Fast det är de brutala kontrasterna som gör'et. Personligen skulle jag nog gärna fortsatt klotet med ett svart nätgaller över elementet, fast det är nog lite pyssligt att få till.
/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.
Minns jag fel, eller fanns det inte bilhögtalare en gång som var i klotform? Ljudet var visst så där men tjusigt utseende
Fd. högtalarbyggare i samarbete med Monacor AB under 10 år, HiFi Kit Stockholm sedan 1973, Visaton, Inertia AB, Sinus. Sveriges Radio. Deltagit i HiFi och musik, Elektronikvärlden och Teknik för alla.
Prova att bild-googla: ikea bowl loudspeaker Där finns många varianter.
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005 Numera pensionär. Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.
Jodå,visst fanns det klotformade bilhögtalare på 70-talet.Ofta ihop med 8-spårsbandare. Den här från Lafayette har en plan plastfront,men det fanns även runda galler så de fick en riktig klotform. Jag har ett par som faktiskt ger ordentliga luftströmmar bakåt genom reflexhålen och hyfsad volym.I en bil måste man ju ha lite starkare magneter än vanligt.