Ino-Lab Educational podcasts: poddar och videor

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
mrGaskill
Semesterfirare
 
Inlägg: 4388
Blev medlem: 2009-04-14
Ort: Storvreta

Re: Äntligen händer det något - förhoppningsvis...

Inläggav mrGaskill » 2018-03-12 19:41

Hade mina aningar om Philemon Arthur and the Dung när jag läste namnet. :-) Tack ! Ibland vet man inte om folk skojar här eller så.
"we have assumed control!"

Användarvisningsbild
Ogjort
 
Inlägg: 785
Blev medlem: 2014-12-22

Re: Äntligen händer det något - förhoppningsvis...

Inläggav Ogjort » 2018-03-12 20:57

Nattlorden skrev:
Ogjort skrev:men inte kan man med fog påstå att den låter bra.


Du är säkert känsligare än de flesta... men exemplet måste inte låta bra... bara illustrera skillnaden om "bättre"


Jo - det var ju därför jag använde just den som exempel. :-)
Och den har sin plats just i loudness war-beskrivningar. Men nu avser vi ju att gå bortom denna enda, om än gräsliga företeelse.
Då blir det svårare.
--- Ogjort producerar ljud av allehanda slag - oftast radioprogram --- ogjort.com ---

Användarvisningsbild
Ogjort
 
Inlägg: 785
Blev medlem: 2014-12-22

Re: Äntligen händer det något - förhoppningsvis...

Inläggav Ogjort » 2018-03-31 15:38

Så ja...
Vi lyckades i alla fall få till en start på svenska inom utlovad tidsram :D

Som ett litet påskägg...

Glad Påsk!

http://ino-lab.com/podcast1/podcast-se

LUFS Thumb.jpg
(med kompletterande video)
LUFS Thumb.jpg (272.26 KiB) Visad 5658 gånger
--- Ogjort producerar ljud av allehanda slag - oftast radioprogram --- ogjort.com ---

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Äntligen händer det något - förhoppningsvis...

Inläggav distad » 2018-03-31 15:51

Morello skrev:
Ogjort skrev:
Inför en föreläsning på Södertörn idag letade jag febrilt på strömsajterna efter originalutgåvan av Jacksons "Bad".
För mitt minne säger att den lät g a n s k a bra. Gick inte att hitta. Allt var utbytt mot remastringen.

/Anders O.


Har du letat efter välproducerat populärmusik under 35 års tid utan att ha hittat något bättre än "Bad"?
Skivan är förvisso hyggligt dynamisk då den kom med några års marginal (1987) före utbrottet av loudnesswar, men den har en typisk och helt rubbad 80-talsklang.
Leta vidare runt 70/80 och du hittar fonogram som både är dynamiska och saknar den rubbade klang som känentecknar 80-talet.
När det gäller populärmusik är guldåldern för välljud från cirka 1975 och en liten bit in på 1980-talet. Efter 1990 är det mesta så vandaliserat att det är olyssningsbart.


Varför inte lyssna på Rush "Moving pictures" på tidig CD-utgåva?

Hitta den som kan. Finns bara en nya REM-version ifrån -97
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!
 
Inlägg: 37552
Blev medlem: 2004-03-03
Ort: oakustisk

Re: Äntligen händer det något - förhoppningsvis...

Inläggav Svante » 2018-03-31 17:00

Ogjort skrev:Så ja...
Vi lyckades i alla fall få till en start på svenska inom utlovad tidsram :D

Som ett litet påskägg...

Glad Påsk!

http://ino-lab.com/podcast1/podcast-se

LUFS Thumb.jpg


Yes, me like!

Jag gillar intervjuformatet. LKFS var nytt för mig, jag har känt mig lite obekväm med LUFS eller dBLUFS som enhet. Och när jag ser LKFS så förstår jag att det stämmer alldeles utmärkt med övriga standarder för hur man namnger ljudnivåer. Tex så föreskriver IEC 61672 att en ljudnivåmätning med frekvensvägning A och tidsvägning F (fast) ska betecknas LAF, en mätning med C-vägning och slow ska betecknas LCS. Dock är detta en beteckning på storheten, det är inte en enhet. Enheten är dB, ibland förtydligar man dock med ett dB(A) eller tom dBA, men det är egentligen fel.

Så när man har mätt en ljudfils nivå med K-vägning borde man alltså skriva LKFS = -23 dB om man ska följa samma mönster som man hittills har använt vid ljudnivåmätning.

Kanske är det ändå skillnad på LKFS och LUFS eller dBLUFS som verkar vara avsedd att vara en enhet, eftersom den har "unit" i namnet? L i LKFS betyder nog "level" och är storheten, precis som i LAF.

Men som sagt jag gillar initiativet med föreläsningar i dialogform som den här skarpt!
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!
 
Inlägg: 37552
Blev medlem: 2004-03-03
Ort: oakustisk

Re: Äntligen händer det något - förhoppningsvis...

Inläggav Svante » 2018-03-31 17:04

En teknisk fråga: Hur är det mikat? Man ser ingen mikrofon i bild, men det är heller inte mycket rumsljud. Sitter det en njure precis utanför bild?
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
Ogjort
 
Inlägg: 785
Blev medlem: 2014-12-22

Re: Äntligen händer det något - förhoppningsvis...

Inläggav Ogjort » 2018-03-31 18:35

Svante skrev:En teknisk fråga: Hur är det mikat? Man ser ingen mikrofon i bild, men det är heller inte mycket rumsljud. Sitter det en njure precis utanför bild?


Det är den lilla makalösa manicken ZOOM H1 som befinner sig strax utanför bild.
(kombinerad med en utmärkt prat-lokal)

Funderar du inte över hur podden är mikad? 8)

Mvh

Anders O.
--- Ogjort producerar ljud av allehanda slag - oftast radioprogram --- ogjort.com ---

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57227
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Äntligen händer det något - förhoppningsvis...

Inläggav Nattlorden » 2018-03-31 18:58

Roligaste tycker jag nog att se Ino-högtalaren sidanom... 8)
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin
 
Inlägg: 8188
Blev medlem: 2003-08-04

Re: Äntligen händer det något - förhoppningsvis...

Inläggav jonasp » 2018-03-31 19:02

Nattlorden skrev:Roligaste tycker jag nog att se Ino-högtalaren sidanom... 8)


pr120?
Grundare och VD i Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
Adhoc
 
Inlägg: 3708
Blev medlem: 2005-06-29
Ort: Göteborg

Re: Äntligen händer det något - förhoppningsvis...

Inläggav Adhoc » 2018-03-31 19:12

Har lagt drygt 2 h på podden och videon. Och ... plus för båda :) . Podden var lite mer givande, kanske för att videon gav intrycket att ett mer uppstyrt manus (i brist på bättre ord) givit ett bättre "flyt". För folk som redan har hyfsad koll och engelska var det nog inga problem att hänga med, svårare för dom som börjar från noll och det är kanske dom som ni vill väcka.

Användarvisningsbild
PickePock
 
Inlägg: 279
Blev medlem: 2012-11-25

Re: Äntligen händer det något - förhoppningsvis...

Inläggav PickePock » 2018-03-31 20:08

Mycket man lärde sig där. Inte för att jag kanske förstod precis allt men tycker mycket var bra presenterat. Tummen upp

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Äntligen händer det något - förhoppningsvis...

Inläggav distad » 2018-03-31 21:21

Undrar vad dom tycker om den här tråden på studio forumet https://forum.studio.se/.... 8) Nästan så man har lust att och logga in.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!
 
Inlägg: 37552
Blev medlem: 2004-03-03
Ort: oakustisk

Re: Äntligen händer det något - förhoppningsvis...

Inläggav Svante » 2018-03-31 21:41

Ogjort skrev:
Svante skrev:En teknisk fråga: Hur är det mikat? Man ser ingen mikrofon i bild, men det är heller inte mycket rumsljud. Sitter det en njure precis utanför bild?


Det är den lilla makalösa manicken ZOOM H1 som befinner sig strax utanför bild.
(kombinerad med en utmärkt prat-lokal)

Funderar du inte över hur podden är mikad? 8)

Mvh

Anders O.


Ja, lokalen känner jag ju igen. Men podden kan jag inte lyssna på. Invalid source säger den. Hmm det funkar visst i Chrome. Blurg.
Bilagor
pod.png
pod.png (128.88 KiB) Visad 5524 gånger
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!
 
Inlägg: 37552
Blev medlem: 2004-03-03
Ort: oakustisk

Re: Äntligen händer det något - förhoppningsvis...

Inläggav Svante » 2018-03-31 22:16

Ogjort skrev:Funderar du inte över hur podden är mikad? 8)


Det låter ju fint. Inte närmikat, men i ett ganska dött rum, både tidsskillnad och nivåskillnad gör att jag tror att det är ett par njurar på 30-40 cm avstånd ifrån varandra. Du själv mitt framför :D . Det där radiovassa som man ofta hör finns inte vilket gör att jag tror att det är raka fina mikar. CM3?
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

PekkaJohansson
Popkulturist
 
Inlägg: 11463
Blev medlem: 2004-02-09

Re: Äntligen händer det något - förhoppningsvis...

Inläggav PekkaJohansson » 2018-03-31 22:46

mrGaskill skrev:Hade mina aningar om Philemon Arthur and the Dung när jag läste namnet. :-) Tack ! Ibland vet man inte om folk skojar här eller så.


Tror absolut inte att Almen skämtade när han nämnde Philemon Arthur and The Dung. Det är utmärkt minimalistiska och oprocesserade inspelningar även om det överstyr emellanåt. Jag växlade nyss från Lars Hollmer - som också är ett exempel på okonstlade inspelningar - till "Musikens historia del 1 och 2". Nu hörs "Du är min enda vän" som är en av den svenska musikhistoriens absoluta höjdpunkter.

Med vänlig hälsning

Pekka
Kan inte leva utan pop

Användarvisningsbild
Ogjort
 
Inlägg: 785
Blev medlem: 2014-12-22

Re: Äntligen händer det något - förhoppningsvis...

Inläggav Ogjort » 2018-03-31 23:41

Svante skrev:
Ogjort skrev:Funderar du inte över hur podden är mikad? 8)


Det låter ju fint. Inte närmikat, men i ett ganska dött rum, både tidsskillnad och nivåskillnad gör att jag tror att det är ett par njurar på 30-40 cm avstånd ifrån varandra. Du själv mitt framför :D . Det där radiovassa som man ofta hör finns inte vilket gör att jag tror att det är raka fina mikar. CM3?


:) Du får gissningsgodkänt, men det är OM1. (A/B + jecklin)
--- Ogjort producerar ljud av allehanda slag - oftast radioprogram --- ogjort.com ---

Användarvisningsbild
Tengil
 
Inlägg: 2456
Blev medlem: 2005-08-04
Ort: Fiskebäck

Re: Äntligen händer det något - förhoppningsvis...

Inläggav Tengil » 2018-03-31 23:49

PekkaJohansson skrev:
mrGaskill skrev:Hade mina aningar om Philemon Arthur and the Dung när jag läste namnet. :-) Tack ! Ibland vet man inte om folk skojar här eller så.


Tror absolut inte att Almen skämtade när han nämnde Philemon Arthur and The Dung. Det är utmärkt minimalistiska och oprocesserade inspelningar även om det överstyr emellanåt. Jag växlade nyss från Lars Hollmer - som också är ett exempel på okonstlade inspelningar - till "Musikens historia del 1 och 2". Nu hörs "Du är min enda vän" som är en av den svenska musikhistoriens absoluta höjdpunkter.

Med vänlig hälsning

Pekka


Henning i sin pressenning och Goddag goddag är andra höjdpunkter.

Vh Christer
" Det är valfritt, som i vättern"

Användarvisningsbild
Ogjort
 
Inlägg: 785
Blev medlem: 2014-12-22

Re: Äntligen händer det något - förhoppningsvis...

Inläggav Ogjort » 2018-03-31 23:54

Svante skrev:
Ogjort skrev:
Svante skrev:En teknisk fråga: Hur är det mikat? Man ser ingen mikrofon i bild, men det är heller inte mycket rumsljud. Sitter det en njure precis utanför bild?


Det är den lilla makalösa manicken ZOOM H1 som befinner sig strax utanför bild.
(kombinerad med en utmärkt prat-lokal)

Funderar du inte över hur podden är mikad? 8)

Mvh

Anders O.


Ja, lokalen känner jag ju igen. Men podden kan jag inte lyssna på. Invalid source säger den. Hmm det funkar visst i Chrome. Blurg.


Himla trist det där. Kompatibilitetsproblemen är ÖKANDE. Idiotiskt.
Nu kommer Chrome snart släcka stöd för standardformat och enbart köra sitt eget nypåhittade.
Google håller på att muta in hela planeten. (det går t.ex. inte längre att redigera inlägg på FB med Safari)

Podden funkar i Chrome, Safari, Firefox, och iOS. Tyvärr kan jag inte kolla Android eller Windowsegna pryttlar.

Har du testat att "strömma hem" FLAC-filen med VLC? ("trafik-konen")

De kommer hamna i några andra podd-skafferier också så småningom, tror jag. Inte riktigt bestämt än dock...

/Anders O.
--- Ogjort producerar ljud av allehanda slag - oftast radioprogram --- ogjort.com ---

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!
 
Inlägg: 37552
Blev medlem: 2004-03-03
Ort: oakustisk

Re: Äntligen händer det något - förhoppningsvis...

Inläggav Svante » 2018-04-01 00:07

Ogjort skrev:
Svante skrev:
Ogjort skrev:Funderar du inte över hur podden är mikad? 8)


Det låter ju fint. Inte närmikat, men i ett ganska dött rum, både tidsskillnad och nivåskillnad gör att jag tror att det är ett par njurar på 30-40 cm avstånd ifrån varandra. Du själv mitt framför :D . Det där radiovassa som man ofta hör finns inte vilket gör att jag tror att det är raka fina mikar. CM3?


:) Du får gissningsgodkänt, men det är OM1. (A/B + jecklin)

Ah så det var skivan som gjorde nivåskillnaden...
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!
 
Inlägg: 37552
Blev medlem: 2004-03-03
Ort: oakustisk

Re: Äntligen händer det något - förhoppningsvis...

Inläggav Svante » 2018-04-01 00:52

Ogjort skrev:Har du testat att "strömma hem" FLAC-filen med VLC? ("trafik-konen")


Njaej, jag har lyssnat i Chrome nu, som du kanske förstod, men hur skulle man tala om för VLC att man vill streama detta? Ska jag skriva in någon adress i VLC?
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
Ogjort
 
Inlägg: 785
Blev medlem: 2014-12-22

Re: Äntligen händer det något - förhoppningsvis...

Inläggav Ogjort » 2018-04-01 02:09

Svante skrev:
Ogjort skrev:Har du testat att "strömma hem" FLAC-filen med VLC? ("trafik-konen")


Njaej, jag har lyssnat i Chrome nu, som du kanske förstod, men hur skulle man tala om för VLC att man vill streama detta? Ska jag skriva in någon adress i VLC?


Det är nog ungefär samma oavsett plattform, även om tryckningar o kommandon kan drabba olika fingrar.
Typ:
På sajten: Högerklicka (Alt-klicka, CMD-klicka eller vad det nu blir...) på FLAC-mojen.
Välj: Kopiera länkadress.
I VLC: Öppna nätverk.
Klistra in länkadressen i "URL-rutan (eller vad den då kan heta hemma hos Linux eller så...)
Klicka sen ok i öppnanätverksdialogrutan. Och...
Vips så börjar det strömma ljuva stämmor ur datamaskinen.

Funkar smutt som sillspad.

Det var så vi gjorde på P2 när vi erbjöd ljudprogrammen som FLAC.
Jag minns att det skilde sig lite mellan t.ex. MacOS och Windows - men marginellt.
--- Ogjort producerar ljud av allehanda slag - oftast radioprogram --- ogjort.com ---

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!
 
Inlägg: 37552
Blev medlem: 2004-03-03
Ort: oakustisk

Re: Äntligen händer det något - förhoppningsvis...

Inläggav Svante » 2018-04-01 10:10

Ogjort skrev:
Svante skrev:
Ogjort skrev:Har du testat att "strömma hem" FLAC-filen med VLC? ("trafik-konen")


Njaej, jag har lyssnat i Chrome nu, som du kanske förstod, men hur skulle man tala om för VLC att man vill streama detta? Ska jag skriva in någon adress i VLC?


Det är nog ungefär samma oavsett plattform, även om tryckningar o kommandon kan drabba olika fingrar.
Typ:
På sajten: Högerklicka (Alt-klicka, CMD-klicka eller vad det nu blir...) på FLAC-mojen.
Välj: Kopiera länkadress.
I VLC: Öppna nätverk.
Klistra in länkadressen i "URL-rutan (eller vad den då kan heta hemma hos Linux eller så...)
Klicka sen ok i öppnanätverksdialogrutan. Och...
Vips så börjar det strömma ljuva stämmor ur datamaskinen.

Funkar smutt som sillspad.

Det var så vi gjorde på P2 när vi erbjöd ljudprogrammen som FLAC.
Jag minns att det skilde sig lite mellan t.ex. MacOS och Windows - men marginellt.


Ja, eftersom den säger invalid source så kommer inte den menyn upp i Explorer, så det går inte. I Chrome däremot går detatt kopiera länke och den funkar i VLC, men då är det ju inte så mycket idé. Ni skulle ju kunna lägga nätverksadressen som en länk på texten över spelaren? Eller hitta någon annan spelare som funkar i fler browsers?
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
Bagaget
 
Inlägg: 627
Blev medlem: 2012-09-13
Ort: Helsingborg

Re: Äntligen händer det något - förhoppningsvis...

Inläggav Bagaget » 2018-04-01 10:59

Ogjort skrev:
Svante skrev:
Ogjort skrev:Funderar du inte över hur podden är mikad? 8)


Det låter ju fint. Inte närmikat, men i ett ganska dött rum, både tidsskillnad och nivåskillnad gör att jag tror att det är ett par njurar på 30-40 cm avstånd ifrån varandra. Du själv mitt framför :D . Det där radiovassa som man ofta hör finns inte vilket gör att jag tror att det är raka fina mikar. CM3?


:) Du får gissningsgodkänt, men det är OM1. (A/B + jecklin)

Det är kul att ni har bra ljud på inspelningen...
Det är lite ironiskt annars att det ofta är rent bedrövligt ljud på youtube från reportage eller föreläsningar från HiFi-sammanhang. Som RMAF-föreläsningarna...

Användarvisningsbild
ChristianAndersson
 
Inlägg: 6690
Blev medlem: 2009-03-25
Ort: Saxtorpsskogen

Re: Äntligen händer det något - förhoppningsvis...

Inläggav ChristianAndersson » 2018-04-01 11:56

Ogjort skrev:
Svante skrev:
Ogjort skrev:
Det är den lilla makalösa manicken ZOOM H1 som befinner sig strax utanför bild.
(kombinerad med en utmärkt prat-lokal)

Funderar du inte över hur podden är mikad? 8)

Mvh

Anders O.


Ja, lokalen känner jag ju igen. Men podden kan jag inte lyssna på. Invalid source säger den. Hmm det funkar visst i Chrome. Blurg.


Himla trist det där. Kompatibilitetsproblemen är ÖKANDE. Idiotiskt.
Nu kommer Chrome snart släcka stöd för standardformat och enbart köra sitt eget nypåhittade.
Google håller på att muta in hela planeten. (det går t.ex. inte längre att redigera inlägg på FB med Safari)

Podden funkar i Chrome, Safari, Firefox, och iOS. Tyvärr kan jag inte kolla Android eller Windowsegna pryttlar.

Har du testat att "strömma hem" FLAC-filen med VLC? ("trafik-konen")

De kommer hamna i några andra podd-skafferier också så småningom, tror jag. Inte riktigt bestämt än dock...

/Anders O.


Alla formaten fungerar utmärkt i Androidmobilen, t o m dess egna mono-ljud genom baksidan.
Spoiler:
Visa
(=baktalare?)

Bra "nivå" på allt 8)

PS, kommer de, Public Service alltså, att sända även detta?
Senast redigerad av ChristianAndersson 2018-04-01 12:55, redigerad totalt 1 gång.
Shatterer of words

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!
 
Inlägg: 37552
Blev medlem: 2004-03-03
Ort: oakustisk

Re: Äntligen händer det något - förhoppningsvis...

Inläggav Svante » 2018-04-01 12:08

Ja, är det inte slående hur bra det blir när man gör rätt från början och sedan gör ingenting? Det finns så många exempel på när man gör fel från början och sedan försöker fixa och det bara blir dåligt.

Nyligen när jag skulle labba med brustvätt såg jag hur någon beskrev hur han använde det för att han hade en billig mikrofon att spela in sina poddar med och det blev för mycket brus. Åtgärden var att använda brustvättning :roll: . "Köp en riktig mikrofon", fick jag lust att ropa.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
DQ-20
Skum fogare
 
Inlägg: 8579
Blev medlem: 2003-12-03
Ort: ografi

Re: Äntligen händer det något - förhoppningsvis...

Inläggav DQ-20 » 2018-04-01 14:46

Ogjort skrev:
Svante skrev:
Ogjort skrev:Funderar du inte över hur podden är mikad? 8)


Det låter ju fint. Inte närmikat, men i ett ganska dött rum, både tidsskillnad och nivåskillnad gör att jag tror att det är ett par njurar på 30-40 cm avstånd ifrån varandra. Du själv mitt framför :D . Det där radiovassa som man ofta hör finns inte vilket gör att jag tror att det är raka fina mikar. CM3?


:) Du får gissningsgodkänt, men det är OM1. (A/B + jecklin)


Det låter utmärkt (=intryck bild och ljud stämmer). Kör du in i Zoomen?

Tack för att ni tog er tid och gjorde en intressant podcast.

Bästa hälsningar,

DQ-20
I try to change the formality and everything about it
People killing people for a reason
You make mistakes
You don't regret
So make a conclusion
.

- Infected Mushroom: Change the formality

Användarvisningsbild
Laila
 
Inlägg: 10937
Blev medlem: 2005-05-31
Ort: Nattmössan

Re: Äntligen händer det något - förhoppningsvis...

Inläggav Laila » 2018-04-01 18:52

Tack pöjkar, ena riktigert bra å informativert POD/Viddeo-programmer . . . typer. :)
Sterio . . . krävs dä tvillingar för å lyssna på´t åsså, typ . . . ?
Sedan mitt andra jag gick bort lyssnar jag mest på monio . . . typ.

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin
 
Inlägg: 8188
Blev medlem: 2003-08-04

Re: Äntligen händer det något - förhoppningsvis...

Inläggav jonasp » 2018-04-01 20:26

Har lyssnat på podcasten men inte haft tid att titta på videon. Än.

Men grabbar, det här är fullständigt strålande. Det är minst 100 ggr bättre än vad jag vågade hoppas när jag såg kickstartern (som tyvärr inte gjorde riktigt rätt intryck, iaf på undertecknad).

Ni gör en välgärning för välljud! En välljudsgärning.

Jag slickar hungrigt i mig och gurglar glupskt: MERA!!!!
Grundare och VD i Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud
 
Inlägg: 8651
Blev medlem: 2011-12-11
Ort: Kristianstad

Re: Äntligen händer det något - förhoppningsvis...

Inläggav darkg » 2018-04-01 20:32

Även när ni inte har något att rita skulle det vara väldigt trevligt att ha det som video... men folk vill kantänka kunna lyssna utan att 'behöva' titta? Eller blir det krångligare med bandbredd och inspelning med video? Bra innehåll i vilket fall.
Don’t just do something, sit there.

Användarvisningsbild
PerStromgren
 
Inlägg: 28065
Blev medlem: 2005-03-25
Ort: Karlstad

Re: Äntligen händer det något - förhoppningsvis...

Inläggav PerStromgren » 2018-04-01 20:55

Är det bara jag som tycker att gubbarna låter rätt griniga? Det är mycket kritik mot en massa kollegor. Det må vara alldeles korrekt kritik, men titeln "Grumpy Old Men Discussing Audio" ligger nära till hands... :)
... tycker jag!

Per

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 11 gäster