4.5år sedan, så jag har väl haft 4-5 par andra högtalare efter det.
Min son i Malmö har dom nu.
Har dock kvar subben JBL 4645C. Eventuellt till salu då jag ska testa nya subbar.
Ett måste till 3677 imho så det trycker på bra. Öhmns filer kör man då. Eller ett bättre filter som jag importerat från USA, som passar ännu bättre till dessa JBL

Saknar 3677 allt som oftast (dynamik och SLAM) men jag kan ju besöka sonen.
Gillar att byta högtalare.

Du är en snäll pappa, förstår din son det? :) Eller är det ett sätt att "forma honom" så det blir vettigt ljud hos honom :D Och inga pytte högtalare här inte..... :x

Ja båda sakerna. Jo han förstår att uppskatta omsorgen.
Har även stöttat med köpa in (och delvis sponsra) beggade streamer, försteg och slutsteg. Samt plasmaTV 50". Riktigt trevligt att se film hos honom.
Eller så är det av egoism så man slippet lida då man är där? :mrgreen:

Användarvisningsbild
music4ever
 
Inlägg: 3312
Blev medlem: 2012-04-18

Re: Någon som hört Jbl 3677 ?

Inläggav music4ever » 2022-06-07 23:58

Kraniet skrev:Så är det ju och jag tror inte nån här att sagt att det är "be all end all". Däremot är det en bra utgångspunkt att sträva efter en högtalare som ger hög "olive score".
Deras testmetod sållar förmodligen bort 95% (?) av marknadens högtalare. Men bland de återstående 5% kan man ju diskutera vilka som är "bäst". Kanske finns det inget svar där heller utan man kan välja vilket som utifrån personlig smak, märkesbögeri, hur stjärnorna står i himlen eller annat.. :)


Möjligt, men då man inte vet exakt hur stora felen så skulle nog jag personligen har en hyfsat brett urval, kanske lite högre än 5%.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Någon som hört Jbl 3677 ?

Inläggav distad » 2022-06-08 23:33

sportbilsentusiasten skrev:
FBK skrev:
sportbilsentusiasten skrev:Göteborg och jag körde dom i ett litet rum med en drösa Öhmans akustikskivor då de öser ut en massa energi.
Men jag skrev om dom för 4.5år sedan, så jag har väl haft 4-5 par andra högtalare efter det.
Min son i Malmö har dom nu.
Har dock kvar subben JBL 4645C. Eventuellt till salu då jag ska testa nya subbar.
Ett måste till 3677 imho så det trycker på bra. Öhmns filer kör man då. Eller ett bättre filter som jag importerat från USA, som passar ännu bättre till dessa JBL

Saknar 3677 allt som oftast (dynamik och SLAM) men jag kan ju besöka sonen.
Gillar att byta högtalare.

Du är en snäll pappa, förstår din son det? :) Eller är det ett sätt att "forma honom" så det blir vettigt ljud hos honom :D Och inga pytte högtalare här inte..... :x

Ja båda sakerna. Jo han förstår att uppskatta omsorgen.
Har även stöttat med köpa in (och delvis sponsra) beggade streamer, försteg och slutsteg. Samt plasmaTV 50". Riktigt trevligt att se film hos honom.
Eller så är det av egoism så man slippet lida då man är där? :mrgreen:

Du kanske är en sådan, "jag kan inte vara hos dig för du har inte bra ljud" :mrgreen: :wink:
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Kraniet
 
Inlägg: 12542
Blev medlem: 2003-10-04
Ort: Umeå

Re: Någon som hört Jbl 3677 ?

Inläggav Kraniet » 2022-06-09 10:03

Ja sånt är ju viktigt. Jag har ju sett till att påverka mina barn också så det iaf är drägligt när man ska se film/serier hos dom :D
Grabben är förstås lite mer intresserad än dottern. Men han har en jättefin LG oled-tv och en trevlig stereouppsättning.
Ska ge honom min gamla 1609 surroundreciever också så ska det nog bli än bättre, han har ju redan funderat på en baslåda till systemet..

(till och med mitt ex hann ju bli influerad så nåt gott kunde man ju bidra med även där :P )
Mvh
Magnus

Föregående

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 23 gäster