Spotify i sig låter inte illa

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Hur låter det?

Äh! Piss!
6
7%
Sådär...
27
30%
Riktigt bra!
56
63%
 
Antal röster : 89

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Spotify i sig låter inte illa

Inläggav Tangband » 2018-02-04 08:52

Tänker försöka få tid att lyssna till Bo sundströms nyaste , verkar rätt okomprimerad och finns på spotify :)

BosseS
 
Inlägg: 754
Blev medlem: 2014-06-17
Ort: Molkom

Re: Spotify i sig låter inte illa

Inläggav BosseS » 2018-02-04 11:58

Nån fler som hört virusdrabbade spår på spotify på sistone, en reklamröst som säger nåt i stil med "audio micro dot com"?
Här är ett exempel:

Användarvisningsbild
music4ever
 
Inlägg: 3312
Blev medlem: 2012-04-18

Re: Spotify i sig låter inte illa

Inläggav music4ever » 2018-02-04 13:07

RogerGustavsson skrev:
JB skrev:Lite trist att Spotify får skit för vad som ligger där och inte när det är skivbolagen som väljer vilka utgåvor av album som ska finnas där, och ibland när det görs en ny remaster på en halvgammal platta så kan tillochmed orginalet plockas bort så bara remastern ligger där efteråt har jag sett, men som sagt det är skivbolaget som gör det, inte Spotify...


Men har inte Spotify någon talan alls mot sina leverantörer? Varför ligger där t.ex. de versioner av Michael Jackson's "Bad" som dömdes ut vid rättstvisten i USA? Varför måste det "med automatik" vara de allra senaste mastringarna?


Spotify pysslar med stora "rättighets-paket". De sitter inte och går igenom skiva för skiva och söker efter bästa utgåvan. Det är därför Spotify, Tidal, mfl inte kan helt ersätta fysiska skivor (eller rippar). Det är ett bra komplement.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Spotify i sig låter inte illa

Inläggav Morello » 2018-02-04 13:22

Det som förvånar mig är att Spotify, Tidal etc helt saknar kunskap om dokumenthantering, dvs det finns inget sätt att att se vilket album man faktiskt lyssnat på. Riktiga skivor har ju som bekant ett katalognummer och finns samma album i olika utgåvor så skiljer sig katalognumret. Känns som lite lekstuga över det hela. Jämför konstruktören som inte förser sina ritningar med dokumentnummer och revisionsläge. Jag tycker utvecklingen är tråkig.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Spotify i sig låter inte illa

Inläggav RogerGustavsson » 2018-02-04 13:43

Har inte hittat någon bra väg att kommunicera med Tidal. Det finns bara formulär att fylla i, en fylleriövning per önskat spår/album/video.

Bild

De lade snabbt in de två spår jag saknade för en tid sedan men jag skulle vilja kommunicera lite mera utförligt.

WhereNextColumbus
 
Inlägg: 770
Blev medlem: 2012-12-10

Re: Spotify i sig låter inte illa

Inläggav WhereNextColumbus » 2018-02-04 13:50

Morello skrev:Det som förvånar mig är att Spotify, Tidal etc helt saknar kunskap om dokumenthantering, dvs det finns inget sätt att att se vilket album man faktiskt lyssnat på. Riktiga skivor har ju som bekant ett katalognummer och finns samma album i olika utgåvor så skiljer sig katalognumret. Känns som lite lekstuga över det hela. Jämför konstruktören som inte förser sina ritningar med dokumentnummer och revisionsläge. Jag tycker utvecklingen är tråkig.


Ja det håller jag helt klart med om. Det finns en hel del brister i upplägget, fördelarna är snabbhet, kostnad, bekvämlighet och att du slipper ha lådvis med skivor. Allt annat är väl sämre. Men fördelarna väger tungt. En bekant la upp en bild från deras flytt nyligen, och det var kartong efter kartong med vinylskivor. Orimligt format idag egentligen.
Wenn wellen schwingen ferne stimmen singen

WhereNextColumbus
 
Inlägg: 770
Blev medlem: 2012-12-10

Re: Spotify i sig låter inte illa

Inläggav WhereNextColumbus » 2018-02-04 13:53

Tangband skrev:Tänker försöka få tid att lyssna till Bo sundströms nyaste , verkar rätt okomprimerad och finns på spotify :)


Hmm, rätt trevlig musik vid en snabbtitt! Ska lyssna mer på den, känns som bra söndagsmusik
Wenn wellen schwingen ferne stimmen singen

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Spotify i sig låter inte illa

Inläggav Tangband » 2018-02-05 11:07

WhereNextColumbus skrev:
Tangband skrev:Tänker försöka få tid att lyssna till Bo sundströms nyaste , verkar rätt okomprimerad och finns på spotify :)


Hmm, rätt trevlig musik vid en snabbtitt! Ska lyssna mer på den, känns som bra söndagsmusik

Nu har jag haft tid att lyssna.

Bra produktion med bra musik, men själva vokal-ljudet har jag hört bättre, det låter som det är ett slags exiter effekt på rösten med lite extra sss-ljud.

Vad tycker du själv , hur låter det på din ( alla andra som läser ) anläggning ?

WhereNextColumbus
 
Inlägg: 770
Blev medlem: 2012-12-10

Re: Spotify i sig låter inte illa

Inläggav WhereNextColumbus » 2018-02-05 12:00

Tangband skrev:
WhereNextColumbus skrev:
Tangband skrev:Tänker försöka få tid att lyssna till Bo sundströms nyaste , verkar rätt okomprimerad och finns på spotify :)


Hmm, rätt trevlig musik vid en snabbtitt! Ska lyssna mer på den, känns som bra söndagsmusik

Nu har jag haft tid att lyssna.

Bra produktion med bra musik, men själva vokal-ljudet har jag hört bättre, det låter som det är ett slags exiter effekt på rösten med lite extra sss-ljud.

Vad tycker du själv , hur låter det på din ( alla andra som läser ) anläggning ?


Hos mig låter det bra, kan hålla med om lite sss ljud och att det spricker upp lite lätt i micen ibland men gissar att det är medvetna val, inget som gör mig något.
Wenn wellen schwingen ferne stimmen singen

Användarvisningsbild
Low-Fidelity
 
Inlägg: 145
Blev medlem: 2014-04-01

Re: Spotify i sig låter inte illa

Inläggav Low-Fidelity » 2018-12-15 19:15

Har det hänt någonting med Spotify på sistone?
Jag kan numera spela upp mina favoritskivor med normal equalizer-inställning. Måste dra ner basen till minimum annars brölar det för fullt i min anläggning. Eller har jag eldat upp min förstärkare? :oops:
Säljes:
2st SS 8545-00
2st SS 8542 Original omkantade
2st Vifa D25AG-35 rätt frontplatta OA-52
2st Peerless 115DT26
2st Filter OA-51.2

2st Sentec PA-9 Monoblock silver

Sökes:
OA-51.N element

Användarvisningsbild
JB
 
Inlägg: 3671
Blev medlem: 2006-07-31
Ort: Övik

Re: Spotify i sig låter inte illa

Inläggav JB » 2018-12-15 19:33

Du har inte råkat trycka in loudness knappen på förstärkaren?

Användarvisningsbild
Low-Fidelity
 
Inlägg: 145
Blev medlem: 2014-04-01

Re: Spotify i sig låter inte illa

Inläggav Low-Fidelity » 2018-12-15 19:58

Nej, jag spelar från en Musical Fidelity A1-X (klass A). Den har inga sånna funktioner. Inte ens tonkontroll. Däremot går den ganska varmt, man kan knappt hålla handen på den. Men den är helrenoverad med alla kondensatorer utbytta, nya matchade trissor osv. Den spelar fint från andra ljudkällor och vissa album på spotify. Men en del Spotify-album låter förjäkligt. Kör Premium och har stängt av ljudnormalisering, kör högsta kvalitén mm.
Säljes:
2st SS 8545-00
2st SS 8542 Original omkantade
2st Vifa D25AG-35 rätt frontplatta OA-52
2st Peerless 115DT26
2st Filter OA-51.2

2st Sentec PA-9 Monoblock silver

Sökes:
OA-51.N element

Användarvisningsbild
Low-Fidelity
 
Inlägg: 145
Blev medlem: 2014-04-01

Re: Spotify i sig låter inte illa

Inläggav Low-Fidelity » 2018-12-15 22:54

Tror att det kan vara min iPad gen 2 som är boven. Rätt dålig dac inbyggd i dem. Brukar inte spela musik på anläggningen från den i vanliga fall.
Säljes:
2st SS 8545-00
2st SS 8542 Original omkantade
2st Vifa D25AG-35 rätt frontplatta OA-52
2st Peerless 115DT26
2st Filter OA-51.2

2st Sentec PA-9 Monoblock silver

Sökes:
OA-51.N element

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5327
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Spotify i sig låter inte illa

Inläggav Belker » 2018-12-16 10:42

Råkat aktivera Ljudnormalisering?

Tell
 
Inlägg: 2085
Blev medlem: 2015-10-27

Re: Spotify i sig låter inte illa

Inläggav Tell » 2018-12-16 14:35

Low-Fidelity skrev:Tror att det kan vara min iPad gen 2 som är boven. Rätt dålig dac inbyggd i dem. Brukar inte spela musik på anläggningen från den i vanliga fall.


Apples DACar brukar iofs vara kända för att vara bra, o att Spotify skulle göra nånting för att bröla sönder musiken låter inte rätt det heller. Det är nog nåt annat i kedjan som inte är som det ska.

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Spotify i sig låter inte illa

Inläggav Tangband » 2018-12-16 14:39

Tell skrev:
Low-Fidelity skrev:Tror att det kan vara min iPad gen 2 som är boven. Rätt dålig dac inbyggd i dem. Brukar inte spela musik på anläggningen från den i vanliga fall.


Apples DACar brukar iofs vara kända för att vara bra, o att Spotify skulle göra nånting för att bröla sönder musiken låter inte rätt det heller. Det är nog nåt annat i kedjan som inte är som det ska.


Högst troligt, ja.

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Spotify i sig låter inte illa

Inläggav Tangband » 2018-12-16 14:41

Low-Fidelity skrev:Nej, jag spelar från en Musical Fidelity A1-X (klass A). Den har inga sånna funktioner. Inte ens tonkontroll. Däremot går den ganska varmt, man kan knappt hålla handen på den. Men den är helrenoverad med alla kondensatorer utbytta, nya matchade trissor osv. Den spelar fint från andra ljudkällor och vissa album på spotify. Men en del Spotify-album låter förjäkligt. Kör Premium och har stängt av ljudnormalisering, kör högsta kvalitén mm.


Fråga- låter alla skivor dåligt på Spotify ? Det finns rätt många nymastringar som låter förjävligt. Men en hel del musik låter ok. Sämre än cd dock.

Användarvisningsbild
hcl
 
Inlägg: 2050
Blev medlem: 2013-07-16

Re: Spotify i sig låter inte illa

Inläggav hcl » 2018-12-16 17:37

För länge sedan försökte jag utröna om jag tyckte det fanns någon skillnad mellan Wimp och Spotify (både premium och standard) och kom då (baserat på en tämligen ovetenskapligt genomförd jämförelse) att Wimp var allt från lite bättre till betydligt bättre. Därefter har jag lyssnat både på Spotify, Wimp och senare Tidal och jag skulle nog vilja hävda att Spotify hanterar musiken på ett dåligt sätt, då jag uppfattar det som att Spotify ofta förmedlar något som jag uppfattar som musikaliskt otillfredsställande (d.v.s. något som gör att jag t.o.m. kan störa mig på att det inte känns bra helt enkelt). Jag tror inte det bara är sämre masters utan även något mer som de gör i sin tjänst som inte är bra. Jag ha dock inte vare sig Spotify eller Tidal fullt ut integrerat i min musikspelare och det kanske skulle göra saken annorlunda. Att lyssna på FLAC-filer direkt från NAS:en är klart bättre än även Tidal (streamat via iPad till musikspelaren).
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Rocred Production AB
www.rocred.se
info@rocred.se

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15183
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: Spotify i sig låter inte illa

Inläggav Harryup » 2018-12-16 20:50

hcl skrev:För länge sedan försökte jag utröna om jag tyckte det fanns någon skillnad mellan Wimp och Spotify (både premium och standard) och kom då (baserat på en tämligen ovetenskapligt genomförd jämförelse) att Wimp var allt från lite bättre till betydligt bättre. Därefter har jag lyssnat både på Spotify, Wimp och senare Tidal och jag skulle nog vilja hävda att Spotify hanterar musiken på ett dåligt sätt, då jag uppfattar det som att Spotify ofta förmedlar något som jag uppfattar som musikaliskt otillfredsställande (d.v.s. något som gör att jag t.o.m. kan störa mig på att det inte känns bra helt enkelt). Jag tror inte det bara är sämre masters utan även något mer som de gör i sin tjänst som inte är bra. Jag ha dock inte vare sig Spotify eller Tidal fullt ut integrerat i min musikspelare och det kanske skulle göra saken annorlunda. Att lyssna på FLAC-filer direkt från NAS:en är klart bättre än även Tidal (streamat via iPad till musikspelaren).


+1 på det.
Jag har ett Spotifykonto och spelar 2 saker 1 jullista för bakgrundsmusik och en lista som jag spelar som bakgrundsmusik på tillställningar ute och inne.
Ibland när jag lyssnar på Spotify så tycker jag att jamen det här låter ju inte så tokigt, för att några låtar senare tycka att det låter ganska ointressant. Svårt att sätta fingret på men inget som lockar att lyssna vidare på. Har aldrig lyssnat på en hel skiva någonsin på Spotify. Gör folk det egentligen?
Spelade senaste Mark Knopfler på Tidal idag, satan vad illa det lät. Förmodligen inspelad i en skrubb med 10 kubikmeter dämpmaterial. Blev 1 och en halv låt. Trodde jag kanske skulle köpa den men det blir det absolut inte. Vilken skitinspelning. Kanske CD´n låter lika instängt och illa?

/Harryup

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Spotify i sig låter inte illa

Inläggav Tangband » 2019-11-14 15:00

hcl skrev:För länge sedan försökte jag utröna om jag tyckte det fanns någon skillnad mellan Wimp och Spotify (både premium och standard) och kom då (baserat på en tämligen ovetenskapligt genomförd jämförelse) att Wimp var allt från lite bättre till betydligt bättre. Därefter har jag lyssnat både på Spotify, Wimp och senare Tidal och jag skulle nog vilja hävda att Spotify hanterar musiken på ett dåligt sätt, då jag uppfattar det som att Spotify ofta förmedlar något som jag uppfattar som musikaliskt otillfredsställande (d.v.s. något som gör att jag t.o.m. kan störa mig på att det inte känns bra helt enkelt). Jag tror inte det bara är sämre masters utan även något mer som de gör i sin tjänst som inte är bra. Jag ha dock inte vare sig Spotify eller Tidal fullt ut integrerat i min musikspelare och det kanske skulle göra saken annorlunda. Att lyssna på FLAC-filer direkt från NAS:en är klart bättre än även Tidal (streamat via iPad till musikspelaren).


+1.

Musik direkt från NAS låter i de flesta fall hörbart bättre än TIDAL. Spotify premium är klart sämre generellt, men jag använder den tjänsten för att kunna lyssna på ny musik ( för att sedan rippa skivan till NAS ) eftersom utbudet på klassiskt och jazz är mycket större än TIDALs.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Spotify i sig låter inte illa

Inläggav RogerGustavsson » 2019-11-14 15:17

Tangband skrev:Spotify premium är klart sämre generellt, men jag använder den tjänsten för att kunna lyssna på ny musik ( för att sedan rippa skivan till NAS ) eftersom utbudet på klassiskt och jazz är mycket större än TIDALs.


Hur har du kommit fram till den slutsatsen? Har inte noterat någon större skillnad i utbudet mera än att sök-funktionerna inte alltid ger alla svar. Klassiskt är mera krångligt att söka än övriga musiktyper.

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Spotify i sig låter inte illa

Inläggav Tangband » 2019-11-14 15:30

RogerGustavsson skrev:
Tangband skrev:Spotify premium är klart sämre generellt, men jag använder den tjänsten för att kunna lyssna på ny musik ( för att sedan rippa skivan till NAS ) eftersom utbudet på klassiskt och jazz är mycket större än TIDALs.


Hur har du kommit fram till den slutsatsen? Har inte noterat någon större skillnad i utbudet mera än att sök-funktionerna inte alltid ger alla svar. Klassiskt är mera krångligt att söka än övriga musiktyper.


Jag har helt enkelt inte hittat flera av mina jazz och klassiskt-favoriter , som fanns på Spotify . Så det är ingen vetenskaplig studie utan bara det jag märkte för några månader sedan då jag fick testa lite hos en kompis.
Jag tycker inte det är rimligt att betala 199:- i månaden och få ett sämre utbud är Spotify premium för 99:- , speciellt då min primära avlyssningsfunktion ändå sker från NAS och jag bara använder streaming för att hitta ny musik.

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Spotify i sig låter inte illa

Inläggav goat76 » 2019-11-14 15:37

Tangband skrev:
RogerGustavsson skrev:
Tangband skrev:Spotify premium är klart sämre generellt, men jag använder den tjänsten för att kunna lyssna på ny musik ( för att sedan rippa skivan till NAS ) eftersom utbudet på klassiskt och jazz är mycket större än TIDALs.


Hur har du kommit fram till den slutsatsen? Har inte noterat någon större skillnad i utbudet mera än att sök-funktionerna inte alltid ger alla svar. Klassiskt är mera krångligt att söka än övriga musiktyper.


Jag har helt enkelt inte hittat flera av mina jazz och klassiskt-favoriter , som fanns på Spotify . Så det är ingen vetenskaplig studie utan bara det jag märkte för några månader sedan då jag fick testa lite hos en kompis.
Jag tycker inte det är rimligt att betala 199:- i månaden och få ett sämre utbud är Spotify premium för 99:- , speciellt då min primära avlyssningsfunktion ändå sker från NAS och jag bara använder streaming för att hitta ny musik.


Det skulle vara högst intressant om du kunde ge flertalet eller snarare väldigt många exempel på både klassisk musik och jazz som finns på Spotify men som saknas på Tidal?

Att något enstaka album saknas kan slå lika åt det andra hållet, så kom gärna med en lång lista som bevis för ditt påstående. :)

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Spotify i sig låter inte illa

Inläggav RogerGustavsson » 2019-11-14 17:27

Nu ändras ständigt utbudet och ibland faller favoriter bort. Har man tur hittas de under andra namn/titlar vid ny sökning. Senast igår upptäckte jag att Antiphone Blues med Gustaf Sjökvist var borta, återfanns under Arne Domnérus. Finns ibland geoblockade album/låtar. Sökning på klassisk musik har jag inte riktigt kommit överens med. Där vill man kanske gallra ut kompositör, solist, orkester eller dirigent. Har kört båda tjänsterna parallellt i mera än fem år.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57177
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Spotify i sig låter inte illa

Inläggav Nattlorden » 2019-11-14 18:54

Just utbudet tycker jag att ni ignorerar lite väl hårt.... att det bara skall handla om ljudkvalité.... Bara antalet olika artister som jag hittat tack vare Spotify finns det ingen rimlig möjlighet jag skulle hittat på eget bevåg (speciellt nu när skivaffärer inte finns kvar *generaliserat* )

Som exempel: Har haft ett par riktigt fina bilkörningar till och från jobb till 'Assemblage 23' - som jag nog inte skulle ha hittat idag om jag inte kört Spotify:s "radiostationer". Ja, det finns mer spjutspets att få - men samtidigt så låter så mycket uselt i sig själv även på CD, så...? Fastnar man för någon kan man ju riskera att chansa på att CD:n låter bättre...
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
RSG
 
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-01-30
Ort: Västerås

Re: Spotify i sig låter inte illa

Inläggav RSG » 2019-11-14 20:30

Vet inte om det bara är slumpen men,,,
Jag har tidigare med ojämna mellanrum sökt på en artist, och efter ett tag har artisten olika skivor börja dyka upp..
Även ett specifikt album testade jag med, till slut så dök den upp.
Varken Artisten eller albumet var av den välkända sorten.
Tidsperiod,,, har ingen aning bara tjatade på då och då...

Slump eller ej vad vet jag... Men lite kul att kunna inbilla sig att man gjort någon skillnad :lol:

Tråkigare är det när skivor som man hittar och gillar plötsligt försvinner :cry:
Men allternativet att köpa en cd finns trots allt kvar :D

Nu har jag gått över till Tidal hemma men använder fortfarande Spotify på jobbet då deras "artistradio" fungerar utmärkt för att skvala fram lite olika musik.

/Johan

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32008
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Spotify i sig låter inte illa

Inläggav Bill50x » 2019-11-14 21:01

Spotify har vi hemma, premiumversionen. Klart bra att lyssna på nya artister som man tex hittar i tidningars recensioner eller hör talas om på annat håll. Men det är ngt utslätat rent ljudmässigt som jag inte kan sätta tummen på. Det händer att jag lyssnar på hela album men då är det för bakgrundslyssning. Det låter som en ljummen Pripps Blå smakar som man hittar på sängbordet dagen efter festen eller som en Pioneer 668 CD-spelare. Jag hade tanken ett tag att bygga upp ett musikbibliotek på Spotify men den tanken har jag gett upp. Dels för att det inte låter engagerande, dels för att man inte vet hur länge musiken finns där. Ngt avtal kan avslutas imorgon och då tas musiken bort (trots att man betalt för den).

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Spotify i sig låter inte illa

Inläggav goat76 » 2019-11-14 21:13

Är det någon som sett Tangband?

Jag hade nämligen en specifik fråga han verkat ha missat... får ställa den igen då. :D

Det skulle vara högst intressant om du kunde ge flertalet eller snarare väldigt många exempel på både klassisk musik och jazz som finns på Spotify men som saknas på Tidal?

Användarvisningsbild
Ted_B
 
Inlägg: 1485
Blev medlem: 2014-05-02
Ort: Virsbo

Re: Spotify i sig låter inte illa

Inläggav Ted_B » 2019-11-15 02:34

Jag är av åsikten att Spotify har ett större utbud än Tidal.
Jag försökte återskapa en spellista på hundratalet låtar från Spotify på Tidal men det var ganska många låtar som jag aldrig hittade på Tidal och gav upp försöket.
Däremot är kvaliteten (generellt) bättre på Tidal, Spotify låter tråkigt/fel/platt/whatever.
The World's Mine Oyster

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Spotify i sig låter inte illa

Inläggav RogerGustavsson » 2019-11-15 08:41

Ted_B skrev:Jag är av åsikten att Spotify har ett större utbud än Tidal.
Jag försökte återskapa en spellista på hundratalet låtar från Spotify på Tidal men det var ganska många låtar som jag aldrig hittade på Tidal och gav upp försöket.
Däremot är kvaliteten (generellt) bättre på Tidal, Spotify låter tråkigt/fel/platt/whatever.


Jag återskapade min lista från Spotify på Tidal utan större problem när det begav sig. Med tanke på hur stora utbuden är tror jag det kan vara svårt att veta vem som har störst utbud.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster