HEM 2018

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Conan
 
Inlägg: 5176
Blev medlem: 2003-11-18
Ort: Stockholm

Re: HEM 2018

Inläggav Conan » 2018-02-19 06:39

hifikg skrev:
Zeeall skrev:Väldigt med snack om Voxativ på Facebook. Hyllas oerhört mycket.

Personligen så var det nog inget för mig.


Feta rör räcker inte alltid... [ Bild ]


Därinne lät det verkligen skitskumt.

Användarvisningsbild
Zeeall
 
Inlägg: 1551
Blev medlem: 2007-11-29
Ort: Arboga

Re: HEM 2018

Inläggav Zeeall » 2018-02-19 12:11

Conan skrev:
hifikg skrev:
Zeeall skrev:Väldigt med snack om Voxativ på Facebook. Hyllas oerhört mycket.

Personligen så var det nog inget för mig.


Feta rör räcker inte alltid... [ Bild ]


Därinne lät det verkligen skitskumt.


Skönt att höra att det inte bara var jag och kompisen som tyckte så. Dom spelade Muddy Waters - Folk Singer på den stora modellen och det lät platt å tråkigt.

Bill50x skrev:
Zeeall skrev:Kan iaf konstatera (igen) att det är svårt att vara hårdrockare och audiofil i Sverige. Iaf om man ska gå på mässa. :P

Den enda rock jag hörde var inne hos de estniska högtalartillverkarna, de med guldöverdragna högtalarlådor. Minns ej namnet dock. I övrigt var det samma skitmusikmusik nästan överallt, samma tröttsamma plingplong och mässjazz som ju låter likadant överallt. Som jag skrev på annat ställe, tom i JBL-rummet föll man i fällan och spelade detta dravel. Med hänvisning att detta var en mässa och folk förväntade sig detta. Ville man spela musik ombads man att besöka en återförsäljare!

/ B


Frågade JBL representanten om han ville spela en låt men blev nekad.

Kyuss - Green Machine https://www.youtube.com/watch?v=iH-uXVEPfAg

det är min go-to demolåt. Mången dyrhögtalare har fallit på den.
Denon AVR-2106 - LTS F1 - Thorens TD160 MkII / Ortofon OM30 - NAD 5320

Användarvisningsbild
bassman
 
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2007-01-01
Ort: Piteå

Re: HEM 2018

Inläggav bassman » 2018-02-19 12:40

Tyckte föresten att det var kul att Pause fick dit Totem farbrorn som demade och berättade förtjänstfullt om Trible Tower och Element Metal. Det spelade riktigt hyfsat i samma jätterum som B&O lirade förra året med bumligt resultat.
Skidåkarens rättesnöre, är att tänka efter före. © R Eriksson

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34918
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: HEM 2018

Inläggav Morello » 2018-02-19 12:42

Den låten skulle inte jag heller spela som utställare. Skräpproduktioner (komprimerat och riktigt grisigt låter det) låter skräp på vilken som helst högtalare och det finns ingen anledning att spela sådant som jag ser det.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
PerStromgren
 
Inlägg: 28069
Blev medlem: 2005-03-25
Ort: Karlstad

Re: HEM 2018

Inläggav PerStromgren » 2018-02-19 12:43

Zeeall skrev:Kyuss - Green Machine https://www.youtube.com/watch?v=iH-uXVEPfAg

det är min go-to demolåt. Mången dyrhögtalare har fallit på den.


Förlåt en oinitierad fråga: Vad lyssnar du efter i den låten när du dömer ut högtalare? Jag misstänker att mina egna dyrhögtalare faller hårt, så det kan vara ett intressant experiment att lira den hemma.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
joakimfors
 
Inlägg: 771
Blev medlem: 2011-09-12
Ort: Lund

Re: HEM 2018

Inläggav joakimfors » 2018-02-19 12:46

Zeeall skrev:Kyuss - Green Machine https://www.youtube.com/watch?v=iH-uXVEPfAg

det är min go-to demolåt. Mången dyrhögtalare har fallit på den.


Måste vara för att den har lite dynamik… lite diskanthöjd dock vilket säkert kan sänka en och annan högtalare med "glittrande" diskant.

Bild

Någon tomte har inte kunnat hålla fingrarna i styr på den utgåva som finns på Spotify.

Spoiler:
Visa
Bild

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34918
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: HEM 2018

Inläggav Morello » 2018-02-19 12:49

Tycker nog inte att det låter så ljust, däremot låter tex cymbaler väldigt skitigt. Lyssna tex på den halvöppna hihaten i versen. I refrängen låter det som han kompar på en crash, men allt är så grötigt att det är svårt att höra exakt vad som pågår. Virveln låter även den helt vandaliserad tillika ultrakomprimerad.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34918
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: HEM 2018

Inläggav Morello » 2018-02-19 12:51

OJ, lyssnade på spotify nu och där låter det helt annorlunda - mkt ljusare men fortfarande olidligt skitigt.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Zeeall
 
Inlägg: 1551
Blev medlem: 2007-11-29
Ort: Arboga

Re: HEM 2018

Inläggav Zeeall » 2018-02-19 12:54

PerStromgren skrev:
Zeeall skrev:Kyuss - Green Machine https://www.youtube.com/watch?v=iH-uXVEPfAg

det är min go-to demolåt. Mången dyrhögtalare har fallit på den.


Förlåt en oinitierad fråga: Vad lyssnar du efter i den låten när du dömer ut högtalare? Jag misstänker att mina egna dyrhögtalare faller hårt, så det kan vara ett intressant experiment att lira den hemma.


Är väl inte direkt att det är en exceptionellt bra mixad låt eller så, snarare att den är ganska rörig (medvetet, genren är sådan). Gitarrer, elbas och baskagge ligger som en tjock matta och kan vara svårt att separera på en del högtalare.

Högt mixade cymbaler och lite essig sång så blir det lätt skrikigt på en ljus högtalare.

IMO en bra låt för att testa hur en högtalare klarar stökig musik, när det kommer till instrumentseparation och spelgladhet.

Kan ärligt säga att det jag har inte klarar det riktigt fullt ut.

En sak att notera, den version som ligger på Spotify är remastrad och låter FÖRJÄVLIGT! undvik den!
Denon AVR-2106 - LTS F1 - Thorens TD160 MkII / Ortofon OM30 - NAD 5320

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34918
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: HEM 2018

Inläggav Morello » 2018-02-19 13:02

Problemet är att låten kommer låta skitigt oaktat anläggningens kvalitet. Det går itne att spela sådant på mässor då det föreligger risk att andra lyssnare i rummet kopplar skitigheten till högtalarna snarare än produktionen per se.

Jag har vid några få tillfällen fått stänga av skivor som mässbesökare bett av få spelade och det är verkligen inte ett lätt beslut!
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Zeeall
 
Inlägg: 1551
Blev medlem: 2007-11-29
Ort: Arboga

Re: HEM 2018

Inläggav Zeeall » 2018-02-19 13:08

Morello skrev:Problemet är att låten kommer låta skitigt oaktat anläggningens kvalitet. Det går itne att spela sådant på mässor då det föreligger risk att andra lyssnare i rummet kopplar skitigheten till högtalarna snarare än produktionen per se.

Jag har vid några få tillfällen fått stänga av skivor som mässbesökare bett av få spelade och det är verkligen inte ett lätt beslut!


Förstår precis, och det hänger ihop med det jag sa om att det är svårt att vara hårdrockare och audiofil. Musiken är av naturen stökig och skitig. Men det betyder inte att man kan ignorera kvaliten på högtalarna. I mitt tycke så krävs det väldigt mycket av en anläggning för att klara av tämja hårdrock och heavy metal.

En av anledningar att jag demar med just den låten är för att den ÄR stökig och ska vara så men det kan lätt bli FÖR stökigt.

Är man inte insatt i musiken så kan det lätt få för sig att det är anläggningen som låter skitigt.
Denon AVR-2106 - LTS F1 - Thorens TD160 MkII / Ortofon OM30 - NAD 5320

Användarvisningsbild
dewpo
 
Inlägg: 5175
Blev medlem: 2016-08-01

Re: HEM 2018

Inläggav dewpo » 2018-02-19 13:27

Zeeall skrev:
Morello skrev:Problemet är att låten kommer låta skitigt oaktat anläggningens kvalitet. Det går itne att spela sådant på mässor då det föreligger risk att andra lyssnare i rummet kopplar skitigheten till högtalarna snarare än produktionen per se.

Jag har vid några få tillfällen fått stänga av skivor som mässbesökare bett av få spelade och det är verkligen inte ett lätt beslut!


Förstår precis, och det hänger ihop med det jag sa om att det är svårt att vara hårdrockare och audiofil. Musiken är av naturen stökig och skitig. Men det betyder inte att man kan ignorera kvaliten på högtalarna. I mitt tycke så krävs det väldigt mycket av en anläggning för att klara av tämja hårdrock och heavy metal.

En av anledningar att jag demar med just den låten är för att den ÄR stökig och ska vara så men det kan lätt bli FÖR stökigt.


Jag håller med till fullo, att tung stökig musik skulle låta lika "illa" i alla högtalare,
Det tycker bara de som är av uppfattningen att allt förutom jazz och klassiskt är Djävulens musik :twisted:
Det är snarare så att fin musik låter "just" fint i alla anläggningar medans rörigare musik har en tendens att gröta ihop sig.
Jag skulle tro att mäss-musik oftast spelas inte för att den kräver mycket av anläggningen utan för att den är snäll mot dito.

OT. Hur är det med återväxten av audiofiler?
Framtiden är här... men har den blivit som vi önskade den?
Läs innan du beaktar Disclaimer-> https://docs.google.com/document/d/1r6nhk1SOIF9_WThdKJTa5q4e-4MKohMeitCpN2yEhrc/edit?usp=sharing

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34918
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: HEM 2018

Inläggav Morello » 2018-02-19 13:31

Vad jag inte riktigt förstår är att produktionerna skall lida av så mycket skit som inte har med musiken att göra.
Jag gillar tex det stökiga sound man får av att spela på en halvöppen hihat i rätt sammanhang, men varför skall det skitas ned med massor av distorsion?
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud
 
Inlägg: 8651
Blev medlem: 2011-12-11
Ort: Kristianstad

Re: HEM 2018

Inläggav darkg » 2018-02-19 13:36

Morello skrev:Vad jag inte riktigt förstår är att produktionerna skall lida av så mycket skit som inte har med musiken att göra.
Jag gillar tex det stökiga sound man får av att spela på en halvöppen hihat i rätt sammanhang, men varför skall det skitas ned med massor av distorsion?


Ja, inte minst elgitarrerna!
Don’t just do something, sit there.

Användarvisningsbild
RMA
 
Inlägg: 1385
Blev medlem: 2006-09-21

Re: HEM 2018

Inläggav RMA » 2018-02-19 14:11

DVD-ai skrev:Jag tyckte att det fanns fler rum detta år som lät skapligt, tre rum lät till och med rätt nice ! :)

Men följande rum nedan jtmärkte sig så pass att jag vill skriva om dom.

Bäst på mässan var:
1 Genelec - spelade som vanligt okomplicerat och njutbart, dock bottnade dom ena kanalen rätt mycket på en lå.
2: Buchardt - nykomling (för mig) och presterade bra, fina burkar för priset :)
3: JBL burkarna - Spelade tämligen neutralt men kändes lite "på", dock tror jag det har med det korta lyssningsavståndet att göra. Även ljudbilden var ej på topp, kanske av samma orsak ?

Överaskande dålig:
1: Guru - påträngande och tydligt skev energibalans i rummet, för mycket tidiga reflexer från sidoväggarna (som dessutom var obehandlade i kombo med en knapp invinkling).
2: Bryston - väldigt störande spridningsegenskaper på dessa, dom ändrade tonal balans mycket kraftigt med höjdledes förskjutning av lyssnaren. På exakt "rätt" höjd spelade dom dock övertygande, men huvudet i skruvstäd för att lyssna på musik ?! Njaaaa.
3: HiFi klubben (B&W) - diskanten ver verkligen ingen höjdare på deras nya flaggskepp... vad har dom gjort med den tidigare klart vettiga diskanten i äldre 800 modeller... ?!
Den nya upplevdes som både vass, liteessig och med för mycket energi i 4000Hz området.

Allt annat var en "smet" av ganska bra, okey hela vägen ner till bedrövligt men väntat, finns ingen anledning att skriva om dom :)

Tolkar det som att Bryston hade högtalare på plats?
Dom har ju skrivit mycket om hur dom prioriterat spridnings egenskaperna, kanske är mest i horisontalplanet då.

Användarvisningsbild
Fostex
 
Inlägg: 2710
Blev medlem: 2003-10-09
Ort: Stockholm

Re: HEM 2018

Inläggav Fostex » 2018-02-19 16:18

Ja det var tydligt. Jag orkade inte vänta på en bra sittplats därinne, utan stod och lyssnade. Då lät diskanten väldigt avmätt. Provade att "niga" lite och då lät det absolut bättre, till och med riktigt bra trots dåliga förutsättningar. Tror det är högtalare som vinner på stora lyssningsavstånd.
Mycket kul - lite tid

Användarvisningsbild
RMA
 
Inlägg: 1385
Blev medlem: 2006-09-21

Re: HEM 2018

Inläggav RMA » 2018-02-19 16:47

Vilken modell av Brystons högtalare spelades det på? Dom största är lite av linje källor med dubbla diskanter och mellanregister men 3 basar.
Nu har dom även aktiva med separata slutsteg och digitalt filter.
Någon som har en bild på uppställningen?

Användarvisningsbild
Micke23
 
Inlägg: 786
Blev medlem: 2008-04-09
Ort: hoacoustic

Re: HEM 2018

Inläggav Micke23 » 2018-02-19 17:05

RMA skrev:Vilken modell av Brystons högtalare spelades det på? Dom största är lite av linje källor med dubbla diskanter och mellanregister men 3 basar.
Nu har dom även aktiva med separata slutsteg och digitalt filter.
Någon som har en bild på uppställningen?


Jag har en bild som jag inte lyckas ladda upp, men jag tror att det var Bryston Model T Passive Loudspeaker.

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: HEM 2018

Inläggav DVD-ai » 2018-02-19 17:32

Det var en modell med 3st basar, 2st mellanregister och 2st diskanten som spelades på, ju längre ned man befann sig ju ljusare tonalt var dom, stående upp så var ljudet nästan att beskriva som dovt för mig som är så kort med mina 202cm :lol:
På mer normal stående höjd så var ljudet bara klart avtrubbat i toppen ;) (på ca 2,5-3,5m lyssningsavstånd)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
RMA
 
Inlägg: 1385
Blev medlem: 2006-09-21

Re: HEM 2018

Inläggav RMA » 2018-02-19 17:39

Tackar för svar, då var det deras största modell.
Intressant, det verkar som dom inte har tänkt på vertikal spridningen.

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: HEM 2018

Inläggav DVD-ai » 2018-02-19 17:46

Dller så har dom det och själva föredrar detta bettende ?

Jag själv konstaterade att golvreflexel med så mycket Hf blev påtagligt otrevlig när man befann sig sittande, krävs verkligen matta !
Och att det sittande på rätt ställe med matta blev vettigt, stående var det inget vidare pga dovheten...
men än så orkade jag inte försöka läsa av ljudet innan dom växlade till några coola men ej riktigt väljudande (dock lite roliga) gamla biograf högtalare. :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer
 
Inlägg: 19059
Blev medlem: 2003-10-03
Ort: Metropolis, men passet är från Moskva

Re: HEM 2018

Inläggav Max_Headroom » 2018-02-19 18:22

Zeeall skrev:Frågade JBL representanten om han ville spela en låt men blev nekad.

Kyuss - Green Machine https://www.youtube.com/watch?v=iH-uXVEPfAg

det är min go-to demolåt. Mången dyrhögtalare har fallit på den.


Jag har bara provlyssnat på PCn, men intrycket är att det borde låte helt OK på stereon (har inte tid att prova just nu). Men: En högtalare som har problem med dist och problem med mellanregistret (som nästan alla har) kommer att falla platt. Chanslösa. Kör detta på en rejäl JBL eller eller INO-rigg och det kommer att låta bra.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15188
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: HEM 2018

Inläggav Harryup » 2018-02-19 18:40

Jag förstår att man inte vill spela vilken musik som helst på en mässa. Förmodligen har man redan kommit överens med grannarna att på grund av läckaget mellan lokalerna så går det inte att spela vad som helst högt.
Sen kan en del musik slå an elaka rumsresonanser och spelar man dessa skivor så kommer ex antal personer skriva på forum att i det rummet lät det skit. Mullrig och bullrig bas och högtalaren är usel. Sen kommer det vara ganska svårt att få folk intresserade, för efter en sådan recension så kommer en del forumdeltagare att i senare diskussioner komma in med "var det inte den högtalaren som lät så dåligt på mässan". Och så kommer några fylla på "jo, det var det väl".
T.ex. så kan man ju se direkt felaktiga påståenden om t.ex. hur en LP12 är tillverkad här på faktiskt bara för att det finns tester ifrån 20-30 år tillbaka och folk tror att tiden stått stilla bara för att man inte ändrat beteckningen.
T.ex. är 1812 en sådan skiva som alla ville höra på mässa tidigare, inte för att lyssna på om det lät bra utan för att kunna skratta om nålen spårar ur.

Så jag har den största förståelse för att inte alla spelar okänt material. Inte för att vara nonchalanta eller elaka utan för att man kanske inte kan spela basig musik i det rum man har till förfogande. Och då tar man det säkra före det osäkra och inte spelar andras material. Det får handlare i så fall göra i en mera kontrollerad miljö.

/Harryup

Användarvisningsbild
Micke23
 
Inlägg: 786
Blev medlem: 2008-04-09
Ort: hoacoustic

Re: HEM 2018

Inläggav Micke23 » 2018-02-19 18:58


Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57239
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: HEM 2018

Inläggav Nattlorden » 2018-02-19 19:58

Micke23 skrev:http://www.bryston.com/products/speakers/Model_T_Signature.html


...de skall nog hålla sig till elektronik.... det däringa kan döda deras trovärdighet...
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
music4ever
 
Inlägg: 3312
Blev medlem: 2012-04-18

Re: HEM 2018

Inläggav music4ever » 2018-02-19 23:33

Zeeall skrev:Frågade JBL representanten om han ville spela en låt men blev nekad.

Kyuss - Green Machine https://www.youtube.com/watch?v=iH-uXVEPfAg

det är min go-to demolåt. Mången dyrhögtalare har fallit på den.


Hade jag blivit nekad att spela en låt (och jag var intresserad av högtalarna) så hade jag bett personen dra åt....Jag är kund och kan han inte visa upp sin vara för mig så kan han förlora mig som kund.

Jag använder alltid "sämre" inspelningar för att testa högtalare. Meningslös glen jazz kan till och med sunk som XXX* presentera okej, men på med en mer krävande komprimerad rockrökare och de kommer dista och leva fan illa kvickt. Det är min erfarenhet. :lol:

*Dumt att reta upp någon. :mrgreen:

Användarvisningsbild
music4ever
 
Inlägg: 3312
Blev medlem: 2012-04-18

Re: HEM 2018

Inläggav music4ever » 2018-02-19 23:36

Max_Headroom skrev:
Zeeall skrev:Frågade JBL representanten om han ville spela en låt men blev nekad.

Kyuss - Green Machine https://www.youtube.com/watch?v=iH-uXVEPfAg

det är min go-to demolåt. Mången dyrhögtalare har fallit på den.


Jag har bara provlyssnat på PCn, men intrycket är att det borde låte helt OK på stereon (har inte tid att prova just nu). Men: En högtalare som har problem med dist och problem med mellanregistret (som nästan alla har) kommer att falla platt. Chanslösa. Kör detta på en rejäl JBL eller eller INO-rigg och det kommer att låta bra.


Kör en rip från original CDn på mina i32s nu. No problem att hålla nere distorsionen på bra nivåer.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32019
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: HEM 2018

Inläggav Bill50x » 2018-02-20 09:27

Zeeall skrev:Frågade JBL representanten om han ville spela en låt men blev nekad.

Sällsynt trist demo. Jag frågade säljaren varför han inte spelade musik men han menade att detta var en mässa och det var vad besökarna förväntade sig.

Tänk er följande scenario: Du ska visa hur goda donuts du tillverkar. Du börjar servera lite socker och berättar att just detta socker är speciellt raffinerat. Sedan bjuder de på lite mjöl och berättar att det är malet på ett speciellt sätt. Slutligen bjuder du på lite olja och säger att denna olja är fantastisk att fritera donut'en i.

Men smaka någon donut får du inte, för detta är en livsmedelsmässa och besökarna förväntar sig att man gräver ner sig i detaljer.

Harryup: Att säljaren inte vill spela besökarnas medhavda musik kan jag förstå, men att i en demo inte ha några musikaliska alternativ som man själv valt ut och kan stå för är svagt. "Låtarna" som JBL demades med sade absolut noll om högtalarnas kapacitet.

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
Conan
 
Inlägg: 5176
Blev medlem: 2003-11-18
Ort: Stockholm

Re: HEM 2018

Inläggav Conan » 2018-02-20 09:34

Bill50x skrev:
Zeeall skrev:Frågade JBL representanten om han ville spela en låt men blev nekad.

Sällsynt trist demo. Jag frågade säljaren varför han inte spelade musik men han menade att detta var en mässa och det var vad besökarna förväntade sig.

Tänk er följande scenario: Du ska visa hur goda donuts du tillverkar. Du börjar servera lite socker och berättar att just detta socker är speciellt raffinerat. Sedan bjuder de på lite mjöl och berättar att det är malet på ett speciellt sätt. Slutligen bjuder du på lite olja och säger att denna olja är fantastisk att fritera donut'en i.

Men smaka någon donut får du inte, för detta är en livsmedelsmässa och besökarna förväntar sig att man gräver ner sig i detaljer.

Harryup: Att säljaren inte vill spela besökarnas medhavda musik kan jag förstå, men att i en demo inte ha några musikaliska alternativ som man själv valt ut och kan stå för är svagt. "Låtarna" som JBL demades med sade absolut noll om högtalarnas kapacitet.

/ B


Kommer inte ihåg vad som spelades när jag var och lyssnade på JBL men nån slags musik var det nog. :)

Vad gäller högtalaren i sig så både såg den ut som och lät påtagligt som en PA-högtalare. Det räcker för mig... 8)

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26676
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: HEM 2018

Inläggav hifikg » 2018-02-20 09:45

Han lirade två olika stycken när jag var där och sedan avslutade han med något "roligt" som säkert också var menat som musik. Fick uppfattningen att de stora klumparna mycket väl kan lira musik i ett hem. Och den obligatoriska skivspelaren fanns på plats. Om den nyttjades minns jag inte...
Bilagor
JBL_6763.JPG
JBL HEM18
JBL_6763.JPG (231.32 KiB) Visad 1234 gånger
Sitter nöjd :)

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster